Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Plug-in hibrid hajtásláncot kaphat a legnagyobb Lexus

  • alphard_1
  • alphard_2
  • alphard_3
  • alphard_5
  • vellfire_1
  • vellfire_2
  • vellfire_3
  • vellfire_5

A Lexus LM jelenleg kétféle öntöltő hibrid hajtáslánccal elérhető, ám a közeli rokonához, a Toyota Alphardhoz frissen bevezetett PHEV-egység arra enged következtetni, hogy hamarosan a világ legkomfortosabb kisbusza is hálózatról tölthető lesz.

Közvetlenül karácsony előtt mutatta be az Alphard/Vellfire buszlimuzinpáros új, plug-in hibrid verzióját a Toyota. Ez a fejlesztés önmagán túlmutató jelentőséggel bír, hiszen Japánban eddig nem létezett hálózatról tölthető hibrid egyterű modell. Ez annál is furcsább, hiszen a szigetország jóformán az utolsó hely a világon, ahol az MPV modellek tartják a frontot a szabadidőjárművek offenzívájával szemben. Az egyterűek népszerűsége érthető persze, hiszen a függőleges oldalfalak és a magas üléspozíció jó áttekinthetőséget és kiváló helykihasználást eredményez. Az ebből adódó viszonylag csekély alapterület pedig kulcsfontosságú a szűk utakkal megáldott, állandósult parkolóhelyhiányban szenvedő országban.

A globális TNGA-K padlólemezre épülő Toyota kisbuszok (amelyek közül az Alphard a komfortosabb, a Vellfire a sportosabb hangolású) eddig benzinmotorral, illetve full hibrid hajtáslánccal voltak elérhetők. Az utóbbi 190 lóerős benzinmotorja és nagyteljesítményű villanymotorja együtt 250 lóerő csúcsteljesítményt kínál, két- vagy (elektromos) összkerékhajtással, 6 liter körüli átlagfogyasztással. Az új plug-in hibrid ugyanarra a 2,4 literes A25A-FXS benzinmotorra épül, mint a full hibrid; és ehhez társít nagyfeszültségű akkumulátorról táplált elektromos hajtóegységet – ugyanez a konfiguráció található többek között a Toyota RAV4 Plug-in Hybrid, illetve a Lexus NX és RX modellek 450h+ típusjelzésű kiviteleiben. Ennek megfelelően a rendszerteljesítmény 306 lóerő, a tisztán elektromos hatótávolság a japán norma szerint 73 kilométer. 

Mindez Európából nézve elvileg pusztán elméleti jelentőséggel bírna, ám a Toyota Alphardnak létezik egy valamelyest nagyobb méretekkel bíró, még igényesebben kivitelezett változata: a Lexus LM, amely immár Magyarországon is elérhető, full hibrid hajtáslánccal. A Lexus egyelőre nem nyilatkozott arról, hogy a Toyota Alphardhoz 2025 januárjától rendelhető plug-in hibrid hajtásláncot átemeli-e legkomfortosabb típusába. Annak fényében azonban, hogy a Lexus LM a hosszú távú luxusutazások mellett szállodai és repülőtéri VIP-taxinak is ideális választás, a plug-in hibrid hajtáslánc különösen értékes alternatíva volna a palettán. A huzamos elektromos üzem ugyanis még komfortosabbá és csendesebbé tehetné a fényűző utasterű járművet.

Ami a Toyota Alphard PHEV műszaki részleteit illeti, a padló alá beépített, nagy kapacitású akkumulátor 35 mm-rel leültette a modell tömegközéppontját, ami a részben átdolgozott vázszerkezettel egyetemben kedvezően befolyásolja a kényelemre hangolt buszlimuzin stabilitását. Megálláskor speciális fékvezérlés gondoskodik a bólintásmentes lassulásról. Az új hajtáslánccal együtt a modell hangszigetelését is továbbfejlesztették, így kisebb a kontraszt a tisztán elektromos és a hibrid üzem zajszintje között. 

Az akkumulátor 38 perc alatt tölthető 80 százalékra, és mint minden, Japánban forgalmazott tisztán elektromos vagy plug-in hibrid jármű, alkalmas arra, hogy külső fogyasztókat, vagy akár egy teljes háztartást elektromos energiával lásson el – utóbbira teljesen feltöltött akkumulátorral, illetve teli üzemanyagtartállyal akár 5,5 napon át képes, így tartós áramkimaradás esetén is biztosíthatja az otthon működését. További érdekes funkció, hogy töltés közben is működtethető a klímaberendezés, illetve a V2L elektromos aljzatok, így a Toyota Alphard PHEV töltőre csatlakoztatva irodaként vagy klubszobaként is használható.

Fotók: Toyota

Kapcsolódó podcastok a PodCars és a Begurulva youtube, valamint videa csatornákon!