Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Végéhez közelednek Enyedi Ildikó új filmjének utómunkái

Végéhez közelednek Enyedi Ildikó új filmje, A feleségem története utómunkálatai. Az Arany Medve díjas és Oscar-jelölt Testről és lélekről rendezőjének most készülő alkotását a koronavírus járvány kitörése nagyban nehezítette. Egyrészt, mert lassította az utómunkafolyamatot, másrészt, mert tavasszal Enyedi Ildikó maga is átesett a betegségen. A vágás már az év elején megkezdődött, majd az utószinkron több európai városban is zajlott, a fényelést pedig – miután Rév Marcell operatőr a korlátozások miatt nem tudott hazautazni Magyarországra – Berlin és Los Angeles közti távmunkával végezték. A film férfi főszereplője, Gijs Naber holland színész, női főszereplőjepedig a világhírűLéa Seydoux francia színésznő. A féltékenység természetrajzát ábrázoló romantikus film gyártását a Nemzeti Filmintézet 1,18 milliárd forinttal támogatta. Az Inforg-M&M Film vezetésével német, olasz és francia koprodukcióban, a német regionális és központi alapok mellett a német-francia Arte, az olasz RAI Cinema és MIBAC, az Eurimages, a Kreatív Európa Média és az RTL Klub támogatásával készülő alkotás várhatóan 2021-ben kerül a mozikba.

Füst Milán több mint 20 nyelvre lefordított, irodalmi Nobel-díjra felterjesztett A feleségem története című regénye az alapja Enyedi Ildikó készülő szerelmesfilmjének, A feleségem történetének. A Budapesten, Fóton, Hamburgban és Máltán forgatott film férfi főszereplője Gijs Naber holland színész és női főszereplőjea világhírűLéa Seydoux francia színésznő mellett olyan ismert színészek szerepelnek a filmben, mint Louis Garrel, Josef Hader, Ulrich Matthes, Udo Samel, Jasmine Trinca és Luna Wedler, a magyar színészek közül pedig Funtek Sándor, Rujder Vivien és Hajduk Károly.

Mécs Mónika vezető producer hangsúlyozta: „Az utómunkába sajnos nagyon erőteljesen beleszól a COVID. Ez egy négyországos koprodukció, így fel van osztva, hogy a különböző munkafázisok hol zajlanak. A repülőjáratok leállása és korlátozása nagyban gátolta a munkánkat. Közben Ildikó maga is koronavírusos lett, így egy ideig emiatt nem tudott dolgozni. Viszont szerencse a szerencsétlenségben, hogy utána épp a védettsége miatt egy ideig könnyebben tudott utazni. Az utószinkront tehát úgy oldottuk meg, hogy Ildikó elment a színészekhez és mindegyikük lakhelyén stúdiót béreltünk. Az operatőrünk, Rév Marcell Los Angelesben rekedt, ez a Berlinben zajló fényelés szempontjából okozott nehézségeket. Egy nemzetközi koprodukciót úgy kell elképzelni, mint egy óriási puzzle-t, aminek rendkívül sok apró darabja van, és ha azok nem illeszkednek megfelelően, akkor szétzilálódhat a koprodukció. Hatalmas öröm, siker és megnyugvás, hogy a filmkészítés közel hároméves folyamata lassan lezárul, és büszkén mondhatom, hogy minden darab a helyére került.”

Enyedi Ildikó elmondta:” Ebben a több éves, maratoni futásban, ami a filmkészítés egy szerzői filmes számára, mindig változó, belépő majd kilépő, csodálatos partnerekkel, még az utolsó métereken, az utómunka utolsó szakaszában is erős élmények érik az embert. A sok hónap vágás után ismét találkozunk Rév Marcell operatőrrel és a fényelés során Kovács László coloristtal, aki a Testről és lélekről fényelését is készítette nagy érzékenységgel. Hármasban összegzünk, pontosítunk. Nagy öröm követni kettejük fókuszált munkáját. Balázs Ádámmal, akivel többedszer dolgozunk együtt a zenén, két intenzív hónapot töltöttünk együtt. A zene véglegesítése során az ember megint mindent újra mérlegre tesz, rejtettebb jelentéseket felerősít.  A mi esetünkben lehelletnyi különbségektől egészen más jelentést kaphat egy-egy jelenet. A filmünk természetéből, választott mesélési módjából adódóan a lényeg a részletekben rejlik. Ádám most is teljes idegrendszerével, áldozatkészen és nagy feszültség alatt dolgozva nyers, erős, a főszereplőnk lényéből, belsejéből megszólaló zenét komponált. Új, emlékezetes találkozásokra is sor kerül még itt, az utolsó pillanatokban is: Mohai György, aki a zene keverésén dolgozik vagy Illényi Péter karmester… a legszebb szakmát választottam, és épp gyakorolhatom is! Igazán szerencsés ember vagyok. De szerencsésnek érzem magam azért is, mert ilyen jó szövetségesre, állandó „futópartnerre” találtam, Mécs Móni producer személyében.”

A magyar Inforg-M&M Film – Mécs Mónika, Mesterházy Ernő, Muhi András –, a német Komplizen Film (Jonas Dornbach), az olasz Palosanto Film (Flaminio Zadra), és a patinás francia Pyramide Productions (Stéphane Parthenay) koprodukciójában készülő film forgatókönyvét Enyedi Ildikó írta, az operatőr Rév Marcell, a vágó Szalai Károly, a látványtervező Láng Imola, a jelmeztervező Flesch Andrea, a VFX Supervisor Klingl Béla, a zeneszerző Balázs Ádám, a magyarországi casting director Ascher Irma, a line producer pedig Tarr Erika volt. A Nemzeti Filmintézet 1,18 milliárd forintos gyártási támogatásával készülő A feleségem története várhatóan 2021-ben kerül a magyar mozikba, a Mozinet forgalmazásában.