Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Régiós együttműködés keretében ültet fákat a Mastercard és a Kifli.hu

Az online szupermarket hazánkban harmadszor indít kampányt, ezzel támogatva a Mastercard Priceless Planet Koalíció célkitűzését: 100 millió fa elültetését. Magyarország mellett Ausztriában és Németországban is ezt a célt támogathatják a Rohlik Csoport vásárlói.

A Mastercard és a Kifli tavaly szeptemberi, első közös akciója során a célként kitűzött 2 000 fára elegendő összeg idő előtt összegyűlt, így novemberben már 15 000 fa ültetésére vállalkoztak. Azok a vásárlók vettek részt a kampányban, akik az akció ideje alatt a Kiflis profiljukban elmentett Mastercard kártyájukkal fizettek a bevásárlásért. Ezt a lényegesen magasabb célt is gyorsan elérte a kezdeményezés, így a jelenleg futó akcióval már 20 000 fa ültetésére kerülhet sor. A mechanizmus ezúttal sem változott, de a legaktívabb vásárlók az akció végén külön ajándékban is részesülnek majd.

Az együttműködés a Mastercard által 2020-ban indított Priceless Planet Koalíció égisze alatt valósul meg. A program során a fizetéstechnológiai cég 100 millió fa elültetését tűzte ki célul a következő öt évben, mindezt a partnereivel-, illetve a Conservation International és a World Resources Institute klímatudományi és erdőfelújítási szakértőivel együttműködve. E szervezetek segítségével a Mastercard magas színvonalú helyreállítási projektek globális portfólióját alakítja ki, kiemelve azokat, amelyek a legnagyobb potenciállal rendelkeznek az éghajlatra, a közösségre és a biológiai sokféleségre gyakorolt pozitív hatásuk szempontjából. A kezdeményezésnek 136 partnere van világszerte, köztük a Spirit Airlines, az American Airlines, vagy éppen itthon a Kifli, az MVM, az OTP Bank vagy a Gránit Bank. A szigorú, tudományos alapon nyugvó eljárás során már 6 kontinens 18 helyszínén jelöltek ki olyan faültetési területeket, ahol az éghajlati körülmények miatt az év 12 hónapjában zöldell majd a fa, a gazdagabb csapadék miatt gyorsabban is nő, így nem veszítünk időt. Napjainkban ugyanis 2400 fát vágnak ki percenként, ami több mint 7 millió hektárnyi erdős területet jelent évente. Ez nem csak az élővilág jelentős csökkenéséhez vezet, de az erdőirtás a globális üvegházhatású gázok éves kibocsátásának 20 százalékát teszi ki. A Priceless Planet Koalíció ezt a negatív folyamatot szeretné partnereivel közösen ellensúlyozni. Ennek köszönhetően nemrég a Conservation International irányításával Brazíliában indulhatott el az egyik legnagyobb léptékű faültetési akció, amely a biológiai sokféleség egyik globális gócpontján és az UNESCO világörökségi területén található.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy ismét egyesíthetjük erőinket a Mastercarddal, amely támogatja küldetésünket, hogy jobbá tegyük az emberek életét. Hiszünk a fenntartható működésben, amelyet rövid és hatékony ellátási láncunk és az olyan környezetbarát megoldásaink is támogatnak, mint az öko-idősávok, az újrahasznosítható táskák és az élelmiszer-pazarlást csökkentő kezdeményezések. Egy igazán nagyszerű cég a működése során környezettudatos szemléletmóddal a világra is odafigyel, amelyben élünk” – mondta Gabriel Makki, a Kifli.hu ügyvezetője.

„A Mastercard számára kiemelt céllá nőtte ki magát, hogy a fenntarthatóság terén is proaktív lépéseket tegyünk bolygónk védelme érdekében, erről szól a globális Priceless Planet Koalíció kezdeményezésünk. Külön öröm számunkra, hogy ebben a küzdelemben a magyar piacon is vannak partnereink és a Kiflivel már a harmadik közös kampányt indíthatjuk, ami egy fontos lépés a 100 millió fa ültetése felé. Úgy látjuk, hogy a magyar vásárlók számára is egyre fontosabb szempont, hogy olyan helyen vásároljanak, ahol figyelnek a környezetvédelemre és fenntarthatóságra, ebben pedig aktívan részt is vesznek. Nagyon reméljük, hogy egyre több hazai partnerünkkel indíthatunk hasonló együttműködéseket a közeljövőben” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.

A Kifli futárjai a rendeléseket papír- és PET-palackokból készült öko-táskában szállítják ki, amelyeket vissza is vesznek újrahasznosítás céljából. Akár 13-15 vásárlót is kiszolgálnak egy futárkörben, és rengeteg a flottában a CNG-hajtású, azaz alacsony károsanyag-kibocsátású jármű. Az ételpazarlás csökkentésére is van megoldása a cégnek, amivel ráadásul a vásárló jár jól, hiszen nagy kedvezménnyel jut hozzá a még kiváló minőségű lejárathoz közelítő élelmiszerekhez. A környezettudatosság tehát a cég mindennapjainak része.