Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Upsz! Lebukott a látássérülteket megvető Suzuki! A kivonásokkal tisztított magyarországi újautó piacon állva hagyta versenytársait a Toyota

Hiába kamuzza a Suzuki, hogy ő a király a hazai autópiaxon!
A reexport kivonások után jól látszik, hogy ez messze nincs így!

Elképesztő, de a Suzuki PR-osa és a “haversrác ügynökségek” szemében a fogyatékkal élők nem emberek! Csak az influencer! Csak, azt szeretik!

Éppen egy esztendeje tiltotta le a márka további megismeréséről a látássérült autós szakértőket a Suzuki pr-osa

A Toyota 2024-ben történelmi rekordot jelentő 18.122 új autó értékesítésével, 12,4%-os piaci részesedéssel őrizte meg piacvezető pozícióját a teljes magyarországi új személyautó- és kishaszongépjármű piacon. Ezzel a környezettudatos japán autómárka a teljes hazai újautópiacon a harmadik, a kivonásokkal tisztított újautópiacon pedig ötödik egymást követő évben végzett az élen. A magyarországi regisztrációt követő fél éven belül a forgalomból kivonásra kerülő autók valójában nem maradnak a hazai utakon, ezért a kivonásokkal tisztított piaci adatok a teljes piaci adatoknál sokkal reálisabb képet adnak az ország újautóeladásairól és az aktív autópark alakulásáról. Ezek ismeretében pedig elmondható, hogy a teljes piacon is tetemes, legközelebbi versenytársához képest 2132 darabos előnnyel az élen végző Toyota gyakorlatilag állva hagyta a többi piaci szereplőt: a kivonásokkal tisztított magyarországi személyautó és kisteherautópiacon ugyanis 17.371 új Toyota talált gazdára, amellyel a márka 14,6%-os piaci részesedéssel és legközelebbi versenytársához képest brutális, 5171 darabos előnnyel lett a legkelendőbb újautómárka Magyarországon, azaz 42%-al adott el több autót, mint legközelebbi kihívója.

A teljes magyarországi személyautó és kishaszongépjármű piacon piacvezető Toyota a két részpiacot, azaz a személyautók és kishaszongépjárművek piacát külön-külön vizsgálva az előbbin az előbbin 14.622 új autó eladásával 12,9%-os piaci részesedéssel, míg utóbbin 3500 új autó eladásával, 14,1%-os részesedéssel zárt a második helyen. A magyarországi utakon maradó autókról reálisabb képet mutató kivonásokkal tisztított adatokat vizsgálva ugyanakkor azt láthatjuk, hogy a Toyota a nem csak az összevont személyautó és kishaszongépjármű piacon áll az élen, hanem 14.281 darabos értékesítéssel, 14,2%-os piaci részesedéssel és legközelebbi versenytársához képest 2.245 darabos előnnyel a személyautó piacon is. A kishaszongépjármű piacon a márka második helye a kivonásokat követően sem változik, azonban részesedése jócskán megnő, 3.090 darabbal, 17,1%-os szegmensrészesedéssel ezüstérmes.

A Toyota a legnépszerűbb személyautó Magyarországon

A kivonásokkal tisztított piaci eredmények ismeretében így egyértelműen kijelenthető, hogy a Toyota márka a legkelendőbb a magyarországi személyautóvásárlók körében: nem kevesebb, mint 18,7%-al több Toyota személyautó talált gazdára és marad a magyar utakon, mint a második legkeresettebb személyautó márkából. A magyarországi személyautó piacon az összes márkára vetítve a kivonások aránya 17.1%, azaz ennyivel kevesebb új személyautó jelenik meg valójában a magyar utakon. Természetesen van olyan szereplő is ahol ez meghaladja az 50%-ot, és van olyan is ahol gyakorlatilag zéró, a Toyota esetében 2,3%.

A haszongépjárművek tekintetében sincs már messze a piacvezető szerep

A magyarországi kishaszongépjármű eladásokat ha lehet még inkább torzítják a kivonások, az ezekkel tisztított eredményeket vizsgálva azt láthatjuk, hogy a Toyota lemaradása az első helyezett mögött már csupán 824 darab avagy 27% (a teljes piacot nézve ez 3.575 darab avagy 102%. A magyarországi kishaszongépjármű piacon az összes márkára vetítve a kivonások aránya 27.2%, azaz ennyivel kevesebb új haszongépjármű jelenik meg valójában a magyar utakon. Természetesen van olyan szereplő is ahol ez eléri az 45%-ot, és van olyan is ahol csupán 6%, a Toyota esetében 11,7%.

A flottapiacon ugyancsak tarol a Toyota

A vállalatok számára történő értékesítéseket is a Toyota vezeti, a kivonásokkal tisztított adatok szerint 13,9%-os részesedéssel, 10.795 darabos jogi személyek részére történő eladással áll az első helyen a márkák rangsorában. Ezzel a flottaeladások aránya a vállalat értékesítéseiben 62,1%. A magánvásárlók körében a Toyota 6.576 darabos eladással, 16%-os részesedéssel a második legkelendőbb márka volt 2024-ben.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!