Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Új termékekkel és funkciókkal folytatja a csúcs felé vezető utat a Viber

A Rakuten Viber reflektál a 2024-es eredményeire, kiemelve azokat a legfontosabb funkciókat, amelyek elősegítették a szuperapplikációvá válását Magyarországon.

Szuperappként a Viber arra törekszik, hogy a felhasználóknak olyan szolgáltatásokat kínáljon, amelyek kielégítik mindennapi igényeiket és leegyszerűsítik életüket. Emellett a márkáknak is segít kapcsolatot teremteni az ügyfelekkel a tudatosság kiépítésétől az értékesítés, a hűség és a növekedés ösztönzéséig a fogyasztói élmény minden szakaszában.

A tartalmas kapcsolatok kiépítéséhez elengedhetetlen az olyan megbízható, magas színvonalú kommunikációs élmény, amely világszerte működik. 2024-ben a Viber-hívások továbbra is számos dicséretet kaptak, és stabilan megtartották az 5-ből több mint 4 feletti átlagos felhasználói értékelést. A Viber korszerűsítette hívásinfrastruktúráját, hogy javítsa a kapcsolódás minőségét, és zökkenőmentesebb hívásélményt nyújtson.

2024-ben a Viber elnyerte a SOC 2 Type II tanúsítványt, egy szigorú biztonsági auditot, amely igazolja az alkalmazás erős adatvédelmi intézkedéseit. A Stiftung Warentest által a biztonság szempontjából legjobb három üzenetküldő és telefonáló alkalmazás egyikeként a Rakuten Viber továbbra is kiemelten fontosnak tekinti a felhasználók biztonságát.

Egy másik jelentős biztonsági mérföldkő 2024-ben két új megoldás bevezetése a platform kommunikációs védelmének javítása érdekében. Az ellenőrző üzenetek biztonságos és zökkenőmentes módot biztosítanak a vállalkozások számára az ügyfelek hitelesítésére az egyszer használatos jelszavak (OTP-k) használatával. A SecurePlus üzenetek a vállalkozások számára további védelmi szintet jelentenek azáltal, hogy ellenőrzik a címzett számát annak biztosítása érdekében, hogy az ne legyen megjelölve potenciális csalás miatt.

Új termék és funkciók a felhasználók számára

A Viber a biztonság és a tanúsítványok erős alapjaira építve 2024-ben számos új terméket és funkciót vezetett be, köztük az AI Chat Summary-t. Ez az eszköz a mesterséges intelligenciát használja a csoportos üzenetek összegzésére, kiemelve a legfontosabb pontokat és intézkedéseket. Időt takarít meg, segít a felhasználóknak a beszélgetések áttekintésében, és támogatja a megalapozott döntéshozatalt. A bevezetése óta az AI Chat Summary egyedi használata hónapról hónapra csaknem megduplázódott. Csak Magyarországon 2024-ben 1,4 millió csevegést foglaltak össze az AI Chat Summary alkalmazásával.

Egy másik figyelemre méltó újdonság a „Mappák” funkció, amelynek célja, hogy a felhasználók könnyedén rendszerezhessék kapcsolataikat és beszélgetéseiket. Ez az eszköz lehetővé teszi, hogy akár öt egyéni csevegőcsoportot hozzunk létre, megkönnyítve ezzel a csevegések kezelését és rangsorolását.

A Viber a szuperalkalmazássá válás útján a Viber Plus prémium előfizetési szolgáltatását is kibővítette. A legújabb kiegészítés, a „Törlés nyomtalanul” lehetővé teszi, hogy a felhasználók úgy töröljék az üzeneteket, hogy arról más ne kapjon értesítést. A funkció rögtön nagyon népszerűnek bizonyult a magyarok körében.

A „Láthatatlan mód”, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy elrejtsék online státuszukat és olvasási nyugtáikat, továbbra is a legnépszerűbb funkció, amelyet az előfizetők 58%-a használ világszerte és az előfizetők 50%-a Magyarországon. A második leggyakrabban használt funkciók között holtversenyben a hangról szövegre alakítás, valamint a reklámmentes élmény áll.

