Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Távolodnak egymástól a kollégák a munkahelyeken a vírus miatt



Átrajzolta a céges belső folyamatokat a járvány

A koronavírus-járvány hatalmas változásokat idézett elő nemcsak az emberek magánéletében, hanem a vállalkozások mindennapjaiban is. Nemes Zsuzsanna MBA közgazdász szerint a munkavállalók az elmúlt egy évben jelentősen eltávolodtak egymástól, ami hosszútávon a cégek hatékonyságát is visszavetheti. A szakértő szerint a vezetők hálózatelemzéssel pontosan láthatják, kik azok a kollégák, akikre csapaton belül véleményvezérként tekintenek, kik a legmotiváltabbak, kik a legelköltelezettebbek. Ezzel a módszerrel megelőzhető a munkatársak kiégése és jó alapra helyezhetők a fejlesztések. 

Magyarországon a koronavírus márciusi megjelenése és a kormány által bevezetett korlátozások súlyos gazdasági visszaesést okoztak, ezért csak azok a cégek tudtak életképesek maradni, amelyek gyorsan és rugalmasan tudtak alkalmazkodni a szükséges változáshoz  rosszhoz. A vállalatoknak ki kellett lépniük a komfortzónájukból és ezt jól kellett menedzselni ahhoz, hogy továbbra is eredményesek tudjanak maradni.

Beszűkül a munkavállalók személyisége

Nemes Zsuzsanna MBA közgazdász arról beszélt, tavaly tavasz óta jobbára online mennek az információk a cégeknél. Ugyan az utazással mindenki sok időt takarít meg, a hatékonyságot visszavetheti, ráadásul a kollégák folyamatosan távolodnak el egymástól a közös programok, az apró beszélgetések hiánya miatt.

„Ez a tendencia nem csak a home office-ban dolgozóknál figyelhető meg. A gyárakban, a kereskedelmi szektorban egyfajta személyiség-beszűkülés tapasztalható. A járvány terjedésének megakadályozása miatt tartani kell egymástól a távolságot, más időrendben dolgoznak az alkalmazottak és más gondokkal kell mindenkinek megküzdeni a magánéletében is. Este nem járnak össze a kollégák, nem ülnek össze napközben kávézni, nincs meg a konyhában az a pár perces beszélgetés, mint korábban” – magyarázta a coach.

Mint mondta, a cégeknek többet kell menni a munkáért, de ha nem szervezik meg rugalmasan a munkafolyamatokat, akkor az komoly piacvesztést is okozhat. A munkavállalóknak sok esetben olyan feladatokat is el kell látniuk, ami egy évvel ezelőtt még nem rájuk volt bízva, más az információáramlás is, tehát egy igen komplex átszerveződésről van szó.

Hálózatelemzéssel a kiégés is megelőzhető

Nemes Zsuzsanna szerint a cég hatékonyságát krízishelyzetben hálózatelemzéssel lehet javítani. Ez egy digitális szervezetdiagnosztikai eszköz, amivel a legkülönbözőbb kérdésekre lehet választ kapni.

„Az elemzéssel fejleszthetjük a tudásmenedzsmentet, csökkenthetjük a fluktuációt. A cégvezetők láthatják, kik azok a kollégák, akik leszakadóban vannak és kik azok, akik csapaton belül is jó szakértőnek tartanak. Kiderül, kik a vállalat kulcsfigurái, kik a véleményvezérek, a legmotiváltabbak, a legeltökéltebbek. Olyan folyamatok is látszanak, amik a formális munkán túlmutatnak” – mondta az MBA közgazdász, aki a nemeszsuzsanna.hu honlapon rendszeresen ad tanácsokat az érdeklődőknek.

Mint fogalmazott, ha egy cégen belül több osztály között csak egy kolléga tartja a kapcsolatot, az hatalmas rizikóval jár, mert ha kiesik, szinte lehetetlen azonnal pótolni és nagyot csökken a hatékonyság. Éppen ezért elkezdtek a hálózatelemzéssel azon is doldogzni a vállalatokon belül, hogy más összekötő ember is legyen, akin keresztülfutnak az információk.

Kiemelte, ezzel a metódussal azt is ki lehet szűrni, melyik kolléga túlterhelt. Sokszor beleesünk ugyanis abba a hibába, hogy mindent elvállalunk és szeretünk túl fontosnak lenni, de ez hamar kiégéshez vezethet. Ha ezt a vezetők időben észlelik, akkor a túlterhelés is könnyen megelőzhető és a fejlesztések jó alapokra helyezhetők.