A drukkerek szerint a helyszíni szurkolás derűlátóvá teszi őket a hétköznapok során, kedvenceik pedig erősebbé válnak így a pályán

A május 29-én Portóban rendezett UEFA Bajnokok Ligája döntő előtt a Mastercard tanulmányt készített „Labdarúgás és szurkolás” témában. A tanulmány nagykövete Jose Mourinho elmondta: „Én valóban hiszek a szurkolók erejében. Sőt azt szoktam mondani, hogy a nézők nem szurkolnak, nem minket hajtanak előre, hanem játszanak. Sok olyan mérkőzésem volt, ahol azt éreztem azért nyertünk, mert ők is játszottak.”

A Mastercard ebben a felmérésben 12 000 futballrajongót kérdezett arról, hogy mit várnak legjobban a COVID-19 utáni időszakban, illetve, hogy a szurkolói szerepvállalás szerintük milyen hatással van a játékosokra. A Mastercard kutatásában a válaszadók 90%-a nyilatkozott úgy, hogy a helyszíni szurkolás erősebbé teszi a játékosokat. A szurkolók 86% -a vallotta, hogy a közös szurkolás derűlátóbbá teszi az embereket, 60%-uk szerint pedig egy futballmeccs hullámvölgyei jó felkészülést jelentenek a mindennapi bizonytalanságok kezelésére is.

Jose Mourinho szerint a szurkolók nélkül nincs felbecsülhetetlen futballmeccs: „Az a szenvedély, zsivaj, energia és nyomás, ami a szurkolóktól jön…kétségtelen, hogy szükségünk van erre. Még ha nem otthon játszunk, akkor is, amikor az ellendrukkereket halljuk…természetesen az is kell.”

VISSZATÉRÉS A STADIONBA

A portói Estádio do Dragão stadionban megrendezett döntőn körülbelül 12 000 szurkoló vehet részt. A stadionban érintés nélküli technológia teszi biztonságossá a bejutást és a fizetést minden egyes árusítóhelyen. A Mastercard komoly erőfeszítéseket tesz azért, hogy a szurkolás élménye megegyezzen azzal, amit a járvány előtt megszoktunk.

DIGITÁLIS ÉLMÉNYEK A STADIONBAN

Azok számára, akik otthonról nézik majd a döntőt, a Mastercard számos digitális újítást mutat be. Négy játékoskísérő kap lehetőséget arra, hogy az UEFA Bajnokok Ligája döntője előtt virtuálisan találkozhasson a világ legnagyobb futballistáival. A stadion bejáratánál egy óriási LED-képernyőn keresztül élőben léphetnek majd kapcsolatba a játékosokkal, amikor azok megérkeznek. Ez a digitális kezdeményezés az UEFA Gyermekekért Alapítvánnyal jött létre. Így két fogyatékkal élő gyermek Angliából és két gyermek Isztambulból élheti át ezt a felbecsülhetetlen virtuális élményt.

További információ: www.priceless.com/UCL