Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

30 év design, 30 év Solinfo

Magyarország design központja, a Solinfo idén ünnepelte 30. születésnapját. Az elmúlt 30 év számtalan változást, újdonságot hozott nemcsak a Solinfo, de a design világában is. Legendás márkák, különleges projektek, ikonikussá vált alkotások töltik meg ezt az időszakot. A visszatekintés várakozással tölt el minket, a múlt felidézése után még kíváncsibban tekintünk a jövőbe.

FOTÓK: https://www.facebook.com/miazablogger/posts/850643555477798

A Solinfo 30. születésnapjának mottója: Design lifts you up

A design valóban emelkedetté teszi a hétköznapokat. Minden márka, minden tervező története egyedi, különleges kaland, a Solinfo sztorija is egészen mesébe illő. 2020 novembere a 30. születésnap megünneplésének jegyében telt a Solinfo világában, zárásként a design birodalmának szakértői most szubjektív válogatást készítettek az elmúlt 30 év legfontosabb eseményeiről a design történetében.

30 meghatározó pillanat a design történelmének elmúlt 30 évéből

1990

  • A Solinfo története 1990-ben indul egy apró, belvárosi világítástechnikai üzletben. A Király utcai Solinfo a mesteremberek és villanyszerelők partnereként ekkor még leginkább a műszaki részre koncentrál, széles választékban tart izzókat, foglalatokat és vezetékeket.
  • A XAL története is 1990-ben kezdődött. A brand azóta is világítástervezőkkel, építészekkel és tervezőkkel együttműködve azon dolgozik, hogy a legmagasabb műszaki színvonalú, egyedi lámpatestek kifejlesztését garantálja, melyek stílusukkal és esztétikájukkal is imponálnak.

1994

  • Jean Nouvel megtervezi Párizsban a Fondation Cartier-t. Ennek eredményeként jön létre a Less bútorkollekció, ami csakhamar a Molteni és a tervező ikonjává válik.

1999

  • A Normann Copenhagen ebben az évben alakul meg. A brand sikere abban rejlik, hogy a dán esztétikum kéz a kézben jár a globális üzleti gondolkodásmóddal.

2000

  • Piero Gandini irányítása alatt a 2000-es évekre a Flos az ikonikus formák, a kézművesség és a tömeggyártási technológia közötti harmóniára koncentrál. A változás felé vezető perdöntő lépés azonban annak felismerése volt, hogy a kortárs tárgyak az emberek gondolatainak kifejezési formái is lehetnek, annyi stílusértelmezéssel, ahány nyelv van a világon. Így kezdtek el a nemzetközi design legígéretesebb tehetségeivel kollaborálni, úgy is mint Marc Newson, Jasper Morrison vagy Konstantin Grcic.

2001

  • A USM Haller bekerül a New York-i Modern Művészetek Múzeumának (MoMA) állandó gyűjteményébe, ezzel a modern design ikonjává válik.
  • Marcel Wanders és Casper Vissers 2001-ben megalapítja a Moooi-t. Majdnem húsz év után a Moooi még mindig inspirálja és lélegzetelállító, innovatív designnal csábítja el a világot.

2002

  • Megalakul a HAY, amelynek alapelve, hogy a jó designhoz mindenkinek joga van. Ezért Mette és Rolf Hay társalapítók és kreatív vezetők a kezdetektől fogva elkötelezik magukat amellett, hogy generációjuk legjobb designereivel dolgoznak együtt és olyan kiváló minőségű termékeket hoznak létre, amelyek széles közönség számára elérhetőek lesznek.
  • Tom Dixon Londonban megalapítja saját márkáját, amely aztán legendás lámpaalkotásoknak ad életet.

2004

  • Útjára indul a a Vitra Home kollekciója, mely sokszínű és sokoldalú darabokat kínál az egyedi design szerelmeseinek. A márka filozófiája szerint az ideális otthon egyfajta kollázs, melyet lakóinak személyisége, története és emlékei inspirálnak. 

2005

  • Omer Arbel vezetésével megalakul a Bocci. A cég a „14” világítástervezésével indult, amely azonnali klasszikussá vált, és továbbra is bestseller. A Bocci szobrászati magasságokba emelkedő ​növekvő portfólióját házon belül fejlesztik, tervezik és gyártják, a technika, a minőség mindenekelőtti megtartása mellett.

