Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Toyota Hilux Rangga Champ – A hétszemélyes óriás, ami nem a szépségével fog hódítani

Olcsó és robusztus az új hétszemélyes Toyota, de nem a szépségéért fogják szeretni

Tágas egyterűvé változott a Toyota Hilux Champ. A létraalvázas haszonjármű új karosszériaváltozatát azoknak tervezték, akik áruk és szerszámok helyett embereket akarnak szállítani, és akiknek az esztétikus megjelenésnél az ár és a praktikum fontosabb szempont vásárláskor. Megszületett a modern kor Matra-Simca Ranchója.

A fejlődő délkelet-ázsiai piacokon kapható Toyota Hilux Champ a 2022-ben Thaiföldön bemutatott IMV 0 (Innovative International Multi-Purpose Vehicle – Innovatív Nemzetközi Többcélú Jármű) tanulmány továbbfejlesztésének tekinthető, amely pedig a 2021 végén leleplezett elektromos modelldömping egyik SUV koncepciójára hasonlított. Közös vonás mindhárom autóban, hogy formájukkal megidézik a Toyota emblematikus terepjáróját, az 1960-tól 2001-ig gyártott Land Cruiser 40-es szériát, amely annak idején szintén elérhető volt többféle felépítménnyel.

Bár a Thaiföldön és Fülöp-szigeteken gyártott Hilux Champ közel 60 százalékkal olcsóbb a hagyományos Hiluxnál, ahhoz hasonlóan hagyományos létravázas konstrukcióra épül, ugyanis a Hilux és a Fortuner SUV által is használt IMV-platform átdolgozott, modernizált változatát kapta meg. Bár kulcsrakész járműként, platós felépítménnyel is megvásárolható, egyedi felépítmények alapjának is használható, így a délkelet-ázsiai piacokon 1976 és 2007 között négy generációban, több mint egymillió példányban eladott népszerű kisteherautó, a szívósságáról és megbízhatóságáról ismert Kijang szellemi utódának tekinthető. A Kijang történelmet írt Indonéziában, mert képes volt ösztönözni a helyi autóipar fejlődését, és fontos szerepet játszott a gazdasági növekedés fokozásában is. Emellett személyszállító változatban is készült, így generációról generációra képes volt kielégíteni az indonéz családok igényeit.

Azonban az új Hilux Champből (amelyet Indonéziában Hilux Rangga néven forgalmaznak) eddig hiányzott a személyszállító verzió, most viszont egy három üléssoros egyterű felépítményt terveztek az alvázára, amivel kedvező árú alternatívát alkottak a helyi piacon eleve elérhető kilencféle (!) Toyota egyterűnek. Az olcsóságáról és robusztusságáról híres Hilux Rangga így kapásból egy emelt futóműves, strapabíró, hétszemélyes buszlimuzinná vált.

A SUV-felépítményt egy indonéz cég, az alapvetően buszkarosszériákat gyártó New Armada tervezte meg, és az utólagos átalakítást is náluk lehet elvégeztetni. Új, komplett járműként azonban a Hilux Rangga SUV-ot a Toyota Astra Motor fogja értékesíteni az indonéz piacon a hivatalos Toyota-márkakereskedésekben. Az első Rangga SUV prototípust októberben mutatták be, de a vállalat most a közösségi médiában osztott meg fotókat a sorozatgyártású változatról, amelyről azt ígérik, hogy 2025 elejétől már elérhető lesz Indonéziában.

A karosszéria elülső részét a Hilux Ranggáról vették át, de a végig meghagyott B-oszloptól hátrafelé mindent átterveztek. Az új felépítmény az eredeti pickup formavilágához szervesen illeszkedik, és a lemezfelületek is hasonlóak a gyári (OEM) megjelenés érdekében. Ugyanez vonatkozik a hátsó ajtókra és az összetett oldalablakokra is. Szinte csak a fehér tetőben lévő lépcső árulkodik arról, hogy ez a kocsi eredetileg egy kétüléses kabinnal rendelkezett. 

Szögletes kerékjárataival, fényezetlen alsó védőbetétjeivel, tetősínjeivel, lépcsős és magas tetővonalával a Rangga SUV a kultikus szabadidő-autóra, az 1977 és 1984 között gyártott Matra-Simca Ranchóra (később Talbot Matra Ranco) emlékeztet, leszámítva azt, hogy a francia autónak nem voltak hátsó ajtajai, és a csomagtérfedele két részből állt (az alsót lehajtva akár ülőpadnak is lehetett használni). Ellenben a Toyota hátsó ajtaja hagyományos kialakítású, felfelé nyíló, a Rangga feliratot magába a lemezébe nyomták bele, a kétoldalt látható hátsó lámpák függőlegesen állnak. A hatküllős, fekete könnyűfém keréktárcsák láthatóan azt a célt szolgálják, hogy személyautósabbá, civilizáltabbá tegyék a haszonjármű-alapra épült egyterű megjelenését. Belül a Rangga SUV három üléssorral rendelkezik, 2+3+2 személyes elrendezésben. Az októberben kiállított prototípuson az ülések műbőrrel voltak kárpitozva, és úgy tűnt, hogy dönthetőek is. Természetesen a harmadik sor mögött maradó csomagtér az autó nagy alapterülete ellenére is korlátozott méretű, de az ülések lehajtásával/kiszerelésével hatalmas rakodótér képződik.

Indonéziában a Hilux Rangga pickup kétliteres, 139 lóerős szívó benzinmotorral, vagy 2,4 literes, 150 lóerős turbódízellel kapható. Az erőátvitel a hátsó kerekekre ötfokozatú kézi vagy hatfokozatú automata váltón keresztül történhet, a kétféle tengelytávval is elérhető haszonjárműhöz összkerékhajtás felárért sincs. Manuális sebességváltóval az új Rangga SUV állítólag 400 000 000 rúpiánál (9,72 millió forint) olcsóbb lesz, amikor elkezdődik a forgalmazása. Összehasonlításképpen, a legolcsóbb Toyota Rangga pickup mindössze 188 700 000 rúpiába (4,585 millió forint) kerül, míg a Hilux-alapú Fortuner SUV árlistája 573 700 000 rúpiánál (13,94 millió forint) indul. Egyelőre nem világos, hogy Indonézián kívül más piacokon, például Thaiföldön és a Fülöp-szigeteken is kínálja-e majd a Toyota a hétszemélyes Ranggát.

Fotók: CarsCoops, YouTube

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!