Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Tartalmak generálása

A VR egy olyan új médium, amely lehetővé teszi a kreatív tehetségek számára, hogy merőben más módókon közelítsék meg és tegyék elérhetővé a művészetet. Kezdve az legegyszerűbb dolgoktól, mint pl. az IMAX-típusú élmény otthoni elérése, egészen odáig fokozva, hogy a felhasználót egyenesen a filmbe tudják helyezi, mint egy valódi szereplőt, váltogathatja a karaktereket és kitörhet a konvencionális keretek közül.

A VR fontos tényezője lett az összes rangos filmfesztiválnak is, és izgatottam várom, hogy esetleg a Viveport nyújtson majd helyszínt egy következő ilyen fesztivál számára. Már dolgoztunk sok más között ezekkel a rangos eseményekkel is: BFI London Film Festival, New Images, Raindance, IDFA, Stereopsia, Venice.

A Velencei Nemzetközi Filmfesztivál lehet az idei év egyik mérföldköve. A zsűriben három rendkívüli ember is helyet foglal, olyan összeállítás ez, akikkel alig várom, hogy találkozzak.

Celine Tricart vezeti a bizottságot – ő egy valódi VR-úttörő és minden nagyobb fesztiválon díjazták is a munkásságát, beleértve a tavalyi Velencei Nemzetközi Filmfesztivált, ahol a zsűri különdíját kapta a legjobb magával ragadó VR kategóriában. Amit Celin letesz az asztalra az egyszerűen varázslatos és egyre magasabbra állítja a mércét.

Asif Kapadia csatlakozott Celinhez. Asif munkássága is nagyon figyelemre méltó, ő a rendezője az olyan elismert dokumentumfilmeknek is, amelyek Sennát, Amyt, és Diego Maradonát mutatják be, ha még nem látta ezeket, feltétlen nézze meg! Ő a történetmesélés nagymestere, egyszerűen csodás amit csinál, így csak örülhetünk neki, hogy egy ilyen nagyszerű művész is részese a bírálati bizottságnak.

A harmadik bíra, akit be szeretnék mutatni: Hideo Kojima. Egy élő legenda, aki teljesen újat hozott a videójátékok világába az élmény terén, a nevéhez köthető a történetmesélés és a játékok összefonódása. Kojima-san már korábban is nagy reményeit fejezte ki a VR-ral kapcsolatban, és rámutatott, mekkora potenciál rejlik ebben a kreatív fejlesztők számára is.

Egy ilyen neveket is tartalmazó zsűri optimizmusra ad okot a VR jövőjét tekintve is, hiszen láthatjuk a VR elért és megérintette a legnagyobb világtehetségeket is, és ez a tendencia csak fokozódni fog.

A hardver- és tartalom-létrehozás napról napra egyszerűbb és intuitívabb. A múltban is látható volt már, hogy a VR-t a filmes szakmai éllovasai is szívesen alkalmazzák mind a filmgyártás, mind a rendezés tekintetében, gondoljunk csak a Ready Player One-ra vagy a John Wick-re. Az új technológia abszolút segítség egy merőben mozgóképes alkatos létrehozásában, sokkal közelebb hozza az élményt, és itt nem léteznek olyan fizikai akadályok, amelyek egy klasszikus forgatást behatárolhatnak.

És ahogy azt a Velencei Nemzetközi Filmfesztivállal kapcsolatban is láthatjuk, egyre többen nem csak VR-ral hoznak létre tartalmakat, de növekszik a VR-ra szabott tartalmak száma is. A VR-os történetmesélésre szintén új és remek példa a zseniálisan kitalált Mandalorian, a Jon Favreau, vagy Gnomes & Goblins.

Rengeteget beszéltem már a filmiparról, de ez még csupán a jéghegy csúcsa. Tavaly mutatta be a londoni Victoria & Albert múzeum az első VR élményé-tárlatát, mely az Alice: Kíváncsibb és Kiváncsibb címet kapta, a rendezvényt pedig a Vive támogatta. Az izlandi művészt Kristjana S. Williams-t kérték fel, hogy megálmodja a kiállítás új anyagát, a Vive/PRELOADED feladata pedig az volt, hogy szenzációs és felejthetetlen élményt építsen eköré. Ez volt az első alkalom, hogy a neves múzeum VR megoldásokkal kísérletezzen a kiállítások terén, és újabb remek példa arra, hogy milyen hatással lehetnek az új technológiák a történetmesélésre.

És nehogy elfeledkezzünk a Londoni College of Fashion-ön megrendezett divatbemutatóról, amelynek szervezői a RYOT és a Fashion Innovation Agency voltak, a cél pedig az volt, hogy támogassák a fiatal tehetségeket a kreativitásuk felfedezésében és kifejezésben.

A 2021 rendkívül izgalmas év lesz a tartalomkészítők számára, és alig várom, hogy meglássam, mit álmodnak majd meg legközelebb.