A turizmus szakmáit népszerűsítő kampányt indított a turisztikai ügynökség

    A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) kisfilmekkel, imázsvideóval, új weboldallal elindította szakmanépszerűsítő kampányát, kiemelt cél az ágazat presztízsének növelése, valamint az, hogy a pályaválasztás vagy átképzés előtt álló diákok a turizmust és vendéglátást válasszák – közölte az MTÜ az MTI-vel hétfőn.

    A tájékoztatásuk szerint a hét szakmát (barista, cukrász, felszolgáló, séf, recepciós, sommelier, concierge) bemutató filmekben olyan ismert és neves szakemberek mesélnek munkájukról, mint Szik Mátyás sommelier, vagy Veres István séf. A filmek informatívak, tippeket adnak arra, hogyan válhat valaki sikeressé, hogyan léphet előre az adott szakmában. A kampány részeként a nézők találkozhatnak egy imázsvideóval is azokról az értékekről, amelyekért érdemes az iparágban dolgozni. A pályaválasztást segítve már elérhető a karrieraturizmusban.hu weboldal, amely friss szakmai tartalommal, korszerű eszközökkel nyújt segítséget és hasznos információkat az érdeklődőknek.


    A honlapról letölthető egy kiadvány is, amely bemutatja a lehetséges karrierutakat a turizmus és vendéglátás területén, útmutatóul szolgál a tökéletes szakma kiválasztásához.


    Mint írták, a koronavírus-járvány komoly hatást gyakorolt a turizmus-vendéglátás szakmákra. A kampány egyszerre segíti a munkavállalók bizalmának visszaépítését, emellett mankóként szolgál a továbbtanulás előtt álló diákok, munkavállalók számára is, hogy perspektívát, karrierutat mutasson. A program növeli a szakmák presztízsét, társadalmi elfogadottságát és elismeri a kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakembereket, ezzel is segítve az ágazat kultúrájának fejlődését Magyarországon – áll a közleményben.