Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Új belföldi kampány indul a téli kikapcsolódás népszerűsítésére

Új belföldi kommunikációs kampányt indított a téli kikapcsolódás, az egészségturizmus és a gyógyvíz népszerűsítésére a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ), a hétfőtől egy hónapon át tartó akcióhoz eddig több mint 200 szálláshely és fürdő csatlakozott speciális ajánlatokkal – jelentette be Guller Zoltán, az MTÜ vezérigazgatója sajtótájékoztatón hétfőn, Budapesten.

Guller Zoltán kiemelte: Magyarország négy évszakos úti cél, amely a téli időszakban számos élményt kínál. Szeretnék elérni, hogy minél többen vegyenek részt téli belföldi pihenésen. Sikeres belföldi turizmus nélkül nincsen sikeres beutazó turizmus sem – fogalmazott a vezérigazgató.

Közölte, hogy a kampányhoz kapcsolódó téli feltöltődés nevű speciális ajánlatok a hellomagyarorszag.hu oldalon elérhetőek január 15. és február 15. között. Hozzátette, óriásplakátokon, tv-hirdetésekkel és rádiós spotokkal népszerűsítik a lehetőségeket.

Elmondta, a belföldi turizmus folyamatosan és dinamikusan nőtt az elmúlt hét évben, 2010-hez képest tavaly már megkétszereződött az utazások száma. Úgy vélte, több régióban is sikerült a szezonalitást csökkenteni, de még nem érték el azt, hogy az emberek az egész évet alkalmasnak találják a kikapcsolódásra.

A téli kampányban az MTÜ együttműködik a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségével (MSZÉSZ), és a Magyar Fürdőszövetséggel (MFSZ), a kampány bemutatja egy-egy úti cél egészségturisztikai kínálatát, legismertebb gyógyvizeit és fürdőit, felhívja a figyelmet az elérhető kulturális élményekre, például a farsangi hagyományokra.

Könnyid László, a MSZÉSZ elnöke ismertette: a szövetség tagjainak több mint fele vidéki szálloda, ahol a téli időszakban fontos a forgalom élénkítése, ezért önálló csomagajánlatokat dolgoztak ki a részt vevő szolgáltatók, és a vendéglátóhelyek. A tavaly január-márciusi időszak 2 százalékos növekedést hozott a belföldi szállodákban, a gyógyszállodák 3,5 százalékos vendégéjszaka-növekedést értek el, ami azt mutatja, hogy van még tartalék – mondta.

Czeglédi Gyula, az MFSZ elnöke arról beszélt, hogy az esemény mottója a „töltődj fel testben és lélekben a hazai gyógyvizekben”. A fürdőszövetség azért csatlakozott a kezdeményezéshez, mivel a fürdők forgalma a téli időszakban visszaesik, és szeretnék, ha a fürdők kevesebb veszteséget szenvednének el – közölte. A fürdőszövetség az akció folytatásaként februárban majd a magyarországi gyógyfürdőket, és az igénybe vehető gyógykezeléseket népszerűsíti. A fürdőszövetség el szeretné érni, hogy az egészséges életmód természetes és állandó részévé váljon a gyógyfürdőzés – fejtette ki.