Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Sok helyen marad az irodai munka és a home office közti ingázás

5 + 1 tipp, hogy a váltott munkavégzés fenntartható legyen

A vírusjárvány elhúzódása miatt továbbra sem egyértelmű, mikor térhetünk vissza teljesen az irodába, és meddig marad a „hibrid” munkavégzés. A visszatérés mellett szól, hogy újra megerősödhetnek a személyes kapcsolatok és a közös ötletelés is jóval hatékonyabb egy asztal mellett, míg a home office segíti a koncentrált munkavégzést, és vírusbiztos otthoni környezetet nyújt. E kettő között kell most megtalálni az új egyensúlyt, ezért a K&H szakértői 5 + 1 tippet gyűjtöttek össze, hogy ezt segítsék.

A vírusjárvány elhúzódása miatt az otthoni munkavégzés az őszi visszatérést követően sem szűnik meg még hosszú hónapokig, ezért a kialakult „hibrid”, azaz hol online, hol offline munkavégzés új kihívásokat és lehetőségeket kínál a dolgozók számára. „A home office ideje alatt a zökkenőket leküzdve, közösen, egy csapatként tanultuk meg, hogyan lehet tárgyalni, egyeztetni, ügyfélkapcsolatot tartani Skype-on, hogyan kell hatékonyan együtt dolgozni, és fenntartani a csapatszellemet az online térben is. Mindezekkel együtt a home office leginkább az egyéni hatékonyságról és a koncentrált feladatvégzésről, illetve az utazási idő megspórolásáról is szól, míg az irodai munkahely a közös munkát, gondolkodást és a kollégákkal kialakított barátságokat is jelenti. A következő hónapokban e kettő között kell a munkáltatóknak és munkavállalóknak megtalálni az egyensúlyt, amiben a cégek között egyelőre nincs egy egységes álláspont. Érthető is, hiszen azt látjuk, hogy a cég tevékenysége és a munkakör adta lehetőségek mellett a családi körülmények, sőt, akár még a munkatársak személyisége is meghatározhatja azt, hogy a hibrid munkavégzésnek milyen kombinációja működik leginkább. Az új munkarend kialakítása a munkavállaló és munkáltató oldaláról is nyitottságot és odafigyelést igényel” – hívta fel a figyelmet Végh József, a K&H HR igazgatója az új kihívás kapcsán.

a kecske is jóllakjon, a káposzta is megmaradjon…

„A következő hónapokban a megnövekedett otthoni munkavégzés lehetősége az irodaterek rugalmas kihasználásával párosulva tovább javíthatja a kollégák munkakörülményekkel való elégedettségét, és segítheti a munkavégzés hatékonyságának növelését is. A vírusjárvány ugyanakkor megerősített minket abban, hogy a hatékony feladatvégzés nem minden. A munka mellett időt kell szánni arra, hogy őszintén érdeklődjünk a másikról, ismerjük meg egymást, hogy igazi, jól összeszokott csapatként működjünk együtt, legyen szó bármilyen – offline vagy online – térről” – mondta el a HR szakember.

A munkavállalók is sokat tehetnek azért, hogy a váltott munkavégzés akár még hónapokig fenntartható és hatékony legyen. A K&H szakértői, hogy ebben segítséget nyújtsanak, összegyűjtöttek 5 + 1 tippet, amit érdemes figyelembe venni:

  1. Válogassuk szét a teendőket. A megbeszéléseket, ügyféltalálkozókat és ötleteléseket érdemes azokra a napokra időzíteni, amikor az irodában vagyunk, míg az elmélyülést igénylő feladatokat végezhetjük otthonról.
  1. A személyes kapcsolatok erősítése miatt hagyjunk több időt a találkozókra, a reggeli kávézásra vagy a közös ebédre.
  1. Becsüljük meg az egymással töltött időt: készüljünk fel a megbeszélésekre, ne lépjük túl a megbeszélt időkeretet, és kizárólag a legszükségesebb érintetteket hívjuk meg.
  1. Egy vírus – sokféle hozzáállás: érdemes jelezni a résztvevőknek, hogy milyen üdvözlési módot választunk a szokásos kézfogás helyett, illetve kötelező vagy ajánlott a maszkhasználat, ezzel ugyanis elkerülhetjük a kínos helyzeteket.
  1. A hibrid munkarend talán legnagyobb kihívása, hogy követni tudjuk, milyen nap, hét van éppen. Ehhez nyújthat remek támpontot, ha egy-egy tevékenységet mindig ugyanazon a napon végzünk. Így a hétindító értekezlet a hétfő, a közös kávézás a szerda biztos jele lehet.

+1 „régi-új” kollégák

Érdemes azokra a dolgozókra kiemelten gondolni, akik közvetlenül a karantén előtt érkeztek a munkahelyre, hiszen ők, bár már a csapat részei, mégis újként „kezdenek” az irodában. A fokozatos visszatéréskor a kollégák jellemzően napi vagy heti váltásban dolgoznak együtt, ezért, ha a munkavállalók egészségét és biztonságát nem veszélyezteti, az újakkal tegyünk kivételt. Ne csak mindig ugyanazokon a napokon és ugyanabban a csapatban végezzék el feladataikat, hanem úgy alakítsuk a beosztásukat, hogy mindenkit megismerhessenek.