Mesékkel köszöni meg a 25 milliós vásárlói adományt az eMAG

2020 januárjában kezdte meg közös adománygyűjtő kampányát a Mosoly Alapítvány és a hazai e-kereskedelem vezető szereplője, az eMAG. A webáruház saját vásárlóinak körében szabadon választott összegekkel tette elérhetővé az adományozási lehetőséget. Az elmúlt szűk tizenegy hónap során 25 millió forint gyűlt össze, melyet a súlyos vagy tartósan beteg gyermekek pszichés támogatására fordít az Alapítvány. A karácsony közeledtével az eMAG egy tíz népmesét tartalmazó hangoskönyvvel szeretné megköszönni az adományokat. A „gyógyító” mesékhez Szinetár Dóra és Lengyel Tamás kölcsönözték a hangjukat.

Évente közel kétmillió vásárló fordul meg a legnagyobb hazai webáruház, az eMAG platformján. Idén februárban döntött úgy a cég, hogy nemcsak vásárlásra ad lehetőséget a weboldalán, hanem egy társadalmi kezdeményezést is bemutat és lehetővé teszi a vásárlók számára, hogy adományaikkal segítsék a kiválasztott alapítvány munkáját. „Hatalmas felelősség, hogy több százezer háztartásba juthatunk el a platformunkon keresztül. Ezzel a felelősséggel szerettünk volna élni, amikor megkértük a vásárlóinkat, hogy akár pár száz forinttal, de járuljanak hozzá a Mosoly Alapítvány tevékenységéhez, amikor a kosárba beleteszik a termékeket” – fogalmazta meg a kezdeményezés lényegét Várkonyi Balázs, az eMAG ügyvezetője.

A Mosoly Alapítvány már 24 éve segíti a súlyosan vagy tartósan beteg gyerekek gyógyulását, ez alatt az idő alatt közel 15 ezer családnak nyújtottak pszichés támogatást. Terápiás szakemberekkel segítik a gyerekek félelmeinek, szorongásainak oldását a legnagyobb krízisben. A szakmai munka középpontjában a képzőművészet-, a zeneterápia, a gyermekdráma és a meseterápia áll. A beteg gyerekek – a mesehős útját járva – saját kezükbe veszik a sorsuk irányítását, döntenek, cselekednek és a legfélelmetesebb ellenféllel is felveszik a küzdelmet. „Bízunk benne, hogy az az erő, amit önmagukban felfedeznek a gyerekek meseterápiás foglalkozásainkon, az nemcsak a kezelés rögös útján, hanem hosszútávon is elkíséri őket. És hiszünk abban, az út végére megerősödve, és a mesehősökhöz hasonlóan „hétszerte szebben, mint annak előtte” térnek majd vissza a hétköznapokba” – foglalta össze a terápia célját Adorján Katalin, az Alapítvány vezetője.

Az eMAG kísérletként hívta életre a kezdeményezést, semmilyen népszerűsítő vagy figyelemfelhívó kampány nem előzte meg és nem kísérte az adományozási lehetőséget. Ezért is kiemelkedő az az eredmény, amit az eMAG vásárlóinak sikerült elérni: november közepéig 25 millió, decemberre, a felvételeket követően már közel 30 millió forint gyűlt össze a kosárba bedobott adományoknak köszönhetően. Ebből csak a novemberi e-kereskedelmi csúcsidőszak során több mint 7 millió forint került a kalapba. Az egynapos Black Friday-en közel ezer ember járult hozzá a Mosoly Alapítvány idei működéséhez. A koronavírus sok alapítvány és civil szervezet életben maradását veszélyeztette. Várkonyi Balázs kiemelte: „Ebben az időszakban különlegesen fontos, hogy zavartalanul végezhesse szakmai munkáját az Alapítvány, ennek megvalósulását segítették az adományok, ezt szeretnénk most a mesékkel megköszönni az eMAG vásárlóinak”. A tíz meséből álló hangoskönyvben található magyar, német és tunguz népmese is. Szinetár Dóra és Lengyel Tamás egyaránt öt-öt történethez kölcsönözték a hangjukat. A hangoskönyv egyben karácsonyi és köszönő ajándék is az eddigi és az ezután érkező adományokért: december 14-től ingyenesen elérhető az eMAG oldalán.

A kampány és a hangoskönyv felvételét bemutató videó a következő oldalon érhető el: https://www.youtube.com/watch?v=ByKyddbZo3s