Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Toyotát faragtak a Teslából, hogy elkerüljék a közutálatot

Sokszor Teslák megrongálásáig fajuló, komoly indulatok forrnak a Tesla és vezetője, Elon Musk körül. A dolgok ott tartanak, hogy a Cybertruck-tulajdonosok egy része szégyelli az autóját. Egyikük például hatalmas Toyota felirattal igyekezett enyhíteni a közutálatot.

Nem könnyű ma Tesla-tulajdonosnak lenni az USA-ban. A Cybertruck fogadtatása még Musk politikai szerepvállalása előtt sem volt egyértelműen pozitív, hiszen a modellt Észak-Amerikában is túl behemótnak, hivalkodónak és ízléstelennek tartották. Ráadásul makacs tervezési hiányosságokkal is küzd a modell: karosszériaelemek eshetnek le a kocsiról, a „rozsdamentes” elemek eső után rozsdásodni kezdenek, szoftverhibák, beragadó gázpedál, amely miatt az autó kontrollálatlan gyorsulásba kezd, valamint látványosan egyenetlen illesztési rések. Ezek miatt óhatatlanul visszahívások sokaságára kényszerült a Tesla. Ez pedig egy olyan modell esetében, ami 60%-kal kerül többe, mint az átlagos amerikai újautó, megbocsáthatatlan. A Tesla hitelességét az is rombolta, hogy Musk hangzatos ígéreteinek sora vált üres szavakká: a modell bemutatása több évet csúszott, az eredetileg ígért 40.000 dolláros ár végül 60.000 lett, jelenleg pedig már 80.000 dollár a legolcsóbb Cybertruck.

Olaj volt a tűzre, amikor Trump megválasztása után Musk fontos kormányzati-tanácsadói funkciót kapott, ő lett a Kormányzati Hatékonyság Hivatalának vezetője, az általa pénzzel támogatott Trump győzelmét pedig a náci karlendítésre emlékeztető mozdulattal ünnepelte. Az egyre erőteljesebb tiltakozások miatt időközben már leváltották, ám Musk csupán 56 napos regnálása alatt elbocsátott több mint negyedmillió közalkalmazottat, illetve olyan fontos humanitárius projekteket állíttatott le, amelyek a világ szegényebb vidékein létfontosságúak. 

A Tesla-vezér ámokfutására heves reakciók érkeztek: Teslákat és Tesla-kereskedéseket rongáltak meg, gyújtottak fel. A higgadtabbak vásárlói döntésükkel tiltakoznak. A márka eladásai világszerte zuhannak, a részvény ára megfeleződött, illetve olyan sok Teslát számíttatnak be más márkájú újautó vásárlásakor, mint még soha (ez az arány egy év alatt közel négyszeresére nőtt). Ennek a Teslák használtpiaci árára is drámai hatása lesz, hiszen ha ilyen mértékben nő a kínálat, a kereslet pedig esik, akkor az árak padlót fognak.

A csalódás, a szégyen és az anyagi veszteség miatt sok Teslás dühös és elkeseredett. Vannak, akik humorral próbálják oldani a feszültséget. A lenti linken megnézhető videókon látható egy Cybertruck, amelynek hátuljára méretes Toyota matricát ragasztottak, illetve hallható a videózó autós nevetése. Hogy ez őszinte vidámság vagy kárörvendő röhögés, azt döntsék el Önök.

A Teslára felnyalt Toyota matrica egyébként már-már az örkényi szintű abszurd rövid, de lényegre törő megjelenése – ebből is látszik, hogy a minőségi irodalom egyetemes műfaj. A Toyota ugyanis soha nem engedné meg magának, hogy egy Cybertruckhoz hasonló silány minőségű termék kikerüljön a gyáraiból. Nem véletlen, hogy a Toyota és Lexus rendre az élmezőnyben van a legmegbízhatóbb márkák között, valamint a rövid- és hosszútávú vevőelégedettségi statisztikákban. Mindezek ellenére a Toyota is értékesítési „gondokkal” néz szembe: megbízható és takarékos hibridjeire olyan nagy a kereslet, hogy jelenleg nehezen tud lépést tartani a kereslettel.

Fotók: Youtube: @electronicdrumfunk, @markymarkjapan, @nnnimroddd

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!