Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Robotok, középkori romantika és népzene Csinszka dalában

Az erdélyi énekes-dalszerző, Csinszka semmihez sem fogható spirituális népdal fúzióval, a „Hibrid”-del töri meg az alkotói csendet, mely a Kinomoto csapat által rendezett művészien szuggesztív és történelmien grandiózus videóklippel együtt érkezett meg.

2024-es „Gyere Kicsi” című felvételén érezhetően új irányt vett hangzásában az énekesnő, mely idén még jobban körvonalazódni látszik, mint valaha. Ebben végre kiteljesedik énektudásának sokszínűsége és ösztönös kísérletezésének dimenziói.

Csinszka maga is egy saját szóval, a „TRANSFORMANIA”-val jellemezte ezt az átalakulást, mely egyszerre utal sepsiszentgyörgyi gyökereire és hagyományaira, az új gépies-elektronikus zeneiségére:

„Transformania egy fiktív hely, ahova szeretnék eljutni. Egy tér, ami bennem van, ahol szabadság, nyugalom, és erő van. Ezt szeretném megalkotni, és ebből energiát meríteni az életben. Gyertek és kísérjetek az utamon” 

– meséli Csinszka .

Az előadó a legapróbb részletre is gondosan figyelve a képzelet teljesen a szabadjára engedte a debütáló „Hibrid”-ben is, ami végleges változatát Fodor Szabolcs és Molnár Bencze (Jazzbois) segítségével érte el.

„Ihletet merítettem a Transformersekből (imádom őket, én vagyok Optimus Fővezér) és az autobotok átváltozását használtuk, a félhang váltásnál. A magyar szöveghez pedig a madárcsicsergés és a citera olyan szép párt alkotnak. Rajongok a modern zenéért, de imádom az örök kincseket is. is, vagyok madár, vagyok robot is. Vagyok itt is, vagyok ott is, 800 km-re Sepsiszentgyörgyön. Vagyok kemény, vagyok finom. Vagyok feminin vagyok maszkulin. Hibrid vagyok.”

A vizualitás, képzőművészet is fontos szerepet játszik, az albumborítónak is különálló története van: megtalálható benne Gábor Éva inspirálta háromszéki hímzésmintái, melyért Sepsiszentgyörgyig utazott az énekesnő és Seper Kristóf 3D modellezéssel elért látványa.

A Kimonoto rendezői csapata által megálmodott videolip, pedig mozifilmes nem mindennapi látványával, szinte tapintható textúráival csalogatja, ahol csak tudja a nézőket Csinszka világába.

VIDEÓKLIP