Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

2026-ban érkezhet a Toyota és a Subaru újabb közös modellje

Az új, tisztán elektromos hajtású szabadidő-autók várhatóan két mérettel kisebbek lesznek a 4690 mm hosszú Toyota bZ4X/Solterra párosnál, de a technikát mégis tőlük örökölhetik.

A Toyota és a Subaru már több esetben készített közös modelleket az európai piac számára, elég csak a 2010 és 2017 között gyártott kis egyterűre, a Toyota Verso-S/Subaru Trezia párosra, vagy a 2012-ben bemutatott Toyota GT 86/Subaru BRZ sportautókra gondolni, de a 2021-ben érkezett GR 86 és a BRZ II szintén egypetéjű ikreknek számítanak. A két gyártó legutolsó közös modellje a Toyota és a Subaru első nagy sorozatban gyártott villanyautója, a 2022-be bemutatott Toyota bZ4X/Subaru Solterra volt, a középkategóriás szabadidő-autók fejlesztéséhez a kisebb gyártó főleg az összkerékhajtások terén szerzett kimagasló tapasztalatával és szakértelmével járult hozzá. A bZ4X és a Solterra XMODE üzemmódválasztó funkciója havas/sáros beállítással is rendelkezik, a Grip Control pedig 10 km/h-s sebesség alatt biztosít fokozott tapadást terepjárás közben.

A bZ4X nemrég esett át a modellciklus derekánál esedékes frissítésen, és hamarosan az ikertestvére, a Subaru Solterra is átesik a kötelező ráncfelvarráson. De nem csak ez a két crossover lesz a Toyota és a Subaru 2026-os választékában az egyetlen modell, amely a két vállalat együttműködéséből született, ugyanis a legfrissebb hírek szerint hamarosan egy kompakt méretű, B-szegmensbe sorolható SUV párost is lelepleznek majd. A fejlesztési költségek észszerű keretek között tartása érdekében az új kis SUV-ok várhatóan a bZ4X és a Solterra által már használt e-TNGA platformra épülhetnek, vagyis sok kulcsfontosságú részegységet a nagy testvérektől örökölnek meg. Ez az együttműködés lehetővé teszi mind a Toyota, mind a Subaru számára a fejlesztési költségek csökkentését.

Már korábban bejelentette  a Toyota, hogy 2026 végéig hat új akkumulátoros elektromos modellt mutat be. 2025 márciusának elején a ebből a hat újdonságból három, 2026-ban már piacra kerülő típus (frissített bZ4X, vadonatúj Urban Cruiser és C-HR+) debütált a Kenshiki fórumon, de az igazi meglepetést az jelentette, hogy még három olyan szériaérett modellből is ízelítőt kaptunk, melyeket korábban még sehol nem lehetett látni. Nagyon úgy tűnik, hogy ezen járművek közül kettő beazonosítható: az EPU pickup és a Land Cruiser SE sorozatgyártású változatairól van szó, mindkettő koncepcióként mutatkozott be 2023-ban (az új Urban Cruiser és a Toyota C-HR+ mintáját követve azért kapnak a jövőbeli modellek is régi, jól bejáratott típusneveket, hogy az ügyfelek számára egyszerűen és azonnal felismerhetőek legyenek).

Mivel a hatból öt autó beazonosítható volt, sokan azt a következtetést vonták le, hogy az egyetlen ismeretlen profilkép arról a kis elektromos SUV-ról készülhetett, amelyen a Toyota és a Subaru közösen dolgozik. Ha ez valóban így van, akkor a belépő szintű elektromos szabadidő-autó várhatóan hagyományosabb SUV dizájnt kap a bZ4X és a Solterra modellekhez képest. A profil sziluettje a készülő, hatodik generációs Toyota RAV4-ére hasonlít az éles orr-rész, a karakteres tetősínek és a meredek csomagtérfedél miatt. Bár a Toyota és a Subaru saját változatai valószínűleg nagyrészt megegyeznek majd műszakilag és a belső terüket tekintve is, azonban várhatóan egyedi hűtőmaszkot és orrkialakítást kapnak, hogy a vásárlók könnyebben megkülönböztethessék őket egymástól. 

A mindig jól értesült japán Best Car magazin szerint Japánban, Európában és az Egyesült Államokban is megjelennek majd a két márka kínálatában. A bZ4X és a Solterra modellekkel ellentétben, amelyeket jelenleg a Toyota Motomachi üzemében gyártanak, az új, közösen fejlesztett modellek a hírek szerint a Subaru Yajima üzemében (Japán, Gunma prefektúra) készülnek majd, ott, ahol jelenleg a Subaru Crosstrek, Outback és Forester modellek gördülnek le a gyártósorról. A tervek szerint a kis elektromos SUV gyártása 2026 januárjában indul, a cél évi 180-240 ezer darab autó legyártása lesz a kereslet függvényében. Míg a Toyota 2025-ben már három akkumulátoros elektromos autót (bZ4X, CH-R+ és Urban Cruiser) kínál Európában, a Solterra továbbra is az egyetlen villanyautó a Subaru globális kínálatában. A kisebbik japán gyártónak már nagy szüksége van arra, hogy bővüljön a zéró emissziós kínálata. Állítólag az új kis SUV csak az első abból a négy új elektromos modellből, amelyet a 4×4-specialista a Toyotával együttműködve tervez piacra dobni.

A jövőben a Toyota a következő generációs akkumulátoros elektromos technológiákat is bevezeti majd, beleértve a 2023-ban bemutatott, alacsony költségekre és nagy teljesítményre kihegyezett új generációs telepeket, valamint az első szilárdtest-akkumulátort is, amely várhatóan új szintre emeli majd az akkumulátoros elektromos modellek hatótávval, teljesítménnyel és tölthetőséggel kapcsolatos képességeit. Egyelőre nem tudni, hogy ezen technológiákat a Subaruval is megosztja-e majd a világ legnagyobb autógyártója.

Fotók: CarsCoops

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!