Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A lángos a legnépszerűbb az instán

Kiderült, mi a leggyakrabban fotózott magyar Instagram étel!
A Falatozz.hu országos ételrendelő portál utánajárt, hogy a magyarok mely hungarikumnak számító ételeket szeretik kitenni az Instagramra. Az is kiderült, hogy ez a lista nem egyezik a házhoz szállított kedvenc fogásokkal.

Nemrég az Independent számolt be egy felmérésről, amely szerint az Instagram legnépszerűbb étele az Egyesült Királyságban a curry, azaz erről az ételről posztoltak a legtöbbet (hashtaggel ellátva) az angol fiatalok. A tradicionális indiai étel több mint félmillió fényképen szerepelt, miközben az olyan szimbolikus nemzeti ételek, mint a fish & chips és a Yorkshire puding csupán a harmadik és negyedik helyezést érték el a toplistán.

Mivel az ezredfordulós generáció azonban nem csak a szigetországban, hanem Magyarországon is aktívan dokumentálja gasztronómiai élményeit, az ételfotózás nálunk is hihetetlenül népszerű ágazattá nőtte ki magát. Hogy milyen hatalmas divat lefényképezni az elfogyasztandó ételt, a legjobb példa a #mutimiteszel hashtag, amely bő egymillió bejegyzésnél szerepel.

Az országos ételrendelő portál kíváncsi volt, hogy Magyarországon melyik jellegzetesen magyar étel a legnépszerűbb a fotómegosztó oldalon, sőt, azt is szerették volna megtudni, hogy van-e összefüggés a legnépszerűbb Instagram ételek és a fogyasztás gyakorisága között. A listát az Instagram adatai alapján állították össze, csak a 2018-ban feltöltött fotókat figyelembe véve.

A 10 leggyakrabban fotózott magyar étel:
Lángos (kb. 64.000 poszt).
Kürtőskalács (kb. 32.000 poszt)
Palacsinta (kb. 26.000 poszt)
Lecsó (kb. 12.000 poszt)
Kolbász (kb. 11.000 poszt)
Gulyás (kb. 9.000 poszt)
Halászlé (kb. 7.200 poszt)
Pörkölt (kb. 6.500 poszt)
Somlói galuska (kb. 6.000 poszt)
Rétes (kb. 5.500 poszt)
Ez azt jelenti, hogy a hungarikumok közül a #lángos a legfelkapottabb jelenleg a közösségi oldalon.

Meglepő, hogy olyan ételek is vannak a lista alján, amelyeket valószínűleg sok magyar ember szeret enni, de valamiért nem érzik úgy a felhasználók, hogy érdemes a lefényképezésre. Ilyen a csalamádé és a krumplis tészta, amelyek kapcsán mindössze 700-700 körüli bejegyzés született, illetve a paprikás csirke a maga 1.000 nagyságrendű posztjával, valamint a rántott sajt és a túrós csusza, amelyek egyenként csupán 1.200-as nagyságrendben szerepelnek a közösségi portálon. Az pedig beszédes adat, hogy nincsen olyan hazai finomság, amely felérhetne a folyékony kenyér népszerűségével: a #sör címkével ugyanis bő 81.000 poszt született.

Mindemellett feltételezték, hogy nem feltétlenül ugyanazt szeretik fotózni és enni a felhasználók, ezért az ételrendelő portál adatbázisában lefuttatta az Instagram legnépszerűbb 10 hazai ételét, hogy megnézze, a 2018-as rendeléseket tekintve is hasonlóan alakul-e a lista.

Ezúttal az alábbi módon alakult a sorrend: a kürtőskalács szerepel a lista legalján (ami nem azt jelenti, hogy ne ennék szívesen a hazai ifjak, csupán azt, hogy valószínűleg a speciális elkészítési mód miatt a hazai éttermek nem szerepeltetik a kínálatukban ezt a nyalánkságot), utána következik a rétes, a lecsó, a halászlé, a kolbászos ételek, a pörkölt és a gulyás. A dobogóra a somlói galuska, a lángos és a palacsinta került fel. Az aranyérmes desszert ráadásul elképesztő fölénnyel győzött, ugyanis majdnem tízszer annyit rendeltek belőle a  idén, mint az ezüstérmes lángosból.