2009

  • A Solinfo alapítói filmbeli kihívás elé néznek, amikor a Tom Dixon képviselőit 20 perc alatt kell meggyőzniük egy londoni meeting alkalmával, hogy ők a legalkalmasabbak a magyarországi forgalmazásra. Elképesztő, de mindössze két nap felkészülés után sikerrel járnak, így 2009-től a Tom Dixon termékek hivatalos hazai forgalmazója a Solinfo, később a kizárólagosságot is elnyerve.

2010

  • 2010-ben Roche Bobois 50 évét számos eseménnyel ünnepelte Franciaországban és az egész világon. A legnagyobb szenzációt a Jean Paul Gaultier-rel való együttműködés jelentette, mely világszerte befolyásolta a divat és a design világát egyaránt: a kreativitás, az esztétika, a merészség és az energia a nyelvén szólt, valamint a szakértelmet és a mesteri részletezettséget hirdette.
  • 2010-ben a Luceplan olasz lámpagyártó cég három alkotása is bekerül a MoMa kiállítására.
  • Az &tradition is ebben az évben alakul meg. A klasszikus, dán design tradíciók és az innovatív, egyedi megoldások együttes, természetes eredménye, hogy a brand lenyűgözően igényes bútorokat álmod meg és dob piacra.

2011

  • A legendás tervező, Ingo Mauer intelmei mentén újítják fel a müncheni Marienplatz metróállomást.

2012

  • A Molteni Gio Ponti tervei alapján piacra dobja a Ponti kollekciót, mely a kései olasz építész terveit a modern gyártástechnológiához igazítja.

2013

  • A GamFratesi tervezőpárosa megalkotja a Beetle széket, ami a GUBI ikonikus darabjává válik.
  • A milánói Salone Del Mobile kiállításon bemutatják az Adidas és Tom Dixon közös kollekcióját.
  • Ugyanebben az évben megnyílik Budapesten a Tom Dixon bemutatóteremként is szolgáló Solinfo Café.

2015

  • A Bocci egy berlini történelmi épületet bemutatóteremmé alakít át. A ‘Bocci 79’ egy 2200 m² négyzetméter alapterületű, 1896-ban épült volt házban kerül kialakításra és Omer Arbel több mint egy évtizedes műveit mutatja be az épp készülő daraboktól, a prototípusoktól és az ötletektől a katalógus darabok teljes köréig.

2017

  • A Linea Light a LED-technológia élvonalbeli know-how-ja, amely minden helyzetben garantálja a minőséget, a fenntarthatóságot és a hatékonyságot. 2017-ben a fáradozásaikat a két legnagyobb designdíjjal is megjutalmazták: termék kategóriában Red Dot, és If Award díjat is nyertek.
  • Eközben Budapesten, a Solinfo központjában megnyílik az itthon egyetlen és egyedülálló Molteni Flagship Store a legendás brand lenyűgöző darabjaival.

2018

  • A Molteni Group új ablakot nyit a designvilágra Manhattan szívében, a Madison Avenue 160. szám alatt. Egyedülálló és grandiózus, stílusos, mégis hű a saját elveihez, a tervekért Vincent Van Duysen felel. A projekt azért is egyedülálló, mert ez az első flagship store a világon, amely egyesíti a csoport három márkáját: a Molteni & C-t, a Dadát és az UniFort.
  • 2018-ban újabb nemzetközi márka showroomja nyílik Budapesten, a Solinfo főhadiszállásán. A Vitra itthoni bemutatótermét Matisz Aliz tervezte, kínálatában pedig a szofisztikált ülőbútoroktól kezdve az okos tárolási megoldásokon át a karakteres kiegészítőkig mindent megtalálni. Nem sokkal később pedig a Solinfo Shop is megnyitja kapuit.

2019

  • Elindul a Solinfo webshopja, így a Solinfo Shop egyedülálló design kiegészítő kínálata online is elérhetővé válik.

2020

  • Megnyílik az első Tom Dixon üzlet Pekingben.
  • A Studio Italia Design a 70. évfordulója alkalmából Lodes lett.
  • A Roche Bobois 60. születésnapjának alkalmából bemutatják a portugál művész, Joana Vasconcelos által tervezett BomBom kollekciót. Ősszel megnyílik a Roche Bobois első budapesti bemutatóterme.
  • A Solinfo pedig 30. születésnapját ünnepli.