A Viber növekedést tapasztalt a Viber közösségek terén is, amelyek közös érdeklődési körrel rendelkező embereket kapcsolnak össze. Ezek a nagy, nyilvános csoportok olyan funkciókat kínálnak, mint a csevegési előzményekhez való hozzáférés, korlátlan médiatárolás és rejtett telefonszámok az adatvédelem érdekében. A népszerű példák közé tartoznak a sportrajongóknak, a szomszédsággal kapcsolatos friss információknak, az iskolai beszélgetéseknek és a hobbicsoportoknak szóló közösségek.

Fokozott elkötelezettség a vállalkozásokkal

Az egymás közötti hatékony kommunikáció mellett a felhasználók több alkalommal léptek interakcióba a vállalkozásokkal is. Magyarországon 35%-kal nőtt a hivatalos fiókok száma, amelyeken keresztül a vállalkozások kommunikálhatnak ügyfeleikkel. A vállalkozások által a felhasználóknak kézbesített üzenetek száma 2024-ben közel megduplázódott 2023-hoz képest. Jelentősen, 96%-kal nőttek a tranzakciós üzenetek, például a szállítási frissítések és vásárlási visszaigazolások, és 99%-kal a promóciós üzenetek, így a márkák különleges ajánlatai és ajánlatai. Figyelemre méltó, hogy a felhasználók és a márkák aktív beszélgetéseket folytattak, a felhasználók gyakran fordultak élő ügynökökhöz vagy automatizált chatbotokhoz ügyfélszolgálatért és értékesítés körüli segítségért. Az ilyen beszélgetéses üzenetek száma kétszeresére nőtt.

A Viber új márkaépítési lehetőségeket is bevezetett a Viber Gems segítségével – különleges animációk váltanak ki olyan kulcsszavakat, mint a „Boldog születésnapot” vagy a „Boldog új évet” a felhasználói csevegésekben. A cégek mostantól különleges alkalmakra is márkázhatják a Gems funkciót, és a magyarországi vállalkozások már ki is próbálhatják ezt a natív elhelyezést. A Viber tavaly átlagosan 169 millió havi hirdetési megjelenést regisztrált Magyarországon, ami rávilágít a platformban rejlő lehetőségekre a márka ismertségét és láthatóságát növelő natív márkaelhelyezéseket kereső vállalkozások számára.

A helyi kisvállalkozók támogatása

2024 végén a Viber bejelentette, hogy az üzleti fiókok már világszerte elérhetőek a kisvállalkozások számára a legfontosabb piacokon. A Viber szuperalkalmazás-stratégiájával összhangban ezek a fiókok a legfeljebb 50 alkalmazottat foglalkoztató helyi kisvállalkozásokat támogatják azzal, hogy ingyenes eszközöket kínálnak online jelenlétük és ügyfélkapcsolataik javításához.

Ez a kezdeményezés segíti a kis közösségek gyarapodását azáltal, hogy valódi emberek és valódi vállalkozások közötti tartalmas kapcsolatokat erősít. A november végi indulás óta hetente 36%-kal nőtt a kisvállalkozások által létrehozott üzleti fiókok száma, amelyekben a kisvállalkozások bemutatják szolgáltatásaikat és kapcsolatba lépnek meglévő és potenciális ügyfeleikkel.

„2025-ben a Viber arra számít, hogy a márkák a marketingbüdzséjük nagyobb részét olyan alkalmazásokra fordítják majd, amelyek többféle igényt is kielégítenek egy helyen”

– mondja Atanas Raykov, a Rakuten Viber marketingért felelős alelnöke.

„Az ügyfelek egyre inkább elvárják, hogy vásároljanak, bankoljanak, adminisztrációs feladatokat, és még sok mást végezzenek – mindezt útközben és egyetlen alkalmazáson belül. Ez a szuperalkalmazások iránti növekvő kereslet, különösen Európában, ösztönözni fogja az innovációt és az elfogadást.”

„A szuperalkalmazások még nagyobb szerepet fognak játszani a felhasználók mindennapi életében, különösen a személyes és üzleti vonatkozású magánjellegű kommunikációhoz kapcsolódó döntések és tevékenységek kezelésében”

– mondja Raykov.

„Ez tökéletesen illeszkedik fő erősségünkhöz: az emberek és vállalkozások közötti jelentőségteljes kommunikáció lehetővé tételéhez. 2025-ben megduplázzuk ezt az erősségünket, és egy sor izgalmas új funkciót és terméket vezetünk be, amelyek célja, hogy az emberek és a vállalkozások biztonságos és védett kapcsolatot teremtsenek.”

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!