Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Öt évet ugrott a jövőbe a divatkereskedelem digitalizációja

Gyökeresen átalakulás várható a divatkereskedelemben, a gyors piaci változások a márkákat és a kiskereskedőket egyaránt érintik. Az online kereskedők helyzeti előnye megkérdőjelezhetetlen, a kereskedelmi láncok több ezer offline üzletet zártak be és jelentős összegeket fektetnek e-kereskedelembe.

www.glami.hu, Magyarország első online divatkeresője „Divat e-kereskedelem 2020-ban: a közép-kelet-európai kilátások” címmel átfogót felmérést[1] készített a közép- és kelet-európai régió divat kereskedelemi piacain érvényesülő aktuális trendekről.  A jelentés szerint a régió jelenleg az egyik leggyorsabban növekvő piac Európában, a vizsgált országokban a kategória forgalma 2020-ban elérte a 4 milliárd eurót és a divatkereskedelemből származó bevételek közel negyedét tette ki.

Új vásárlóközönség jelent meg az interneten

A koronavírus járvány, a kapcsolódó üzletbezárások és az online vásárlásra való igény megugrása az ügyfelek új szegmensét hozta létre, akik életükben először vásároltak online divattermékeket. A közép- és kelet-európai országokat tekintve Románia és Szlovákia van az élen, az első hullám során leadott vásárlások csaknem negyedét az először vásárló fogyasztók adták le, Magyarországon a válaszadók 13%-a tartozott ebbe a kategóriába. A kutatás szerint az új vásárlási minták várhatóan tartóssá válnak a jövőben is, a keresőoldal jelentése szerint a felmérésében résztvevő országok fogyasztóinak 41%-a nyilatkozta, hogy a pandémiát követően is elsősorban az interneten fog divatcikket vásárolni.

A közösségi média elsődleges vásárlási csatornává válik

A Facebook és az Instagram üzletek 2020 májusában történő elindulása óta már a kisvállalkozások is létrehozhatnak termékkatalógusokat a közösségi portálokon. Mostantól lehetőség van a termékek címkézésére Facebook videókban, vagy Instagram Reelekben. A TikTok már teszteli az élő közvetítés során történő termékvásárlást, és partneri megállapodást jelentett be a Shopify e-kereskedelmi platformmal. Mindennek köszönhetően már nem csak a legnagyobb szereplők számára, de a kisvállalkozásoknak is lehetősége nyílik a digitális csatornákon és a közösségi médián keresztül történő értékesítésre. A felmérés szerint a régióban működő e-kereskedelemi vállalkozások vezetőinek 49%-a a közösségi média elsődleges értékesítési csatornává válását nevezte meg a divat e-kereskedelem jövőjét leginkább meghatározó tényezőként.

2021 az MI technológiák elterjedésének az éve lesz az e-kereskedelmi iparágban

Az e-üzletek egyre nagyobb arányban hajlandóak gépi tanulásba és olyan MI eszközökbe fektetni, amelyek hozzájárulnak az ügyfelek elégedettségének növeléséhez és a magasabb ügyfélhűség kialakításához. Míg korábban csak az elektronikus kereskedelem óriásai használták a gépi tanulás algoritmusait az értékesítési trendek megismerésére, mára már a kisebb webshopokat üzemeltető vállalkozások is használják az MI-t és a gépi tanulást a divatpiac dinamikájának megértéséhez, ami hozzájárulhat az eredményesebb működésükhöz. Az MI technológiák nagy segítségére lehetnek a vállalkozások számára a visszaküldött áruk számának csökkentése terén, az ajánlatok személyreszabása és az intelligens keresés, vagy ügyfélszolgálati funkciók automatizálásának terén.

A válság felgyorsította a fenntarthatósági trendet

A koronavírus okozta társadalmi elszigeteltség időt adott a fogyasztóknak arra, hogy sok mindent átértékeljenek, ideértve a divattermék-vásárlás világra gyakorolt hatását is. A gazdasági válság pénzügyi nehézségei ellenére a fenntarthatóságot az e-kereskedelem vezetőinek negyede kulcsfontosságú növekvő trendnek tartja. A kutatásban megkérdezett webáruházak 58%-a úgy gondolja, a következő években a fenntarthatóság lesz a legfőbb divatipart alakító fogyasztói trend.
 A teljes kutatás itt érhető el.