7800 Ft-ért rendelnek játékot a magyar szülők gyereknapon


A legtöbben LEGO-t, szabadtéri játékot és strandfelszerelést választanak gyermeküknek

A magyar családok átlagosan online 7.800 forintért, személyesen áruházban 7.200 forintért vásárolnak meglepetést a család fiatal tagjának gyereknapra a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint. Az ajándékvásárlás már 1-2 héttel az ünnep előtt kezdődik, ebben az időszakban a játékkereskedő éves forgalmának 8-10%-a realizálódik. A legkeresettebb ajándékok között a LEGO készletek, szabadtéri játékok és strandfelszerelések szerepelnek.
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a gyereknapi ajándékvásárlás már 1-2 héttel (45%) az ünnep előtt kezdődik, de jellemző az is, hogy a szülők az utolsó pár napban szerzik be a játékokat. A válaszadók 40%-a online és áruházban is vásárol, 36%-a csak internetről rendel, a kitöltők egyötöde pedig kizárólag személyesen választja ki a meglepetést. „Áruházainkban nagyon erős a forgalom a gyereknapi hétvégén. A legtöbben LEGO készletet tesznek a kosarukba, de a nyár közeledtével népszerűek a szabadtéri játékok és a strandfelszerelések is” – árulta el a Gyaraki Dávid marketingvezető. A játékkereskedő értékesítési adatai alapján az éves forgalom nagyjából 8-10%-át teszi ki a gyereknap, ilyenkor 7.800 forintra rúg az online kosárérték, míg egy áruházi vásárlás során 7.200 forintot költenek átlagosan a vásárlók. 
A REGIO JÁTÉK 3093 főn végzett kutatásában a résztvevők 30%-a 2-6.000 forintért vásárol gyereknapi ajándékot, további 30% azonban 6.000 forintnál is többet szán az ünnepi meglepetésre gyermekenként. „A szezonnak megfelelően a szabadtéri játékok végeztek a legelőkelőbb helyen, de sok szülő és nagyszülő kreatív játékkal, könyvvel és kifestővel, illetve sporteszközzel örvendezteti meg a gyermeket ezen a különleges napon” – ismertette a kutatási eredményeket Gyaraki Dávid. A játék mellett plusz zsebpénzt mindössze a szülők 5%-a ad, többnyire 4.000 forint feletti értékben.
A felmérésből az is kiderült, hogy a magyar családok 90%-a ünnepli a gyereknapot, azonban a járványhelyzet miatt a legtöbben (46%) otthon maradnak, és közös játékkal töltődnek fel, vagy egy, a lakóhelyhez közeli kirándulással (36%), illetve játszótéri programmal ünneplik május utolsó vasárnapját. „Minden hatodik család a nagyszülőkkel közösen tervez programot gyereknapon, a megkérdezettek közel fele csak az unokatestvérekkel, keresztszülőkkel vagy barátokkal találkozik a jeles alkalomból, 24% pedig szűk családi körben ünnepli május utolsó vasárnapját” – mondta el a REGIO JÁTÉK marketingvezetője.

************************
TOP10 játékkategória májusban a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint:
1. LEGO
2. Szabadtéri játék
3. Strandjáték, medence
4. Sportszer, labda
5. Autó, jármű
6. Társasjáték, kártya
7. Játékfigura
8. Kreatív, fejlesztő
9. Baba, babakocsi
10. Bébijáték, kellék

TOP10 játék májusban a REGIO JÁTÉK értékesítési adatai szerint:
1. Lego Technic extrém terepjáró
2. Bestway fémvázas medence
3. Diafilmvetítő
4. Rubik kocka
5. LEGO City Fagylaltos kocsi
6. Háromkerekű roller
7. Zingo – Játssz és tanulj
8. UNO kártya
9. Gyerekhinta
10. Baba úszóka