Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Újabb 5 iskolában lett élmény a napi robot

Tovább támogatja a Knorr-Bremse Budapest a fiatalok digitális képzését

A XVIII. kerületi Bókay Árpád Általános Iskola után újabb öt általános iskolában indulhat robotika szakkör a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Kft. támogatásával. Az iskolák a szeptember 20-i – kerekasztal-beszélgetéssel egybekötött – ünnepélyes eredményhirdetésén vehették át a tananyagot és a robotokat.

Tarnai Györgynek, a Knorr-Bremse Budapest Elektronikai fejlesztési csoport vezetőjének és egyben a Robotika szakkör ötletadójának és szerzőjének célja az volt, hogy a vállalat általános iskolák számára robotika szakkör keretein belül felhasználható oktatási tematikával, tananyaggal, valamint az ehhez kapcsolódó segédlettel támogatni tudja az informatika, ezen belül a programozás diákokkal történő megismertetését és megszerettetését. Így állt össze önálló kezdeményezéssel a hiánypótló robotika tananyag, a cég társadalmi felelősségvállalást célzó Local Care (helyi támogatás) programjának segítségével pedig az eszköztámogatás, amiből 2018-ban elindulhatott az első robotika szakkör. Az önkéntes dolgozói kezdeményezés sikerén és népszerűségén felbuzdulva a program idén szintet léphetett. A Knorr-Bremse Budapest márciusban meghirdetett felhívására közel 50 általános iskola jelentkezett, melyek közül 5 kisorsolt intézménnyel folytatódhat idén szeptembertől a „Programozz robotot” program:

Budapest IX. kerületi Szent-Györgyi Albert Általános Iskola és Gimnázium

Kőbányai Kada Mihály Általános Iskola

Kispesti Eötvös József Általános Iskola

Budapest XXI. Kerületi Herman Ottó Általános Iskola

Páneurópai Általános Iskola, XXIII. kerület

A nyertesek megkapták a Tarnai György által írt ingyenes tananyagot és 3 millió forint értékű programozható robotokat a szakkör beindításához.

Az oktatás és a digitalizáció kapcsolatát feltáró kerekasztal-beszélgetésen részt vett:

Dr. Maruzsa Zoltán, Emberi Erőforrások Minisztériuma köznevelésért felelős államtitkár, Dr. Lengyel László, a BME Villamosmérnöki és Informatikai Kar docense, Erdős István, a Knorr-Bremse Budapest Elektronikai Fejlesztési Osztályának igazgatója és Sávos András, a Knorr-Bremse Vasúti Jármű Rendszerek Hungária Kft. ügyvezető igazgatója.

Dr. Maruzsa Zoltán, köznevelésért felelős államtitkár szerint az ipar és a kormány célja közös: „A magyar gazdaságnak hosszútávon van szüksége piacképes technológiai tudással felvértezett fiatalokra versenyképessége megőrzéséhez. A világszínvonalú műszaki innovációkért felelős kutató-fejlesztő központokat működtető nagyvállalatok itthon kínálnak munkát és karriert ezeknek a fiataloknak.”

A „Programozz robotot” kezdeményezés összhangban áll a nemzeti alaptanterv új, Digitális kultúra tantárgyával. A természettudományok kiemelésére azonban nem csak a műszaki karrier ösztönzése miatt van szükség.

Az informatikai oktatás újragondolását a hagyományos szakmák digitalizációja, például az egyre összetettebb járműipari termékfejlesztések, a digitalizálódó gépészet is indokolja.

Ezért vállal a Knorr-Bremse Budapest a korai, játékos edukáción túl a duális, többek között a mechatronikai szakképzésben is egyre jelentősebb szerepet. Tanműhelyében évente 60 diákot képeznek öt szakmában.