Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A Pandora dán ékszercég negyedéves bevétele meghaladta a pandémia előtti szintet

    A Pandora dán ékszercég bevétele a második negyedévben meghaladta a pandémia előtti szintet, miután jelentősen bővültek az eladásai az Egyesült Államokban, bár Kínában csökkentek.

    A cég kedden azt közölte, hogy a június végével záródott három hónapban az organikus (vállalati akvizíciók hatásaitól megtisztított) eladása 13 százalékkal múlta felül a 2019 második negyedévit és 84 százalékkal a tavalyi második negyedévit.


    Az Egyesült Államokban a Pandora eladásai mintegy a duplájára nőttek a tavalyi második negyedévhez képest és 63 százalékkal 2019 második negyedévével összevetve, miután fölpörgött a termékek és szolgáltatások iránti kereslet a kormány gazdaságélénkítő csomagjának a hatására, illetve az átoltottság előre haladtával.


    A cég eladásai 13 százalékkal csökkentek 2019 azonos időszakával összehasonlítva Kínában, amely a világ legnagyobb ékszerpiaca.


    A Pandora online eladása igen jelentősen, 132 százalékkal nőtt a második negyedévben 2019 azonos időszakához viszonyítva.


    A Pandora a „mintegy 12 százalékról” 16-18 százalékra módosította az idei évre vonatkozó organikus eladásnövekedési előrejelzését, a kamat- és adófizetés előtti eredményének (EBIT) javulásával kapcsolatos becslését pedig „22 százalék felettiről” 23-24 százalékra változtatta.