Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Új fényezésekkel érkezik és immáron az Euro5+ előírásoknak is megfelel a Dax, a Monkey és a Super Cub C125 friss, 2025-ös változata

  • Az új, különleges fényezések a modellek gazdag múltjára utalnak
  • A továbbfejlesztett erőforrások károsanyag-kibocsátása már az Euro 5+ normáknak is megfelel, így folytatódhat az európai forgalmazás
  • Az új, exkluzív kiegészítőkkel még inkább személyre szabhatóak a motorok

Még feltűnőbb megjelenéssel és gazdagabb tartozéklistával folytatja pályafutását a Honda három legendás modellje 2025-ben.

Mióta az ST125 Dax 2023-ban ismét megjelent a piacon, tesztelők és vásárlók sokaságát nyűgözte le, ami nem csoda, hiszen a hatvanas években forgalmazott ősmodell formajegyeit viseli magán. Nos, a Dax menetelése idén is folytatódhat – jellegzetes, T-alakú vázával, magasra húzott kormányával és apró, 12”-os kerékgarnitúrájával ismét sokakat csalhat nyeregbe. Lényeges változás az elődökkel szemben, hogy hatékonyabbá tették a katalizátort, átprogramozták az ECU-t és másodlagos OBD2-2 érzékelő építettek be, így az emissziós értékek megfelelnek az EURO5+ előírásainak. Emellett a Dax fényezéseinek választékéban – a Pearl Cadet Grey és a Pearl Glittering Blue mellett – megjelent a Pearl Shining Black.

Kistestvére, a Z125 Monkey hasonló módosításokkal vág neki az új esztendőnek. Egyrészt tovább finomították motorját (a teljesítmény és a hatékonyság csökkenése nélkül), hogy mérsékeljék károsanyag-kibocsátását, másrészt három vadonatúj színkombinációban is elérhetővé vált. Így aztán Sheen Silver Metallic, Pearl Shining Black, Millenium Red, Pearl Himalayas White, Turmeric Yellow és Knight Silver Metallic tónusban is megrendelhető 2025-ben az ikonikus zsebcirkáló.

A világ legnagyobb példányszámban eladott járműveként természetesen a Super Cub C125 is átesett az új, EURO5+ minősítéshez szükséges változtatásokon. Ikonikus körvonalait – a Pearl Sugarcane Beige tónus mellett – 2025-ben új, Pearl Bosphorus Blue névre keresztelt fényezéssel is kihangsúlyozhatják a vásárlók.

A modellválaszték tagjainak frissítésével, illetve károsanyag-kibocsátásuk csökkentésével biztossá vált, hogy az európai vásárlók a jövőben is élvezhetik majd a Honda aprócska motorjai által nyújtott élményt.

Ráadásul történelme során most először került a triumvirátus fejlesztése egy nagy projektvezető, név szerint Takashi Yagi alá. Yagi-san közel három évtizedes, a Hondánál szerzett tapasztalatának köszönhetően, így rendkívüli tapasztalatra lehet büszke, s persze mindent tud eme különleges cseppségek fejlesztési folyamatáról. 

Az ikonikus széria

Kérdés: Az 1958-ban bemutatott Honda Super Cubban minden idők legnagyobb példányszámban értékesített motorizált járművét tisztelhetjük, a Monkey 1961 óta szerepel a márka palettáján, a Dax pedig 1972-ben lépett színre. Milyen érzés, hogy ilyen nagynevű típusokon dolgozhat?

Válasz: Nos, nagy felelősség ezeken a történelmi jelentőségű, kifejezetten szórakoztató céllal készített modelleken munkálkodni, de igazán boldog vagyok, hogy rám hárul a feladat.

Kérdés: Ez az első alkalom, hogy egyetlen mérnök fogja össze a három ikon fejlesztését. Miért Önt választották a projekt felelősének?

Válasz: Szeretem a Cub erőforrását! Mondhatnám, hogy ezért, de alighanem többet nyomott a latban, hogy dolgoztam Thaiföldön, ahol ezek a modellek készülnek.

Kérdés: Sokat volt Thaiföldön, ahol komoly motoros kultúra alakult ki, és hatalmas az érdeklődés az átépítés, illetve az átépített gépek iránt. Mindez hogyan befolyásolta a három motorhoz fűződő viszonyát?

Válasz: A legfontosabb, hogy láttam, milyen erősen kötődik a motorkerékpár az emberek hétköznapi életéhez. Nemcsak elviszik a családtagokat munkába vagy az iskolába, hanem a szerszámok, nyersanyagok szállításában is jelentős szerepük van, sőt néha teljes mozgóárudákat alakítanak ki rajtuk. Emellett természetesen sokan önkifejezési eszköznek is használják, és személyre szabják gépüket.

Kérdés: Mik a legjelentősebb változtatások, amelyek a 2025-ös modelleket érintették?

Válasz: Nos, az EURO5+ minősítés, illetve az OBD2-2 érzékelő alkalmazása, valamint az új színek és a sok-sok új, eredeti Honda tartozék.

Kérdés: Mi az a közös vonás, mely mindhárom gépen megfigyelhető?

Válasz: Mindhárom modell a „Kerüljünk közel a vásárlóhoz!” gondolkodásmód jegyében készült, olyan stílusban, ami már bevált az elmúlt években, egyszersmind lehetőséget adott arra, hogy ötvözzük a régi formajegyeket a jelen műszaki megoldásaival.

A Monkey egyedi üzemanyagtartállyal, kényelmes üléssel, valamint kör alakú fényszóróval, hátsó lámpával és irányjelzőkkel vonja magára a tekinteteket. Ezt a klasszikus Monkey-formavilágot tettük látványosabbá olyanformán, hogy jó pár alkatrész krómbevonatot kapott.

A Dax préselt váza szintén roppant stílusos, ugyanakkor a gyakorlati szempontoknak is messzemenőkig megfelel, így maximálisan kiaknázható a 125 cm3-es motor teljesítménye. Érdekessége, hogy nélkülözi a sallangokat – például a hagyományos üzemanyagtartály is a letisztult megjelenést szolgálja.

Bárhogy is, a Super Cub az egykori C100 stílusában látott napvilágot, és igazán magával ragadó látvány.

Kérdés: Mindhárom motor vezethető A1-es jogosítvánnyal, ugyanakkor mindegyiknek megvan a maga – igen erős – személyisége, ami megkülönbözteti a többi Honda motorkerékpártól. Ön szerint mi a legvonzóbb részlet a fiatalok, illetve a motorok iránt érdeklődést mutató fiatalok szemében?

Válasz: Ezek kicsi, ámde kimagasló minőségű, könnyen használható, megfelelő dinamikájú motorok – csak hogy párat említsünk pozitív tulajdonságaik közül.

Kérdés: Van személyes kedvence? S ha igen, miért?

Válasz: Hozzám a Dax áll legközelebb. Én voltam a felelős érte a fejlesztés kezdetétől egészen az új változat sorozatgyártásáig.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!