Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Teszten szerepeltek az új Extra Long Range Peugeot elektromos modellek


A Peugeot nagy hatótávolságú elektromos modelljei a való életben is bizonyítják kiválóságukat

A közelmúltban két olyan új, megfizethető árú modellt is bemutatott a Peugeot, amelyre sokan felkapták a fejüket. Teljesen elektromos családi autó 700 km-es hatótávval? Igen, létezik és valóban alkalmas hosszú utakra.

A közelmúltban a Peugeot olyan tesztet hajtott végre, amely nem steril, laboratóriumi körülmények között mérte egy elektromos autó áramfogyasztását és hatótávját. Ehelyett úgy tesztelték az új, többszörösen díjnyertes és látványos, egyedi dizájnú E-3008-at, ahogyan a vásárlók is használják. Feltöltötték az akkucsomagot, majd hosszú útra indultak vele. A próbaút Párizs és Nizza között zajlott, azaz Franciaország északi régiójából egészen a Riviéráig tartott, a távolság mintegy 1.000 km volt.

A mai technológiai fejlettség és akkumulátortechnológia mellett ezer kilométer hosszú táv egy villanyautónak, az elérhető modellek zöme ilyen távolság és autópálya-sebesség mellett akár négyszeri töltést is igényel. A Peugeot STLA Medium platformja – ez adja az E-3008 és E-5008 műszaki alapját – azonban bizonyította alkalmasságát és fejlettségét, hiszen az 1.000 km-es túra során mindössze kétszer kellett megállni elektromos töltőnél.

A komoly siker ugyanakkor nem meglepő, hiszen a nagyobb, Franciaországban készülő, 98 kWh használható kapacitású akkumulátorral szerelve az E-3008 hivatalos (WLTP) hatótávja 701 km, a nehezebb, hétüléses E-5008-é pedig 668 km. Ilyen nagy hatótáv csak ideális körülmények között, például városban érhető el, ahol a sok fékezés során a Peugeot fejlett energiamenedzsmentje a leghatékonyabb és sok, egyébként veszendőbe menő energiát elektromos árammá átalakítva visszatölt az akkupakkba.

A hosszú autópályás teszt viszont 130 km/órára állított tempomattal zajlott, így a visszatöltés ritkán valósulhatott meg, de az ilyen körülmények között elérhető 350-400 km-es hatótáv is nagyjából másfélszerese annak, amit egy mai átlagos villanyautó tud. A felhasználóktól, vásárlóktól kapott visszajelzések is igazolják a Peugeot technológiájának piacvezető szerepét: a Torino és Nápoly között (890 km), illetve a Prága és Brüsszel között (920 km) autózók is kétszer állnak meg tölteni.

A remek eredmény alapja a Stellantis STLA Medium villanyautós platformja, amelyet a cégóriás 30 milliárd eurós befektetéssel fejlesztett ki. A globális autópiac két legfontosabb szegmensére (a kompakt és családi autókra) célzó műszaki megoldást 2021-ben kezdték fejleszteni és a legfontosabb célok egybeestek a vásárlók elvárásaival: nagy hatótáv, gyors töltési idő, hatékony energiafelhasználás és jó teljesítmény. Az STLA Medium platform nemcsak technológiáját, hanem rugalmasságát tekintve is élen jár. A C és D szegmensbe érkező új modellek alapjául szolgáló egységre évente kétmillió autót lehet gyártani, és lefedhető velük a piac mintegy 45%-a (2022-ben a világon eladott 78,5 millió autóból 35 millió tartozott ebbe a két kategóriába).

A moduláris padlólemezre épülő termékek tengelytávja 2,7 és 2,9 méter között változhat, a modellek teljes hossza 4,3 és 4,9 méter közé esik. Mi több, az STLA Medium nemcsak tisztán elektromos, hanem hibrid hajtásláncok fogadására is alkalmas, sőt az elsőkerékhajtás mellett a 4×4-es hajtás is lehetséges (ha a hátsó tengelyre is kerül egy villanymotor). Az erre a padlólemezre épített személyautók, crossoverek és SUV-ok teljesítményskálája 218-tól 388 lóerőig terjed.

A francia autópályán, valós élethelyzetben tesztelt E-3008 elektromos rendszere 400 voltos feszültséggel dolgozik, mindemellett az átlagosnál gyorsabb töltési időt tesz lehetővé. A villanymotorok és az akkupakk vezérlése annyira fejlett az E-3008-ban, hogy az áramfogyasztás akár 14 kWh/100 km is lehet (így adódik a 700 km körüli hatótáv), míg a töltés 20%-ról 80%-ra csupán 27 percet vesz igénybe.

Az 1.000 km-es maraton során tehát két, egyenként félórás megálló nem jelentett nagy kényelmetlenséget, főleg ha arra gondolunk, hogy az utazás során nulla volt az E-3008 emissziója. Ráadásul a Peugeot ferdehátú kompakt SUV-ja sokkal csöndesebben és vibrációktól mentesebben suhan, mint belső égésű motoros társai, illetve karbantartása is olcsóbb azokénál. Nem kevésbé fontos érv a Peugeot elektromos modelljei mellett a gyár által adott garancia, amely nyolc évre vagy 160 ezer km-re garantálja az akkupakk kapacitását.

ILLUSZTRÁCIÓK: STELLANTIS

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!