Új diákkedvezményeket hoz be a piacra a fiatal magyar csapat startupja
A semmiből robbant be a Diverzum, már 60 ezer diák használja
Már most közel 40 közkedvelt márkához biztosít diákkedvezményt a dinamikusan fejlődő magyar startup. A Diverzum tavaly novemberben indult, alig egy év alatt 60 ezren regisztráltak az oldalra, akik ezáltal 35 millió forintot spóroltak meg az online költéseik során. A Z generációs ötletgazdák célja, hogy egyetlen diák se dobjon ki feleslegesen pénzt az ablakon. A kezdeményezés nulla forintból indult, de az augusztusban zárult első befektetési körnek hála, ma már egy egyre nagyobb csapat dolgozik azon, hogy új szintre vigye a diákkedvezmény-forradalmat.
A jelenlegi áremelkedések mindenkit súlyosan érintenek, a Diverzum azonban az egyik leginkább érintett szegmensre fókuszál, a 14 év feletti gimnazistákra és egyetemistákra. Nekik sokszor nincs önálló keresetük, ösztöndíjakból vagy egyéb diákmunkákból fedezik a mindennapi életüket.
Az alapítók eztátérezték, hiszen csak idén januárban fejezték be a tanulmányaikat, melyeket most ősszel folytattak volna, ha a Diverzum nem indul ekkora növekedésnek. László Miki és Gyarmati Fanni gimnáziumi osztálytársak voltak, majd más-más országba mentek tanulni. Nyugat-Európában találkoztak számos olyan lehetőséggel, ahol volt elérhető diákkedvezmény. Hazatérve ennek a hiánya tűnt fel nekik, és végzős egyetemi évükben elindították a diákkedvezményes platformot, a Diverzumot.
Ehhez persze a brandeket is meg kellett arról győzniük, hogy miért éri meg nekik a tanulókat támogatni. Mára olyan nagy neveknél használhatják fel a diákkedvezményeket a regisztrált diákok, mint a Samsung, a Foodpanda, a Notino és a Myprotein. Ezek a brandek már meglátták a diákplatformban rejlő lehetőséget. Manapság nehéz reklámokkal elérni a Z generációt, viszont diákkedvezmény nyújtásával megszólíthatják a fiatal vásárlókat.
A diákok könnyedén használhatják a Diverzumot. Egy ingyenes regisztrációt követően igazolniuk kell a diákstátuszukat, és már használhatják is a diákkedvezményeket az online vásárlásaiknál.
Az elejétől fontos volt az alapítók számára, hogy a diákoknak a platform használata teljesen ingyenes legyen. Ezért a Diverzum bevétele a márkáktól származik, de ők is csak a létrejött vásárlások után fizetnek. Így mindenfajta kockázat nélkül kínálhatnak diákkedvezményeket. Persze az üzleti logika is megvan emögött. Ha egy márka segít a fiataloknak diákéveik alatt, ők ezt később hűséges fogyasztóként gyakran meghálálják, ám már a teljes árat fizetve.
A win-win alap gondolatból igazi sikersztori lett. Kevesebb, mint egy év alatt minden tizedik magyar diák regisztrált a Diverzumra. Az alapítókkal együtt ma már 7 fős csapat dolgozik azon, hogy minél több kedvező ajánlat jusson el minél több fiatalhoz. Időközben a gazdasági nehézségek miatt még inkább fontosnak érzik, amit csinálnak. Céljuk, hogy támogassák a diákokat az anyagi függetlenné válásban.
A Diverzum csapat az első befektetési körét augusztusban zárta, amelynek hála nem csak tőke, de nagyon hasznos tudás is bekerült a csapatba a befektetők, az MKB Fintechlab, illetve Torkel Fagrell és Verő Barbara üzleti angyalok által. A tőkét a Diverzum csapat bővítésére és a növekedésre kívánják fordítani. De nem titok, hogy az applikáció fejlesztése is az alapítók jövőbeli tervei között szerepel.