Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Új fejlesztést kap a BudapestGO

Megkönnyíti ügyfelei számára a digitális bérlethasználatot a Budapesti Közlekedési Központ. A társaság egy úgynevezett „felszállok” gombot fejleszt a BudapestGO alkalmazásba, amely a jelenleg is elérhető „metró” gomb továbbfejlesztése felszíni járművekre. Az új funkcióval – amely a bérleteken és a napijegyeken is elérhető lesz –, nincs szükség kódbeolvasásra, a gombra kattintva megjelenik az ellenőrzéshez szükséges mozgó ábra. Ezzel párhuzamosan a BKK – az ügyféligényekhez igazodva –vizsgálja a Budapest Pay&GO rendszer továbbfejlesztését és teljeskörű kiterjesztésének lehetőségét is.

Folyamatosan nő a digitális fizetési megoldásokat használók száma a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt években egyre több a modern technológiai megoldás, és az ügyfelek előszeretettel használják, valamint egyre inkább keresik a digitális értékesítési csatornákat – ilyen például a BudapestGO alkalmazás, vagy a BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO rendszer. Míg 2023 elején a BKK ügyfelei a jegy- és bérletvásárlások kevesebb mint negyedét intézték a társaság saját fejlesztésű applikációján, a BudapestGO-n keresztül, addig mostanra már minden harmadik jegyet vagy bérletet mobilon vesznek.

Könnyebb lesz a jegy- és bérletérvényesítés

A BKK folyamatosan kutatja az ügyfelek igényeit, és fejlesztéseit a visszajelzések fényében alakítja, hogy minél többek számára vonzóbb legyen a közösségi közlekedés. A társaság a jövőben szeretné megkönnyíteni a digitális jegy, illetve bérlet használatát, ezért továbbfejleszti az alkalmazásban jelenleg is elérhető „metró” gombot. A jövőben a felszíni járműveken is használható, úgynevezett „felszállok” gomb a bérleteken, valamint a napijegyeken is megjelenik, és mind az alkalmazásból, mind a widgetből elérhető lesz. Az új funkció – amely várhatóan decembertől lesz használható – lényege, hogy nincs szükség kódbeolvasásra, felszálláskor elég csak rákattintani a „felszállok” gombra, majd kiválasztani az aktuális járatot, és megjelenik a mozgó ábra, amelyet elsőajtós felszálláskor a járművezetőnek, illetve a metróbejáratnál ellenőrzés esetén szükséges felmutatni.

A fejlesztés bevezetésével párhuzamosan a társaság a tervek szerint fokozatosan, több lépésben kivezeti a járműveken található, NFC-vel ellátott jegyérvényesítő matricákat, a helyükre pedig visszatérnek a hagyományos QR-kóddal ellátott verziók. Ennek elsődleges oka, hogy a járművek külső felületén is megtalálható NFC-s matricák extrém időjárási körülményeknek vannak kitéve, ezért a hagyományos matricákhoz képest könnyebben rongálódnak, pótlásuk pedig komoly plusz költséggel jár. Emellett az utasoknak csupán elenyésző százaléka használja az NFC-s jegyérvényesítési módot, a BKK számára pedig kiemelten fontos, hogy nemzetközi jógyakorlatokat is figyelembe véve folyamatosan tesztelje a különböző digitális fizetési megoldásokat, és az ügyfélvisszajelzések, valamint a használati szokások fényében döntsön azok kiterjesztéséről vagy esetleges visszavonásáról.

A társaság folyamatosan cseréli a nem megfelelő állapotú matricákat hagyományos QR-kódos verziókra, és felhívja a figyelmet arra, hogy a matricákat csak az eseti jegyeknél kell használni a jegyérvényesítéshez, hiszen a bérlettel utazóknak pusztán ellenőrzés esetén kell felmutatni a bérletet.

Egész Budapestre kiterjesztheti a Pay&GO fizetési szolgáltatást a BKK

A BKK az ügyfelek megváltozott fizetési szokásaihoz igazodva a Pay&GO rendszer továbbfejlesztését és teljeskörű kiterjesztésének lehetőségét is vizsgálja. Ennek keretében a BKK közbeszerzési eljárás részeként idén nyáron előzetes piaci konzultációt indított, hogy megvizsgálja, milyen feltételekkel teheti elérhetővé a főváros teljes területén a Pay&GO digitális fizetési szolgáltatást, valamint hogyan fejleszthetné tovább a rendszert.

A Pay&GO – amely jelenleg a 100E Repülőtéri Expressz járaton, valamint az M1-es metrón elérhető – hamar elnyerte a fővárosban közlekedők tetszését, indulása óta összesen már közel 1,8 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35-38 százalékát a rendszeren keresztül vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!