A Carlsberg és a Liverpool FC 2034-ig meghosszabbította szponzori együttműködését
A Carlsberg sörmárka és a Liverpool labdarúgócsapat újabb 10 évvel meghosszabbította a már 30 évre visszanyúló, mára ikonikussá vált támogatói megállapodását. Az 1992-ben aláírt partnerség megújításával a Premier League történetének leghosszabb, 42 évet felölelő együttműködése jött létre.
Az egyedülálló és hosszan tartó kapcsolat a Liverpool Football Club és a Carlsberg között 1992-ben indult útjára, amikor a Carlsberg és a klub szponzori megállapodása keretében a csapat mezén megjelent a márka. Az együttműködés ezt követő éveiben a rajongók a klub történetének olyan ikonikus és ünnepelt pillanatainak lehettek szemtanúi, mint “Fowler Triplája” 2001-ben, az “Isztambuli Csoda” 2005-ben, az UEFA Szuperkupa döntő, vagy a “Gerrard Finálé”. A Carlsberg 2010-ben vált a futball klub hivatalos sörévé, és a megállapodás egy évtizedre szóló megújításának köszönhetően legalább 2034-ig az is marad.
„Nagyon örülünk, hogy a Carlsberg további tíz évig a Liverpool Football Club partnercsalád tagja lehet. A hosszú időre visszanyúló partnerség bizonyítja egymás iránti elkötelezettségünket és az eddigi kapcsolatunk sikerét, amely mélyen gyökerező közös értékekre épül. Ők nem csak támogatói, hanem igazi szurkolói is a Liverpool FC-nek, részei a klub életének, a férfi és a női csapatainknak egyaránt fáradhatatlan pártfogói. Izgatottan várjuk, hogy a következő 10 év mit tartogat az együttműködés számára” –nyilatkozta Ben Latty, a Liverpool Football Club kereskedelmi igazgatója a Carlsberggel való megállapodás megújításáról.
„Büszkék vagyunk rá, hogy további 10 évvel tudjuk meghosszabbítani a Carlsberg és a Liverpool FC ikonikus együttműködését. Az elmúlt három évtizedben jóban rosszban egymás mellett álltunk és egymás életének szerves részévé váltunk. Nagyon izgatottak vagyunk a jövőt illetően, és mivel a Liverpool FC-hez hasonlóan a Carlsberg számára is a szurkolók állnak az első helyen, alig várjuk, hogy ennek az egyedülálló partnerkapcsolatnak az előnyeit futballrajongók milliói számára tegyük elérhetővé szerte a világon” – nyilatkozta Louise Bach, a Carlsberg nemzetközi szponzorációs igazgatója.
A Liverpool Football Club és a Carlsberg kezdetek óta azon dolgoznak, hogy olyan termékeket és kampányokat hozzanak létre, amelyek méltóképpen ünneplik a klub fényes történetét – és ami a legfontosabb – a rajongókat. Néhány kiemelkedő mérföldkő ezek közül:
Bill Shankly szobor
A Carlsberg 1997-ben megrendelte és a klubnak adományozta a Tom Murphy által faragott Bill Shankly szobrot, amely ma büszkén áll a Kop mellett.
Red hops
A 25 éves együttműködés megünneplésére a Carlsberg egy egyedi LFC sört készített a Reds szurkolói számára. Olyan növényekből termesztett vörös komlót használtak fel, amelyeket a Carlsberg koppenhágai kutatólaboratóriumában Anfieldből származó környezeti elemek, például mozgóképek és hangok között termesztettek.
Az LFC első Premier League címe
A klub első Premier League címének elismeréseként a Carlsberg egy új sörösdobozt készített a győzelem emlékére, amelyet világszerte több mint 25 országban mutattak be.
Örök rajongók, együtt 30 éve
A 30 éves együttműködés megünneplésére a Carlsberg hat egyedi limitált kiadású sörösdobozt alkotott, amelyek az elmúlt 30 év ikonikus mezeit mutatják be. Mindegyik a klub egy-egy legendás játékosát ünnepelte és tartalmazta a nevét, aláírását, valamint egy egyedi dalszöveget.
A legjobb 30
Az elmúlt szezonban a partnerség fennállásának 30. évfordulója alkalmából felkérték a szurkolókat, hogy szavazzanak a Liverpool FC legjobb Premier League meccsére. Csaknem 10.000 szurokló szavazott a Liverpoolfc.com-on, ahol abból a 30-as listából lehetett választani, amelyet egy zsűri választott ki az együttműködés 30 éve során játszott meccsek közül. A nyertes meccs a Manchester United felett aratott lenyűgöző 5-0-s győzelem lett 2021 októberében, a szavazatok közel 40 százalékát összeadva megelőzte az AFC Bournemouth elleni 9-0-s diadalt és a Manchester Cityvel vívott 4-3-as thrillert 2018 januárjában.