Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Schanda Tamás: „idén sikerült új pályára állítani a szakképzést”

    A szakképzési rendszer idei átalakításában nem jelentett akadályt a koronavírus-járvány – mondta a Magyar Nemzetnek Schanda Tamás, az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) államtitkára, aki szerint a jól képzett munkaerő és az erős magyar vállalatok  mindenféle válság esetén védettséget jelentenek.

    A kormány 2020-ban 35 milliárd forintból emelte mintegy 32 ezer, szakképzésben oktató bérét, az újonnan bevezetett tanulói ösztöndíjakra évente 11 milliárdot szán, és több tízmilliárd forintot biztosított a szakképzési centrumok és tanműhelyek fejlesztésére az idén – ismertette a tárca parlamenti és stratégiai államtitkára a lap keddi számában.


    Azzal kapcsolatban, hogy a digitális tanrend kényszerű bevezetése milyen hatással volt a szakképzésre, az államtitkár kifejtette: az intézményekre bízták a döntést arról, hogy miként szervezik meg a biztonságos körülmények közötti oktatást.


    Ahol például a partnervállalattal való együttműködés okozott problémát a járványhelyzetben, ott megoldották a tanműhelyekben az oktatást. A vendéglátás és idegenforgalom területén nagyobb kihívásokkal kellett szembenézni, de rendkívül kreatív megoldásokat találtak az oktatók – tette hozzá.