Több mint 2500 hátrányos helyzetű családot támogatott a Persil
A nagyszabású jótékonysági akció a vásárlók segítségével tudott megvalósulni
A higiéniai szegénységre és az abból fakadó szociális és egészségügyi problémákra hívta fel a figyelmet a 2022 január végén indult „Persil a gyerekekért” kampány. Az akció részeként a vásárlók a márka termékeivel olyan szervezetek munkáját támogathatták, akik közvetlen segítséget képesek nyújtani nélkülöző családok százai számára. Az akció során a Persil több mint 2500 háztartás számára biztosított legalább fél évre elegendő mosószert, illetve közel 50 hátrányos helyzetű gyermek számára indított tehetséggondozó ösztöndíjat.
A gyermekszegénység speciális formája, a higiéniás szegénység nemcsak világszerte, de Magyarországon is komoly problémát jelent. A rendezetlen külső és az ápolatlan ruhák nem csupán esztétikai szempontból jelentenek hátrányt, de tovább erősítik az érintettek szociális elszigetelődését. Ezt bizonyítja a Persil megbízásából készült 1000 fős reprezentatív szegénységkutatás is, amelyből többek közt az is kiderül, hogy a magyarok jóval nagyobb arányban (a válaszadók 25 százaléka) nem engednék gyermeküket olyannal játszani, akinek láthatóan koszos a ruhája, míg az a tény, hogy egy gyerek szegény családból származik, mindössze 15 százalékukat zavarta annyira, hogy emiatt eltiltsa tőle a saját csemetéjét.
A Persil szerint a gondtalan gyermekkor és a tehetség kibontakoztatásának esélye mindenkinek jár: ennek a szellemében indította útjára a „Persil a gyerekekért” kampányt, melynek célja, hogy realitássá tegye a mindennapos tiszta ruhát a legkisebb korosztály számára.
Az akció során a Persil minden egyes értékesített termékeinek árából 7 forint került rászorulókhoz. A jelölt időszak alatt a Biztos Kezdet Gyerekház 180 intézményébe félévnyi mosószerellátását sikerült eljuttatni, ezzel több mint 2000 hátrányos helyzetű család számára tették elérhetővé hat hónapon keresztül a rendszeres tiszta ruhát. A Biztos Kezdet Gyerekházak célja, hogy a szociokulturális hátrányokkal küzdő gyermekek fejlődési lemaradását kompenzálja, és ezzel párhuzamosan a hátrányos helyzetben élő családokban a szülői kompetenciákat erősítse.
A Persil az Új Start Alapítvány segítségével hat mélyszegénységben élő település lakói számára összesen 600 mosószert adományozott. Az Új Start Alapítványnak széleskörű tapasztalata van a hátrányos helyzetű gyermekek támogatásában, többek között egy tehetséggondozó ösztöndíjrendszerrel segítik a tehetséges gyerekek kitörését a mélyszegénységből. Ezt az ösztöndíjrendszert támogatja a Persil azzal, hogy közel 50 gyerek fejlesztésének költségét magára vállalja.
Az Új Start Alapítvány emellett három új laptopot is kapott a Persiltől, amellyel az ösztöndíjrendszerben résztvevő gyerekek számára könnyebbé válik a tanulás.
„Az Új Start Alapítvány tehetségprogramja szegénységben élő, kiváló képességű gyerekeken segít. A komplex program minden olyan nehézségre próbál megoldást nyújtani, ami a fiatalokat hátráltatja az előrejutásban. Az anyagi szűkösséget ösztöndíjjal, az információ és kapcsolati háló hiányát mentorálással, a nem megfelelő oktatási szolgáltatásokat pedig intézményváltással, kollégiumi ellátással és fejlesztő kurzusokkal ellensúlyozzuk. Fontos a mentális segítségnyújtás is, amit a személyes és folyamatos kapcsolattartás jellemez a diákokkal és családjukkal. Gyakori, hogy a segítség hosszú éveken át tart, vannak olyan felfedezettjeik, akik 12 éves korban kerültek a programba és 22 évesen, már az egyetem mesterszakán változatlanul élvezik az alapítványi támogatást. Éppen ezért nagy öröm számunkra, hogy a Persil segítségével még több gyermeknek tudunk, még színvonalasabb támogatást nyújtani” – mondta a programról dr. Szőke Judit, kuratóriumi elnök.
„A Persil számára fontos küldetés, hogy minden gyermek hozzáférhessen a tiszta ruhákhoz, és hogy a piszkos ruhák ne tartsák vissza őket attól, amit szeretnének elérni. Köszönjük vásárlóinknak és az Új Start Alapítványnak, hogy ebben a misszióban támogattak bennünket, és segítenek, hogy mindenki számára egy tisztább jövőt teremtsünk” – mondta a kampány kapcsán Pásztor Csilla, a Persil brand menedzsere.
További információk a programról a www.persil.hu oldalon találhatóak.