Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Kiemelkedő évet zárt a Szerencsejáték Zrt. 2020-ban

    A járványügyi helyzet ellenére is újabb rekordévet zárt Szerencsejáték Zrt. 2020-ban: 6 százalékkal 575,4 milliárd forintra nőtt az árbevétele – közölte a társaság az MTI-vel hétfőn.

    A cég adózott eredménye több mint 23,9 milliárd forint lett, EBITDA mutatója (adó- és kamatfizetés, valamint értékcsökkenési leírás előtti eredmény) pedig 31,5 milliárd forintra nőtt.


    A tiszta játékbevétel, tehát a szerencsejáték árbevételnek a játékosokat megillető nyereményekkel csökkentett összege 190 milliárd forintra emelkedett. A növekedéshez részben hozzájárult – a fejlesztések és értékesítésösztönző aktivitások mellett – a lottójátékok, azon belül az ötöslottó rendkívüli főnyeremény-halmozódása is.


    Mint írták, a rekordbevétel a társaság járványhelyzetre való gyors reagálásának köszönhető, a járványra adott válaszként indított fejlesztések és értékesítésösztönző aktivitások a rövid távú kedvező hatásuk mellett megteremtették a hosszú távú növekedés és a válságálló működés alapjait is. Az elmúlt évben a sportfogadási ágazat és a digitális csatornák népszerűsége is jelentősen megnőtt. A Szerencsejáték Zrt. a koronavírus-járvány negatív gazdasági hatásainak ellensúlyozására azonnali segítséget nyújtott a kkv szektorba tartozó partneri értékesítő hálózatának a hálózatvédelmi és fejlesztési akcióterv bevezetéséve. Ezzel 7 milliárd forintos többletforrást biztosít 2021 évvégéig 2200 partnere működése támogatására és közel 10 ezer munkahely megőrzésére a szektorban.


    A cég értékesítési csatornáinak teljesítménye a járvány okozta nehézségek ellenére 2020-ban is teljesítette az egy évvel korábbi szintet. A legnagyobb, 315,8 milliárd forintos forgalmat a magánüzletek érték el, a leglátványosabb bővülést ugyanakkor a dinamikus fejlesztéseknek köszönhetően a 120,1 milliárd forintos árbevételt generáló digitális csatornák produkálták, amelyek 37,3 százalékkal haladták meg a bázisidőszak eredményét, ezzel immár 20,9 százalékos a részesedésük a teljes forgalomból. A három üzletág közül a sportfogadás és a lottójátékok területe tovább nőtt, az előbbinek 48, az utóbbinak pedig 30 százalékos az árbevétel-arányos súlya, míg a fennmaradó 22 százalékért felelős sorsjegyértékesítés aránya kissé visszaesett.


    Az idén 30 éves Szerencsejáték Zrt. az ünnepi évben újra rekordot jelentő eredményekre készül: a közelgő labdarúgó Európa-bajnokság és az olimpia pedig a tervek szerint nemcsak a sportfogadási üzletág, hanem az interaktív csatorna térnyerésének is újabb lökést adhat – hangsúlyozta Czepek Gábor, a cég vezérigazgatója a közleményben. Jelezte azt is: a kerek évforduló évében további új termékek bevezetése mellett a külpiaci terjeszkedést is vizsgálják.