Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Új világszintű kezdeményezés indult a fogyatékkal élők befogadásának előmozdítására

Világgazdasági Fórum: A fogyatékkal élők befogadása mellett elkötelezett globális vezérigazgatók legnagyobb hálózata, a Valuable 500 bejelentette a Generation Valuable program elindítását, amelynek célja, hogy felgyorsítsa a fogyatékkal élők lehetőségét arra, hogy a jövő C-szintű vezetőivé válhassanak.

Szándékos vagy nem, a vállalatok többsége kizárja a fogyatékkal élőket. Világszerte több mint 1,3 milliárd ember él valamilyen fogyatékossággal, ennek ellenére a Return on Disability szerint a vállalatok csupán 4%-a összpontosít arra, hogy a fogyatékkal élőket is bevonja.

A Valuable 500 januári brit felmérése rávilágított, hogy a munkáltatóknak el kell gondolkodniuk azon, hogyan és hol hirdetnek szerepeket, nem elég csak annyit mondani, hogy szívesen fogadják a fogyatékkal élők jelentkezését. Minden toborzási platformnak hozzáférhetőnek kell lennie, és kisegítő technológiával kell működnie. A felmérés szerint a vállalatok csaknem kétharmada (63%) nem tudta, hogy szervezetükben hányan tartják magukat fogyatékosnak, és még kevesebben (58%) alkalmaztak olyan politikát, amely aktívan foglalkozik a fogyatékosok befogadásával.

A Valuable 500 egy globális üzleti kollektíva, amely 500 vezérigazgatóból és vállalataikból áll, akik erőiket egyesítve közösen dolgoznak a fogyatékkal élők befogadásán. A kezdeményezést a 2019-es Világgazdasági Fórumon mutatták be, és legfőbb célja, hogy a nagyvállalatok bevonásával lehetővé tegyék a fogyatékkal élők aktív szerepvállalását.

A most bemutatott Generation Valuable program keretében a kollektíva 500 tagja olyan fogyatékkal élő tehetségeket jelölhet a mentorprogramba, akik C-szintű pozíciók megszerzésén dolgoznak. A kezdeményezés új perspektívákat hoz létre, elmélyíti a megértéseket, elősegíti a növekedést és csökkenti azokat a kihívásokat, amelyekkel a C-szint elérésére törekvő fogyatékkal élő tehetségek szembesülnek.

A program első támogatóinak egyikeként a P&G esélyegyenlőségi és befogadási vezetője, Shelly McNamara elmondta: „A P&G elkötelezett a fogyatékkal élők szakmai karrierjének építése iránt, amelynek a Generation Valuable program nemcsak fontos lépcsője, de betekintést kínál a felsővezetés számára a fogyatékkal élők befogadásával kapcsolatban is.”

Sam Latif, a P&G vállalati akadálymentesítési vezetője hozzátette, hogy a vállalat víziója az, hogy termékeit, szolgáltatásait és a munkahelyét a világ 1,3 milliárd fogyatékkal élő embere számára az első számú választássá tegye. Sam, aki maga is vak, a P&G-nél eltöltött 21 éve során számos rendkívül hatásos formatervezést fejlesztett ki a fogyatékkal élő fogyasztók számára.

„A fogyatékkal élők iránti bizalom kultúrájának beágyazása a szervezetekbe alapvető fontosságú – és az olyan kezdeményezések, mint a Generation Valuable, segítenek ebben. Saját tapasztalataimból tudom, mennyire fontos jó kapcsolatokat kialakítani más kollégákkal, engem is a P&G belső mentorprogramja vezetett oda, ahol ma vagyok: az informatikai szerepkörömből a szervezet első akadálymentesítési vezetője lettem, aki globális szinten felelős az innováció előmozdításáért, hogy márkáinkat és vállalatunkat befogadóbbá és hozzáférhetőbbé tegyük.”

A Valuable 500 stratégiájának középpontjában az etikus vezetés áll: mozgósítja a tagokat a valódi változások előmozdítására, biztosítja, hogy a fogyatékkal élők befogadása folyamatosan napirenden legyen, és kézzelfogható megoldásokat kínál.

A Generation Valuable program betekintést nyújt a C-szint szerepköreibe és részlegeibe, minden résztvevőt a szakmai fejlődésük fokozásához szükséges tudással felvértezve, hozzáféréssel és eszközökkel.

A programnak köszönhetően a C-szintű vezetők felbecsülhetetlen értékű betekintést nyerhetnek az üzletági stratégiáikban rejlő hiányosságokba, valamint a fogyatékkal élő alkalmazottak és fogyasztók megélt tapasztalataiba a szervezetükön belül és azon kívül.

A programban összehangolt erőfeszítésekre kerül sor annak biztosítására, hogy a Generation Valuable mentoráltjai az összes üzleti funkciót elsajátíthassák, különösen azokat, amelyek vállalatukra nézve eredmény- és bevételi jelentőséggel bírnak. A programban elsőként résztvevő 75 mentorált kihirdetésére a decemberi Fogyatékkal Élők Nemzetközi Világnapján kerül sor.