Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Regionális összefogással erősítenék a borsodi turizmust

B2B szakmai fórumon találkoztak a miskolci és budapesti turisztikai szolgáltatók


Budapestnek szerepe lehet abban, hogy az ország kevésbé látogatott területeire is eljussanak a turisták, ugyanakkor a régiók közötti idegenforgalmat mindkét irányban erősíteni kell. Egy nemrég lezajlott rendezvényen a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), valamint a Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület összefogásának eredményeként miskolci turisztikai szolgáltatók és budapesti turisztikai cégek mutatkozhattak be egymásnak.


A COVID-járványt követően az idegenforgalom lassan épül vissza, az egyes területeken eltérő intenzitással. Míg Budapesten és a közép-magyarországi régióban a forgalom folyamatosan élénkül, addig az észak-keleti régióba még mindig kevés turista érkezik. A KSH adatai szerint áprilisban a külföldivendég-forgalom erősödése nyomán az egy évvel azelőttihez képest 1,2 százalékkal nőtt a turisztikai szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák száma, azonban az Észak-Alföldön és a Tisza-tónál továbbra is visszaesés mutatkozott.*


A régiók közötti kölcsönös együttműködést célozta június 22-én a Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület által szervezett fórum, ahol miskolci turisztikai szolgáltatók találkozhattak budapesti turisztikai cégekkel: többek között rendezvényszervezőkkel, utazásszervezőkkel, idegenvezetőkkel. A rendezvényen, amelynek házigazdái a BKIK és a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara (BOKIK) voltak, Miskolcról elsősorban szállodák, éttermek, rendezvényhelyszínek, borospincék és olyan látványosságok képviselői mutatkoztak be, mint a Bükki Nemzeti Park vagy a Miskolcon is jelenlévő Rejtélyek Háza.


„A regionális összefogás keretében a főváros abban tudja támogatni a vidéki régiókat, hogy a Magyarországra érkező turisták a kevésbé látogatott térségekbe is eljussanak. Budapest ugyanakkor profitál is az együttműködésből az által, hogy a vidéki régiók segítenek erősíteni a fővárosba irányuló belföldi idegenforgalmat” – mondta el Csókay Ákos, a BKIK főtitkára, aki két jó gyakorlatot is említett a térségek turisztikai vonzerejének fejlesztésére. A BKIK által alapított Bevásárló és Tematikus utcák Menedzsmentje a városon belüli kisebb kereskedelmi és kulturális városegységeket hangolja össze, a Hungary Card kedvezménykártya rendszere pedig a belföldi utazók számára lehet vonzó.


Szendrei Mihály, a Miskolc és Térsége Turisztikai Egyesület elnöke elmondta: „A célunk nem más, mint Miskolcra hozni a lehető legnagyobb üzleti rendezvényeket, konferenciákat, tréningeket, csapatépítő programokat, és megtölteni a szállodákat, éttermeket. Ennek előfeltétele, hogy a miskolci és a budapesti vállalkozások, vagyis a fővárosi kereslet és kínálat egymásra találjon. Ezek a fórumok nagy segítséget nyújtanak az üzleti kapcsolatok építéséhez, és ez által az idegenforgalom növeléséhez.”


A rendezvény második felében a jelenlévő miskolci és a budapesti vállalkozások „rapid randijára” is sor került, ahol röviden bemutathatták egymásnak szolgáltatásaikat, és vázolhatták, kinek milyen partnerségre volna szüksége.

*Forrás: Központi Statisztikai Hivatal Heti monitor – Turizmus, vendéglátás: https://www.ksh.hu/heti-monitor/turizmus.html