Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Térképen a MOL Bubi egy napja

Nem mindennapi videóval rukkolt elő a Budapesti Közlekedési Központ. A társaság a korábbi, „a közösségi közlekedés egy napja” videó mintájára animációt készített a MOL Bubi kerékpározások egy átlagos hétköznapjáról.

Több mint 200 Bubi-gyűjtőállomás csaknem 2000, forgalomban lévő kerékpárjának felvételi és leadási adata alapján, félmillió GPS-bejelentkezésből egy másfél perces felgyorsított videóban láthatók közösségi kerékpárokkal szimulált utazások. A egészen jövőben máshogy fog kinézni egy ilyen felvétel: a tervek szerint a 2026-ban induló Bubi 3.0 rendszerben kétszer annyi kerékpár, 5-6-szor több leadási ponttal, és több mint 80 nagyobb területen, majd ki az igényeket.

Naponta átlagosan közel tízezer, évente pedig 3,5 millió MOL Bubi-utazás történik Budapesten – ebből készült egy különleges animációt a Budapesti Közlekedési Központban. A videóhoz kapcsolódó háttérinformációkat érdemes megismerni, elérhetők a BKK weboldalán .

A társaság adatelemzői a videó elkészítéséhez a korábban publikált , „ A közösségi közlekedés egy nap animációja ” – nak tapasztalatait is felhasználták. A ma forgalomban lévő MOL Bubi kerékpárok utazásainak pontos útvonalvezetéseit jelenleg nem rögzíti, ezért a valós gyűjtőállomási kerékpárfelvétel és -leadás közötti utazásokról készült életszerű szimulációt.

A szimuláció háttéradatait egy korszerű navigációs motor segítségével számolják, az animáción kirajzolt útvonalak így csaknem félmillió szimulált GPS-bejelentkezésen alapulnak. A videóban – szeptember idejű a 2024 3-i, valós MOL Bubi kerékpárfelvételi és -leadási adatokat használtak fel –, több mint 200 Bubi-gyűjtőállomás csaknem 2000, forgalomban lévő kerékpárjának felvételi és leadási adata szerepel. Mindebből egy másfél perces felgyorsított animációban rajzolódnak ki a közösségi kerékpárokkal szimulált utazások.

Ezek a legkedveltebb budai és pesti útvonalak

A videóban jól kirajzolódnak a bubizók által leggyakrabban használt útvonalak és városrészek. A budai oldal domborzati viszonyai miatt elsősorban a Batthyány tér–Műegyetem–Szent Gellért tér észak–déli összeköttetés emelkedik ki. Szintén élénk forgalom tapasztalható a Szabadság hídon és a Petőfi hídon mindkét irányban. A pesti oldalon a Nagykörút és a Kiskörút különösen népszerű a bubizók körében, főként a Kálvin tér, a Rákóczi tér, a Blaha Lujza tér és az Oktogon környékén gyakori a bringa felvétele és leadása. Népszerű útvonalak továbbá a gyűjtőútvonalak – mint az Üllői út, a Rákóczi út, a Váci út, a Bajcsy-Zsilinszky út vagy a budai oldalon a Bartók Béla út.

Érdekesség, hogy míg a reggeli forgalom elsősorban a város központjába irányul, addig a délutáni csúcs már kiegyenlített: mind a hazafelé vezető, mind az egyéb – például a rekreációs – célú utazások száma érzékelhetően megnő. Ilyen szabadidős célpont például a Margitsziget, ahol a délutáni órákban kiemelkedően sok utazás tapasztalható – mind a szigeten, mind az odavezető utakon és hidakon.

Elektromos bringákkal érkezik a Bubi 3.0

A teljesen jövőben máshogy néz majd ki egy ilyen szimuláció: a megújuló Bubi 3.0 közbringarendszerben a tervek szerint kétszer annyi kerékpár, 5-6-szor több leadási ponttal, és több mint 80 nagyobb területen, majd ki az igényeket.

A BKK 2026-ban ugyanis egy új, nemzetközi viszonylatban is innovatív számító közbringarendszer indítását tervezi, amely a leginkább elérhető flottával nagyobb, rugalmasan bővíthető és elektromos rásegítésű kerékpárokkal valósul majd meg. A társaság eltökélt célja, hogy a Bubi 3.0 rendszerében is folyamatosan fejlessze majd a szolgáltatást, így a legalább olyan mértékű növekedést generál, mint amilyen fejlődést a Bubi 1.0-ról a 2.0-ra váltás jelent, továbbá, hogy a Bubi rugalmasan bővíthető flottozással, a korábbinál sokkal nagyobb városi vonzerővel, amely kedvezményt biztosít. Az új rendszer kerékpárjai 2026 elejétől jelenhetnek meg a fővárosi utakon.

A tervek szerint a Bubi 3.0 minimum 5000 kerékpárt biztosít majd, amelyből legalább 1000 db elektromos rásegítésű lesz, és a jelenlegi szolgáltatási terület határától messzebbi, minden fontos, legalább 30 ezres utazásszámmal rendelkező közlekedési csomópontot, így az összes metróállomást is lefedi majd. Az új szolgáltatás olyan városrészekbe is elér, mind az Örs vezér tere, Kőbánya-Kispest, Újpest-városkapu, a József Attila-lakótelep, Angyalföld, Zugló vagy az Őrmező. A kerékpárok ráadásul már a Mobi-pontokon is felvehetők és leadhatók lesznek.

Budapesti Közlekedési Központ

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!