Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nem semmi

Az európaiak évente közel 600 szelfit készítenek magukról

 58 százalékuk több smink nélküli szelfit készített 2019-ben, mint 5 évvel korábban

 Többet szelfiznek a természetben, mint szórakozóhelyen

 Új és népszerű kategóriák a szelfizésben az edzés utáni vagy a háziállatokkal közös képek

A Honor okostelefon márka Európa több országában készített kutatása alátámasztja, hogy a szelfik népszerűsége továbbra is töretlen. A márka folyamatos fejlesztéseinek középpontjában a kamerák fontos helyen szerepelnek, a szelfikamerákon keresztül is igyekszik támogatni a felhasználókat a vizuális történetmesélésben és az önkifejezésben. A szelfikutatáson keresztül pedig igyekszik még jobban megismerni a felhasználói igényeket és a szelfizés aktuális trendjeit.

Az Európában végzett mintegy 5750 fő részvételével készült felmérés alapján a kontinens lakói átlagosan 597 szelfit készítenek magukról egy évben. A régió legtöbb szelfijét a spanyolok készítik (728), míg a legkevesebbet az Egyesült Királyságban élők (468). Az eredmények ugyanakkor egy népszerű közhiedelmet is megcáfolnak, ugyanis az Egyesült Királyságban és Hollandiában is többet szelfiznek a férfiak hetente, mint a nők.

Az elkészült képek közel fele (45 százalék) landol családtagnál, barátnál vagy valamely közösségi oldalon. A kutatásban résztvevők mindössze 11 másodperc alatt döntenek arról, elégedettek-e képpel vagy újat készítenek. Ahhoz azonban, hogy eldöntsék, a közösségi felületeken is megosztják-e művüket, már 26 percre van szükségük.

A 16-29 év közti európaiak saját bevallásuk szerint több természetes, smink nélküli önarcképet készítenek, mint 5 évvel korábban.

Az okostelefonnak köszönhetően a nap minden percében velünk van egy jó minőségű fényképezőgép, így hajlamosabbak vagyunk megörökíteni hétköznapi pillanatokat beállított képek helyett. Ennek is köszönhető, hogy egyre népszerűbbek az edzés után készült vagy éppen a háziállatokkal közös szelfik, de ugyancsak gyakoriak azok a képek, amiket ágyban fekve készítenek magukról a felhasználók. A természet szépségeinek megörökítése szintén népszerű téma volt 2019-ben. A fiatalok 62 százaléka több képet készít a természetben, mint szórakozóhelyen 5 évvel ezelőtthöz képest.

Mindemellett a kutatásból az is kiderül, hogy a résztvevők több mint fele (61 százalék) tesz közzé tartalmat közösségi oldalán azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet egy problémára vagy ügyre. 55 százalékuk vallja azt, hogy egy kép hatására változtatott véleményén valamely társadalmi ügyet érintően, további 55 százalék pedig úgy tartja, hogy a képek pontosabban jellemezik napjaink társadalmi ügyeit a televízióhoz vagy az újságokhoz képest.

A 16 és 29 év közöttiek 16 százalékkal több fotót készítenek okostelefonjukkal, mint a 30 év felettiek. Több mint egyharmaduk (35 százalék) pedig azt állította, elképzelhetően tartja, hogy a jövőben kizárólag képek útján kommunikáljon.

A kutatásról:

A felmérést a GingerComms készítette a Honor megbízásából 2019. utolsó negyedévében az Egyesült Királyságban, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban és Hollandiában.