Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tízéves a MOL Bubi

Most vasárnap tizedik születésnapját ünnepli a BKK közbringarendszere, a MOL Bubi. A jellegzetes zöld bicikliket hamar megkedvelték a fővárosiak, a MOL Bubi 2.0 pedig már igazi sikertörténet lett: a 2021-ben bevezetett újításokat követően 5-8-szorosára nőtt az utazások száma a bevezetés első éveihez képest. A kerékpármegosztó szolgáltatás azóta is töretlen népszerűségnek örvend, Budapest közlekedésének szerves részévé vált. A BKK ügyfelei egy évtized alatt összesen 13,5 millió alkalommal utaztak MOL Bubival, és összesen körülbelül 27 millió kilométert tekertek. A fejlődés nem áll meg, a Bubi 3.0 rendszerében 2026-tól a tervek szerint megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetők lesznek.

A jellegzetes zöld biciklik 2014 óta színesítik Budapest városképét, a kezdeti 1100-as flottához képest ma már 2460 kerékpár található a főváros utcáin, illetve a bubihasználók és az állomások száma is jelentősen emelkedett. „A szolgáltatás idén szeptemberben ünnepli a tizedik jubileumát, ez alatt az idő alatt a BKK ügyfelei összesen 13,5 millió alkalommal utaztak MOL Bubival, és összesen körülbelül 27 millió kilométert tekertek” – összegzett az évforduló kapcsán Bodor Ádám, a BKK mobilitásfejlesztési igazgatója.

A születésnap alkalmából a BKK összeszedte a MOL Bubi legfontosabb mérföldköveit.

Bárki számára elérhető lett a városi bringázás

A kerékpáros közösségi közlekedési rendszer előkészítése 2007-ben kezdődött a kormányzati szintű Kerékpáros Magyarország Program részeként, amely 1,1 Mrd Ft európai uniós támogatást is biztosított a fővárosnak a MOL Bubi létrehozására.

A közbringarendszer hamar népszerű lett, a MOL Bubi 1.0 sokat lendített a városi bringázás népszerűségén, a bevezetés után nem sokkal pedig egy – akkor különlegesnek számító – technológiai újítással is előrukkolt a BKK: a MOL Bubi applikációval okostelefonon is elérhetővé vált a bringabérlés, később pedig a FUTÁR utazástervező alkalmazásban is megjelentek a MOL Bubi-gyűjtőállomások. A szolgáltatás hatodik évére – a megváltozott felhasználói szokásokat és igényeket figyelembe véve – a BKK megújította a MOL Bubit, az első szériás kerékpárokat pedig a Máltai Szeretetszolgálaton keresztül nehéz sorsú családoknak ajánlotta fel a társaság.

A közbringarendszer 2021 tavaszára újjászületett: „egyszerűsödött a regisztráció és a bérletvásárlás folyamata, valamint sokkal könnyebben tekerhető kerékpárok jelentek meg a flottában. A MOL Bubi 2.0 rendszerében már nem kell fizikailag „bedokkolni” az állomáson a bicikliket, hanem okoslakattal lehet őket le- és felvenni, továbbá az alkalmazás is számos fejlesztéssel gazdagodott, illetve digitalizálódott a teljes regisztrációs, valamint fizetési folyamat”– emelte ki Bodor Ádám. A megújult MOL Bubi igazi sikertörténet lett, amelyet a számok is igazoltak: 5-8-szorosára nőtt az utazások száma, a bérlések összesített száma pedig átlépte a 8 milliót.

Munkába és szórakozni is MOL Bubival járnak

A BKK mobilitásfejlesztési igazgatója szerint a MOL Bubi evolúciója gyorsította a kerékpározás evolúcióját és a kerékpárbarát utcák, utak fejlődését is Budapesten: ma már minden korosztályban sokan közlekednek biciklivel, így MOL Bubival is. A BKK egy korábbi felmérése szerint a többség munkába járásra, illetve a munkából hazajutásra (57%) használja a zöld kerékpárokat, emellett sokan intézik ügyeiket, kisebb vásárlásaikat (49%) is MOL Bubival, sőt sokan szórakozni is közbringával járnak (40%).

2023-ban naponta átlagosan több mint 9 ezerszer utaztak a zöld biciklikkel, az elmúlt év legforgalmasabb napján (szeptember 13-án) pedig több mint 18 ezer utazást rögzített a BKK. Idén 8 hónap alatt átlagosan már több mint 10,5 ezerszer bubiztak naponta a fővárosban. 2024-ben tíz új állomással bővítette a rendszert a Budapesti Közlekedési Központ, köztük olyan népszerű és forgalmas csomópontokon, mint Kelenföld vagy a Kopaszi gát, illetve számos új felvevőhelyszínt alakítottak ki a XIII. kerületben is. Így összesen már 211 állomás áll a bringázni vágyók rendelkezésére.

Új korszak jön

A MOL Bubi nemcsak egy városi közbringa-szolgáltatás, hanem egy fenntarthatóságot segítő és közösséget építő eszköz is, amely 10 év alatt dinamikusan fejlődött. A szolgáltatáshoz kapcsolódó kreatív kampányok segítségével nemcsak a MOL Bubi-felhasználók és a megosztott kerékpárokkal történő utazások száma nőtt, hanem egyre több ember figyelme irányult a városi kerékpározás, az aktív és közösségi közlekedés, és a megosztott mobilitási szolgáltatások felé, amely nagyban hozzájárult a városi mobilitás átalakulásához, valamint Budapest megosztott mobilitásiszolgáltatás-portfóliójának fejlődéséhez.

A flottában ma már összesen 2460 kerékpár áll a budapestiek rendelkezésére, a kerékpárokkal legfeljebb 10-15 perc alatt bárhová gyorsan el lehet jutni a város belső részein, hosszabb távolságokra pedig a közbringarendszer rugalmasan kombinálható a közösségi közlekedés egyéb szolgáltatásaival. A MOL Bubihoz számos esemény is kapcsolódik a fővárosban: a BKK rendszeresen szervez bringás reggeliket, a zöld biciklik pedig idén ősszel a Budapest Fashion Week és az Urban Asanas – Flow in the city jógaprogram keretében is megjelennek.

„A közbringarendszer új korszaka 2026-ban kezdődik: a tervek szerint a Bubi 3.0-val megduplázódik a jelenlegi flotta, és nem csupán hagyományos, hanem elektromos rásegítésű kerékpárok is elérhetők lesznek. Az új eszközpark és állomások a jelenlegi szolgáltatási terület határán túli városrészekben – például az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest vagy Újpest-Városkapu környékén – élőknek is lehetőséget nyújtanak majd a megosztott kerékpárhasználatra” – mondta el Bodor Ádám.

Budapesti Közlekedési Központ

FRISS PARALIMPIAI HÍREINK >>>

Tudtad?