Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Többszörösét is rendeljük most webshopokból, mint karácsonykor

Az elmúlt napok és hetek fejleményeire egyikünk sem lehetett felkészülve. Minden jel arra mutat, hogy a hétköznapjaink mellett a gazdaság is gyökeresen átalakul, és messze még a folyamat vége. Az már most látszik, hogy az internetes kereskedelem hatalmas növekedésnek indult.

A koronavírus hazai megjelenése óta nálunk is beindultak a számos országban megfigyelhető folyamatok: komplett gazdasági szektorok kerültek válsághelyzetbe, így a turizmus és a vendéglátás is. Arról azonban egyelőre kevesebb szó esik, kiknek hozott fellendülést a vírus megjelenése.

“A tavaly ilyenkori adatokhoz képest közel egyötödével nőtt az online vásárlási kedv” – számol be róla Kóczán Tamás, az UNAS tulajdonosa, amely cég webshop motorját jelenleg a hazai webáruházak 20 százaléka használja. “Jól jártak azok, akik azonnal reagáltak a kialakult helyzetre, és készletükbe emelték az ilyenkor legjobban fogyó cikkeket.”

Hogy mely termékek a legkelendőbbek? Nos, a táskák, ruhaneműk és az utazási cikkek például nincsenek ezek közt, sok áruházban feleannyit vásárolunk belőlük, mint tavaly ilyenkor. Nagyon népszerűek viszont a laptopok és webkamerák, hiszen a cégek jelentős része váltott home office-ra – hangsúlyozza a szakember.

„Egy további érdekesség, hogy van olyan webáruház, ahol a héten például pelenkából közel hatszor annyit rendeltek, mint megelőző hónapban ugyanekkor, ami szintén jól bemutatja, mennyire megváltoztak a vásárlási szokások.” – teszi hozzá Kóczán Tamás.

A karácsonyi forgalom többszöröse?

“Sokan most a karácsonyi forgalmukat jelentősen meghaladó rendelésszámot bonyolítanak az online piacon. Ennek következtében a egyes kiszállítócégek és futárszolgálatok is néha alig bírják kapacitással ezeket a napokat” – számolt be róla Pál Zoltán Gábor, a több száz webshop-tulajdonossal dolgozó ALH Consulting Kft. tulajdonosa.

A szakértő arról számolt be, hogy a nem várt hatalmas forgalomnövekedéstől jelentős terhelés alatt vannak az ételgyártással foglalkozó cégek, sőt méginkább az olyanok, melyek saját webáruházban értékesítik a maguk által gyártott termékeiket, ezért késések várhatóak a gyártásban és a kiszolgálásban is. Hasonló a helyzet az ételt házhozszállító cégeknél, akik megrendelései rendkívüli mértékben pörögtek fel a jelenlegi időszakban.

Tisztítószereken (is) kaszálnak a webshopok

Egészen új piaci szereplők előtt is utat nyitott a koronavírus, hiszen naponta nyílnak fertőtlenítő- és tisztítószerekkel foglalkozó webáruházak is, köztük autós tisztítószerekkel is. Sokan jelentős árréssel kínálják ezeket a termékeket, amelyekre most óriási kereslet mutatkozik. “Egy ügyfelünknek a Google top helyezésein például csak a szájmaszk szó napi 8-10 ezer látogatót hoz, és ki is tudják szolgálni a felmerülő igényeket” – mondja Pál Zoltán Gábor.

A legtöbb áruház ezen felül pozitív tapasztalatokról számol be a home office terén, és óriási előnyt élveznek a piacon azok is, akiknél a munkafolyamatok egy része, akárcsak az ALH Consultingnál, eleve automatizáltan működik.