Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tudtad?! Óriási kihívásokat támasztanak az autógyártók az elsőszerelésű gumiabroncsokkal szemben

  • A Tesla kiváló fejlesztő partnerként tekint a Continentalra
  • Európában minden harmadik autóra Continental gumiabroncsokat szerelnek fel az autógyárakban
  • A Continental egyre nagyobb kihívásoknak felel meg, az elvárások országról-országra változnak

A modern személyautók igazi mérnöki remekműnek számítanak, hiszen a szakemberek mindent alaposan átgondolnak és megterveznek rajtuk, mielőtt sorozatgyártásuk elindulna. Nincs ez másképp a gumiabroncsokkal sem: számtalan követelménynek felel meg a Continental az elsőszerelésű abroncsok minősítése során, különösen az új modellek esetében. „A gyárak konkrét kérésekkel keresnek meg minket és a számukra testre szabottan kifejlesztett gumiabronccsal a jármű csúcsteljesítményre lesz képes“– jegyezte meg Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője.

Jelenleg minden harmadik Európában gyártott személyautó Continental gumiabroncsokon gördül le a futószalagról. Ezzel a teljesítményével a márka mindenkit megelőz a kontinensen. Hosszú azoknak az autógyáraknak a listája, amelyek ragaszkodnak a Continentalhoz: Audi, Mercedes-Benz, Jaguar/Land Rover, Peugeot/Citroën, Renault/Nissan, Skoda, Fiat, Volkswagen, de köztük vannak luxus sportkocsikat gyártó márkák, mint például a Porsche vagy a Maserati. Mellettük a Ford, a General Motors, a Mazda, a Hyundai és a Toyota is nagyra értékeli a Continental szaktudását, az elektromos autókat gyártó Tesla pedig a „Kiváló Fejlesztőpartner“- díjjal jutalmazta a Continental erőfeszítéseit, így ismerve el az elektromos hajtású Tesla S modellel kapcsolatban végzett munkát.

Kompromisszumok nélkül nem megy

A biztonság az egyik legfontosabb szempont a gumiabroncs-fejlesztés területén, ebből sohasem szabad engedni. De más tulajdonságok is vannak, amelyeket figyelembe kell venni a tervezés során” – hangsúlyozta a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője. Például fel kell oldani azt az ellentétet, hogy egyrészt az abroncsnak alacsony legyen a gördülési ellenállása, másrészt jó legyen a fékteljesítménye. Emellett például a súly, a gördülési zaj, a tartósság és a kényelem mind olyan szempontok, melyek folyamatos kihívások elé állítják a gumiabroncs-fejlesztőket.

A Continental sikerének az egyik titka, hogy pontosan tudja, mire kell összpontosítani, így válhatott az autógyárak egyik legkeresettebb márkájává. „A termelésünket mindig pontosan összehangoljuk az autógyárak igényeivel. Úgy szoktuk mondani, hogy leképezzük az ügyfélkörünket” – jegyezte meg Musztrai Ferenc. Az új autók iránti fokozott igény és a technológia fejlődése szükségessé teszi, hogy a Continental nagyon komolyan együttműködjön az ügyfeleivel. Minden márkának megvannak a saját igényei.

Hétköznapi abroncsokra támaszkodnak

Amikor a Continental munkatársai egy új modellhez keresik az ideális gumiabroncsot, mindig először azt nézik meg, hogy melyik lenne a legmegfelelőbb a meglévő kínálatból. Ezekben a termékekben sokévnyi kutató munka van, ezért jó alapot biztosítanak a fejlesztésekhez. Mindamellett az új autóknak többre van szükségük, nem elég egy bizonyos típusú abroncs. Minden személyautó esetében számolni kell egy normál nyári és téli szettel. Azonban azt is számításba kell venni, hogy egy adott személyautónak számtalan variációja lehet (szedán, kombi, kupé). Tehát, úgy kell az abroncsot megtervezni, hogy az mindegyik jármű típushoz kiegyensúlyozottan illeszkedjen, legyen szó családi autóról, vagy sportos vezetési élményt kínáló modellről.

Eltérő elvárások

Ha egy gumiabroncsot több kontinensen is forgalmaznak, akkor azoknak alkalmazkodniuk kell az eltérő időjárási viszonyokhoz és vezetési szokásokhoz. Észak-Amerikában például szigorúak a sebességhatárok, így az ottani sofőröknek fontosabb a kényelem, mint a sportos vezetési stílus. Egészen más a helyzet a Közel-Keleten, ahol az abroncsoknak meg kell birkózniuk a nagy hőséggel és a rossz minőségű utakkal. Ezek a körülmények megnehezítik a gyári elsőszerelésű gumiabroncsok fejlesztését.

A fejlesztő csapatok szorosan együtt dolgoznak a kiemelt ügyfelekkel foglalkozó munkatársakkal. Egy csapatot alkotnak az anyagspecialisták, a vegyészek, a fizikusok, a mérnökök, a gyártástechnikusok és a folyamatmérnökök. A fejlesztő csapatok magja olyan szakemberekből áll, akik minden tekintetben megfelelnek az adott ügyfél elvárásainak, ugyanakkor a lehető legjobb teljesítményre képesek. “Mindent egybevetve, a gyári szerelésű abroncsok területén megszerzett előkelő pozíciónk nemcsak azt teszi szükségessé, hogy figyeljünk a vevőink igényeire, hanem azt is, hogy akkor és úgy reagáljunk az új kihívásokra, amikor és ahogy arra szükség van“– hangsúlyozta Musztrai Ferenc, a Continental Hungaria Kft. marketing vezetője.