Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Trolibusszal Kőbányára – augusztus közepétől a X. kerületig jár a 75-ös troli

Hosszabb útvonalon, a Jászai Mari tértől egészen Kőbánya központjáig jár augusztus közepétől a 75-ös trolibusz. A vonal meghosszabbítása egyelőre tesztüzemben zajlik: a következő hónapokban több számításba vehető útvonalon is közlekednek majd a járművek, a szakemberek mellett pedig az ügyfelek is kifejthetik majd véleményüket a tesztidőszakkal párhuzamosan futó társadalmi egyeztetés keretében az egyes javaslatokkal kapcsolatban. A 75-ös troli meghosszabbításának köszönhetően gyors, kényelmes és környezetbarát kapcsolat jön létre a X. kerület központja és a főváros belsőbb területei között.

Kényelmes eljutást biztosító, környezetbarát kapcsolat jön létre Kőbánya központja és a főváros belső területei között: augusztus 17-től, szombattól hosszabb útvonalon, a Jászai Mari tér és Kőbánya vasútállomás között közlekedik a 75-ös trolibusz. A járművek a Puskás Ferenc Stadion és a kőbányai végállomás közötti szakaszon részben önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással közlekednek.

Budapesten a piros trolibuszok évtizedek óta a városkép részei, de csak a pesti belvárosban, illetve Zuglóban találkozhatunk velük. Az új fejlesztések eredményeként a külsőbb pesti kerületekben is megjelennek majd, ennek első lépése a 75-ös trolibusz Kőbányáig való meghosszabbítása – mondta Balogh Samu, várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke.

A 75-ös trolibusz mellett betétjárat is közlekedik majd, 75A jelzéssel a Puskás Ferenc Stadion és a Jászai Mari tér között közlekednek majd a járművek augusztus közepétől. A 75-ös trolibusz menetrendje a BKK oldalán, valamint a BudapestGO alkalmazásban is elérhető.

Egyeztetés indul a végleges útvonalról

A 75-ös trolibusz vonalának meghosszabbítása egyelőre tesztüzemben zajlik: az utasok és szakemberek „éles” üzemben több útvonalat is összehasonlíthatnak majd. A tesztüzem első ütemében, augusztus 17-től a trolik a Pongrácz úton, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Állomás utcán keresztül érik el Kőbánya alsó vasútállomást. A további ütemekről és útvonalakról a BKK később ad tájékoztatást. A társaság ügyfelei a tesztüzem kezdetétől kifejthetik véleményüket a trolibuszok közlekedéséről a BKK oldalán, illetve a járműveken található kérdőívek segítségével.

A 75-ös troli kőbányai hosszabbításához kapcsolódóan augusztus 17-től online társadalmi egyeztetést is indítunk, ahol az ügyfeleink is elmondhatják a véleményüket az új útvonallal kapcsolatban. A mostani társadalmi egyeztetés annyiban jelent változást a korábbiakhoz képest, hogy az ügyfeleink a tesztüzem ideje alatt, konkrét tapasztalatok birtokában alkothatnak véleményt. Két útvonalat is megvizsgálunk a Puskás Ferenc Stadion és Kőbánya központja között, a visszajelzéseket mindig az aktuálisan tesztelt útvonallal kapcsolatban lehet majd kifejteni. A lakossági visszajelzések és az üzemeltetési tapasztataltok figyelembevételével fogjuk a végső útvonalat, üzemidőt és egyéb részletkérdéseket kialakítani az év második felében – mondta el Schulek Tibor, a BKK közösségi közlekedési szolgáltatásfejlesztési vezetője.

A tesztidőszak ideje alatt a Kőbányáig meghosszabbított 75-ös trolibuszok plusz kapacitásként közlekednek a Puskás Ferenc Stadion és Kőbánya központja között. A végleges útvonalat, menetrendet és kapcsolódó részletkérdéseket az üzemeltetési tapasztalatok és lakossági visszajelzések alapján csak az év második felében fogják a BKK szakemberei kialakítani.

Reneszánszukat élik a trolik

A 75-ös trolibusz meghosszabbítása illeszkedik a BKK azon tervei közé, amelyek a trolibuszhálózat fejlesztését helyezik előtérbe. A fővárosi közlekedésszervező 2024 június elején mutatta be azt az átfogó tervet, amely a budapesti trolibuszhálózat bővítését és egyes autóbuszvonalak trolibusszal való kiváltásását tartalmazza. A fejlesztés fontos lépés ahhoz, hogy a jövőben a közösségi közlekedést használók 100 százalékban elektromos hajtású járművekkel, kényelmesen, és mindenki számára hozzáférhető módon utazhassanak a fővárosban. A BKK a következő években is nagy hangsúlyt fektet a hálózatfejlesztésre: 2026 végéig közel 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza. 

A 75-ös trolibusz vonalán közlekedő járművek is részei annak a flottának, ami az elmúlt években érkezett Budapestre. Az elmúlt években 48 új trolival gazdagodott a járműpark. Ezek a trolik mind alacsonypadlós, kényelmes, korszerű járművek, amelyek a beépített akkumulátoroknak köszönhetően önjáró üzemmódban is tudnak haladni – említette Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója.

A tervek szerint a következő lépésben további 160 új trolibusszal egészülne ki a jelenlegi járműpark, az ehhez szükséges előkészítő lépéseket már megtette a cég, a beszerzés részvételi szakasza lezárult, jelenleg az ajánlattételi szakasz zajlik. A budapesti troliközlekedés tervezett megújításáról és bővítéséről a BKK oldalán találni bővebb információkat.

Budapesti Közlekedési Központ

https://miazablogger.hu/parizs-2024

Tudtad?