Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Több mint 30 millió elektrifikált Toyota

Világszerte több mint 30 millió, Magyarországon mintegy 70 ezer elektrifikált autót adott el eddig a Toyota

Az elektrifikációs forradalmat közel három évtizede, a Prius 1997-es bemutatásával útjára indító, és azóta is a részben vagy teljesen elektromos meghajtások vezető fejlesztőjének számító Toyota összesített elektrifikált értékesítései meghaladták a megdöbbentő, 30 milliós darabszámot: mindezidáig nem kevesebb, mint 30,5 millió öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos és lágy hibrid elektromos Toyota és Lexus talált gazdára a világon, ebből több, mint 4,5 millió 2024-ben. A Magyarországon újonnan értékesített Toyota és Lexus modellek száma is elérte a 70 ezer darabot, ebből közel 13.500 darab a tavalyi évben talált gazdára, ezzel a két környezettudatos japán márka jegyezte a hazai részben vagy teljesen elektromos értékesítések 19%-át (a lágy hibrideket nem számítva pedig 41%-át).

Minden autógyártónál több részben vagy teljesen elektromos autót értékesített eddig a Toyota Motor Company, amely idén 60 éve, a Toyota Sports 800 különleges gázturbinás hibrid változatán dolgozva kezdte meg kutatási és fejlesztési tevékenységét az elektrifikáció területén (először 1975-ben, a 21. Tokiói Autószalonon mutatta be a gázturbinás hibrid Centuryt, and 1977-ben a 22. Tokiói Autószalonon a gázturbinás hibrid Toyota Sports 800-at), és 1997-ben már bemutatta a RAV4 akkumulátoros elektromos változatát is, az igazi áttörést, és túlzás nélkül állítható módon az autóipari fordulatot azonban ugyanabban az évben a világ első sorozatgyártott öntöltő hibrid elektromos autója, az ugyancsak 1997-ben bemutatott Prius hozta el.

Nem volt azonnal diadalmenet

1997-ben a legtöbb versenytárs megmosolyogta a Toyotát, az első évben pedig mindössze 331 hibrid Prius és 97 elektromos RAV4-es talált gazdára. Elsősorban a gyakorlatilag nem létező töltőhálózat és a részben emiatt a tulajdonosok számára az autó által megkövetelt kompromisszumok miatt a RAV4 EV-ből akkor nem lett siker, ezzel szemben a Prius elhozta az elektromos forradalmat. Az első 1 millió elektrifikált Toyota és Lexus eladásához 10 év kellett, mára ugyanakkor a Toyota és a Lexus kínálja a világ legszélesebb részben vagy teljesen elektromos modellkínálatát, amely gyakorlatilag minden személyautó és kishaszongépjármű kategóriát lefed (sőt még a busz és teherautó szegmenst is) öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos, hidrogén üzemanyagcellás elektromos és lágy hibrid elektromos modelljeivel. Tavaly ugyanakkor már egyetlen év alatt 4,5 millió elektrifikált Toyota és Lexus talált gazdára, ami a Toyota Motor Company teljes éves értékesítésének 44%-át jelenti (az Európában eladott Toyoták 77%-a és Lexusok 99%-a volt elektrifikált).

30,5 millió részben vagy teljesen elektromos Toyota és Lexus

A Toyota Motor Company több mint 30,5 milliós összesített globális elektrifikált értékesítéséből 3,25 millióval vette ki a részét a Lexus, mintegy 27,25 millió pedig Toyota márkanév alatt talált gazdára. A legtöbb elektrifikált Toyota és Lexus Japánban fogyott el (10,2 millió) ezt követte Észak-Amerika (7,63 millió), Európa (6,15 millió), Kína (3,75 millió), Ázsia többi piaca (1,25 millió), a csendes-óceániai régió (680 ezer), Közel-Kelet (530 ezer), Közép-Amerika (270 ezer) és Afrika (66 ezer).

Multitechnológiás zöld stratégia

A világ legzöldebb autógyártója a multitechnológiás stratégiát követi, amelynek jelszava, hogy a ’szén-dioxidkibocsátás az ellenség, nem egy-egy meghajtás’, ennek jegyében pedig minden felhasználó számára a számára legpraktikusabb környezetbarát megoldást kínálja. A legnagyobb darabszámban eddig öntöltő hibrid elektromos autókat (e technológia tekintetében a Toyota és a Lexus kínálja a világ legfejlettebb, ötödik generációs rendszereit) értékesített, ezekből 29,315 millió talált gazára a világon, ezt követik a plug-in hibrid elektromos (e tekintetben ugyancsak a Toyota jár az élen a harmadik generációs hajtással) autók, 760 ezer darabbal, az akkumulátoros elektromos autók (itt is élenjáró fejlesztőnek számít a gyártó) 290. ezer darabbal, a lágy hibrid elektromos autók 140 ezer darabbal, és a hidrogén üzemanyagcellás elektromos autók 28 ezer darabbal.

A Toyota összesített elektrifikált értékesítéseiből a legnagyobb darabszámban a Prius különböző generációi és modellváltozatai veszik ki a részüket, mintegy 8,3 millió darabos értékesítéssel, de a különböző Corolla variánsok 4,05 milliós vagy épp a RAV4 2,6 milliós, a Yaris és Yaris Cross együttes 2,6 milliós, a Camry 1,75 milliós és a C-HR 1,25 milliós elektrifikált eladása is meggyőző. A Lexus elektrifikált kínálatának eddigi értékesítései tekintetében az RX az abszolút első közel 815 ezer darabbal, amit az ES követ 650 ezer, az NX pedig 610 ezer darabbal, de az UX 315.000 darabos eladása is számottevő.

Tavaly a legnépszerűbb elektrifikált Toyota modellek között első helyen állt a Corolla család közel 800 ezer darabbal (ebből a Corolla Cross egymagában 400 ezer), amit a Yaris család követ 540 ezer darabbal (ebből a Yaris Cross 330 ezer), majd a RAV4 következik 510 ezer darabbal, és a Camry 370 ezer darabbal. A Lexus kínálatából a favorit elektrifikált modell tavaly az RX volt 120 ezer darabbal, amit szorosan követett az NX 110 ezer darabbal, míg a harmadik helyet 75 ezer darabbal az ES, a negyediket pedig 50 ezer darabbal az LBX hozta el.

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!