Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A magyar fogyasztók többsége már inkább online vásárol divatcikkeket

  • a magyarok 86%-a tervez divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban
  • a fogyasztók 57%-a elsősorban webáruházakból fog divatcikkeket rendelni, 29% vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt, és csupán 4%-ra tehető azoknak az aránya, akik csak hagyományos üzletekben gondolkodnak
  • 69% az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és egy fizikai üzletben is rendelkezésre áll
  • a Black Friday alkalmával minden második magyar fogyasztó (59%) tervez ruházati- és divatcikket vásárolni

A GLAMI divatböngésző (www.glami.hu)  ünnepi vásárlási szokásokat vizsgáló felmérése szerint a magyarok 86%-a fog divatcikkeket vásárolni az interneten az ünnepeket megelőző kereskedelmi időszakban. A fogyasztók 57%-a tervezi, hogy szinte csak webáruházakból fog rendelni, 29% vásárol majd online és fizikai üzletben egyaránt és csupán 4%-ra tehető azoknak az aránya, akik csak hagyományos üzletben gondolkodnak. Az online vásárlás növekvő népszerűségét ugyancsak jól mutatja, hogy a fogyasztók 69%-a már az online vásárlást választja, amennyiben a keresett termék egy webáruházban és a fizikai üzletben is rendelkezésre áll.

Az online vásárlást előnyben részesítő fogyasztók a webáruházakból történő rendelés legfontosabb előnyeiként a kényelmi szempontokat (56%), a legkedvezőbb árajánlat gyors megtalálásának lehetőségét (27%), a fizikai boltba való eljutáshoz szükséges idő megtakarítását (35%) és a webáruházak oldalain szűrőkkel és kulcsszavakkal történő keresés hatékonyságát (27%) jelölték meg. A bolti vásárlást preferáló fogyasztók számára elsősorban a ruhák megtekintésének és felpróbálásának a lehetősége (61%), az üzletekben történő vásárlás élménye (25%), illetve az árucikk azonnali átvételi lehetősége (6%) teszi vonzóbbá a vásárlás hagyományos módját.  A COVID-19-től való félelem ugyan már nem szerepel az online vásárlás mellett szóló döntő érvként, de a koronavírus hatásai továbbra is érzékelhetők: az online és bolti vásárlását is tervező vásárlók 65% mondta, hogy el fogják hagyni az üzletet, amennyiben az túlzsúfolttá válik.

A magyarok többsége november folyamán (39%) vagy december első hetében (29%) tervezi beszerezni az ajándékokat, 15% már októberben is vásárol az ünnepekre, az utolsó hétre 3%, a legutolsó néhány napra pedig csak 2% hagyja a vásárlást. Az év végi vásárlási hullám nyitányának tekinthető Black Friday alkalmával a magyarok 59%-a tervez valamilyen ruházati- és divatcikket vásárolni. A válaszadók 49%-a spontán tervez válogatni a legjobb ajánlatok között, 31% előre eltervezi, hogy milyen darabokat fog megvásárolni, 16% pedig bevásárlólistát is készít, illetve a korábban „kívánságlistára” helyezett termékeket fogja megvásárolni.

Mindezek ellenére, bár szinte minden fogyasztó ismeri a Black Friday akciókat, a felmérés résztvevőinek 8%-a nem tervez divatcikkeket vásárolni 2021-ben, 31% pedig még bizonytalan. Akik nem terveznek divatcikkeket vásárolni, azoknak az 52%-a azzal indokolja döntését, hogy a különböző kedvezmények az év egyéb időszakaiban is elérhetők, 7%-uk inkább olyan termékekre koncentrálna, amelyeken többet spórolhat (mint például elektronikai cikkek), 10% pedig aggódik, hogy csak felesleges dolgokat vásárolna.

Az online felmérés 12 piacon (Csehország, Szlovákia, Görögország, Magyarország, Románia, Horvátország, Szlovénia, Bulgária, Lettország, Litvánia, Észtország, Törökország) összesen 19.000+ (Magyarországon 2500 fő) fogyasztó megkérdezésével készült. Az adatfelvétel időpontja: 2021. szeptember