Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

A járvány ellenére is sikeresen terjeszkedik a nemzetközi piacon az okosmegoldásokat kínáló magyar startup, a Chameleon

   A járvány ellenére belföldi és nemzetközi sikereket ért el a magyar startup, az ingatlanokba rendszerfüggetlen okosmegoldásokat kidolgozó és telepítő Chameleon Smart Home Zrt, amely az elmúlt pár évben megötszörözte, 2,5 milliárd forint fölé növelte cégértékét – közölte a cég az MTI-vel.

    A Chameleon árbevétele a járványügyi korlátozások ellenére 30 százalékkal, 200 millió forintra bővülhet idén, és a sikeres nemzetközi terjeszkedés, valamint a több százmillió forintos friss tőke bevonása tovább erősíti a piaci pozícióit, és előkészíti a 2022-re tervezett tőzsdére lépést is – áll a közleményben.


    A cég alapító tulajdonosa Szarvas Péter a közleményben hangsúlyozta, hogy robbanásszerű fejlődés előtt áll az okosotthonok, az otthoni „okoseszközök” piaca világszerte, ami Magyarországon is új távlatokat nyit az ingatlanfejlesztőknek, a szolgáltatások körét pedig egy teljesen új szakmával, a smart home-szerelővel bővítheti. A cég több világújdonsága is áttörést hozott az okos otthonok piacán, mert a termékeiket nemcsak lakásokhoz, hanem komplett okosotthon-rendszerekkel integrálhatóan is kínálják, ezzel a világon elsőként jöhettek létre okosotthonokkal kommunikáló „okostársasházak” és „okoslakóparkok”. Megemlítette, hogy a Chameleon Smart Home a világon elsőként a mesterséges intelligencián alapuló, öntanuló fűtési szabályozóval is megjelent a piacon, amihez a Nemzeti Kutatási Fejlesztési és Innovációs Hivatal pályázatán is nyertek el forrást. A 2019-ben 8 munkavállalót foglalkoztató vállalkozás alkalmazottainak száma 24-re emelkedett.


    A versenyképes magyar termékek külpiaci hódítása nemzetgazdasági érdek is, ezt tükrözi, hogy befektetési szerződést írtak alá a hazai startup és kkv-szektor egyik elsőszámú tőkefinanszírozó partnerével, így a vállalkozás 150 millió forint friss tőkét kapott. Ezen túl az idei, „angyal befektetések” összege meghaladja az 51 millió forintot, a legutolsó tőkebevonásnál ezzel a cégérték 2,5 milliárd forintra nőtt – derl ki a közleményből.


    A magyar csapat a járványhelyzet ellenére megvetette lábát a kanadai piacon is. A Chameleon egyedüli magyar cégként kapott lehetőséget arra, hogy részt vegyen egy 4 hónapos kanadai akcelerátor programban, a világ első számú, egyetemi inkubátorprogramjában, a torontói székhelyű The DMZ-ben. A programot követően a külpiaci terjeszkedésben Magyarország Torontói Főkonzulátusa és a HEPA Magyar Export Fejlesztési Ügynöksége nyújt  segítséget. A mintaprojekt keretében elsőként egy 250 lakásos társasházat „okosítanak”.


    A koronavírus-járvány ugyanakkor a Chameleon számára is új kihívásokat jelentett, az angyaltőke-finanszírozás belassult, ezért új finanszírozási tervet dolgoztak ki év végéig. Ebben egy tőkefinanszírozó stratégiai partnerrel is egyeztetnek, több millió eurós, második körös tőkeemelésről, amely a reálisan 2022-re várható tőzsdére lépés előszobája lehet – írták.


    Jövőre az elsődleges cél a nemzetközi terjeszkedés, amire jó alapot adnak az idei eredmények. Az első nemzetközi White Label – márkázatlan termék – partneri megrendelését több százmilliós értékben már meg is kapták egy francia gyártótól. Malajziában és Szingapúrban is bemutatkozott a cég, a munka a pandémiás helyzet rendeződése után folytatódhat. Angliában most véglegesítik a megállapodás részleteit egy kizárólagos forgalmazó partnerrel, és jövőre szeretnék bővíteni nemzetközi jelenlétüket, ennek keretében elindulnának Délkelet-Ázsiában is egy projekttel.


    Másodlagos cél a nem közvetlenül a fogyasztóknak, hanem a vállalkozásnak történő értékesítés bővítése, amely egyre erősebb a Chameleonnál, a B2B (Business to business) stratégiával a második fél évben már 110 millió forint árbevételt ért el a cég. A fő célcsoportok a villanyszerelők, nagykereskedők, generál kivitelezők, lakberendezők és külföldi disztribútori partnerek, White Label – márkázatlan terméket vevő – partnerek.  

  
    Szarvas Péter szerint a megfelelő szakemberek száma még alacsony a hazai piacon, ezért a Chameleon kétszintű képzést alakított ki, L1 (kábelezés és szerelés) és L2 (programozás, integráció), valamint megkezdték az eLearning tananyag összeállítást is.