Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A joghurtválasztásnál is szempont a környezetvédelem

Az élelmiszerek kiválasztása és megvásárlása során a fogyasztók számára az ár után egyre fontosabb a fenntarthatóság – derül ki a Nádudvari Élelmiszer Kft. hazai joghurt fogyasztási szokások, valamint annak fenntarthatósági vonatkozásaival kapcsolatos online, több mint 4000 ember bevonásával készített kutatásából.

A felmérésben résztvevők a legjelentősebb elvárásnak a hazai alapanyagok és hazai munkaerő alkalmazását tartják, de a megkérdezettek kétharmada többet fizetne a termékért, ha azt környezetkímélő módon állítanák elő. Ezek az egyre alapvetőbb elvárások minden felelős élelmiszergyártót odafigyelésre sarkallnak. Többek között ennek is köszönhető, hogy a Nádudvari elindítja új, #mitehetünktöbbet elnevezésű kezdeményezését, amely a fenntarthatóság és társadalmi felelősségvállalás jegyében született.

A Nádudvari Élelmiszer Kft. a #mitehetünktöbbet mottóval egy hosszútávú, sokrétűen alkalmazható koncepciót hirdetett meg, amely kifejezi a Nádudvari márka társadalmi és környezeti felelősségvállalás iránti elkötelezettségét, valamint összefogja a cég CSR-jellegű aktivitásait. Ennek oka, hogy minden eddiginél többet számít az, hogy két termék-alternatíva közül melyik kerül a kosarakba, hogy mit is tesz az adott élelmiszergyártó a környezetért. Erre egyértelműen rámutatnak a Nádudvari friss fenntarthatósági kutatásának eredményei is.

A felmérés adataiból kiderül, hogy 10-ből 8 fogyasztónak (86,3 százalékának) szempont, hogy a választott élelmiszergyártónak legyenek fenntarthatósági törekvései. Ezek közül pedig a legfontosabbnak a hátrányos helyzetűek támogatását (59%) és az erdőtelepítést (39%) tartják a kitöltők.

Nemcsak a vállalat, hanem az általa gyártott termékek okozta környezeti lábnyom is befolyásolhatja a vásárlói döntést. Igencsak figyelemre méltó eredmény, hogy hiába az utóbbi évek rendkívül ár-érzékeny kereskedelmi környezete, 10-ből 6 fogyasztó (67,4%) hajlandó többet kiadni azért a termékért, ami környezetkímélő technológiákkal készül.

Kifejezetten a joghurt termékekre irányuló környezetvédelmi elvárásokat vizsgálva egyértelműen látszik, hogy a hazai alapanyagok használata (81,7%), a magyar munkaerő alkalmazása (54,8%) és az újrahasznosítható csomagolás (40,7%), ami leginkább számít a fogyasztóknak a vásárlói döntés során.

A kutatás kitért a joghurtvásárlási szokásokra is. A kedvelt tejtermék szinte minden bolti látogatásnál bekerül a kosárba. A válaszadók több mint 60 százaléka (63,1%) hetente többször is hazaviszi a család kedvencét, ami pedig leginkább befolyásolja őket a termékválasztásban, az íz, az ár és az összetevők. Túlzás nélkül mondhatjuk, hogy gyümölcsjoghurt fogyasztó nemzet vagyunk. A megkérdezettek háromnegyede (76%) ugyanis ezt a fajtát részesíti leginkább előnyben. A legkedveltebb kiszerelés pedig a kispoharas 150-200 grammos csomagolás.

A kutatás igazolta, hogy a joghurt örök kedvenc, amely szinte minden háztartás hűtőjében megtalálható, s mivel ez a Nádudvari egyik kiemelt terméke is, ezért nem volt kérdés, hogy #mitehetünktöbbet CSR kampányát is ezen fókuszterméke köré építi. A cég jövőbeni célja továbbra is, hogy még többet tegyen a környezettudatosságért és egészségtudatos táplálkozásért, ehhez pedig joghurt termékeit hívja segítségül.

A vállalatunk környezetvédelmi tevékenységi köre széles spektrumot ölel fel, az energiahatékonyság növelése, valamint a papír- és műanyag újrahasznosítás ösztönzésétől kezdve, különféle programokon és fogyasztói edukációs kampányokon át, egészen a gyermek-, ifjúsági és sportolói támogatásokig, valamint a hazai termékek imázsának építéséig” – hangsúlyozta Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer Kft. ügyvezetője.

A kampány egyik kiemelt része egy, a gyermekek számára hirdetett rajzpályázat, amely lehetőséget nyújt a fiataloknak, hogy művészi formában fejezzék ki a fenntarthatósággal kapcsolatos gondolataikat és ötleteiket. A verseny nemcsak a tehetség kibontakoztatását támogatja, hanem fontos üzenetet is közvetít a környezetvédelem és a fenntartható jövő iránti elkötelezettségről.

Szeretnénk a #mitehetünktöbbet jelszóval ösztönözni fogyasztóinkat, hogy vegyenek részt a társadalmi és környezeti felelősségvállalási kampányainkban. Tegyünk többet a fenntartható jövőért, a hazai élelmiszerek minőségéért és az egészségesebb, élhetőbb jövőért” – mondta Nagy Krisztina, a Nádudvari Élelmiszer Kft. marketing vezetője.

A több, mint 15 éve megbízhatóan működő Nádudvari, ahogy a múltban, úgy a jövőben is élőflórás joghurtjait hazai tejből, hazai munkaerővel készíti a vevők elvárásainak és a legmagasabb minőségbiztosítási követelményeknek megfelelően.

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?