Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Nem engedhetjük szabadságra a marketinget


Tévhit, hogy július-augusztusban nem tudnak a cégek kommunikálni

Ugyan július-augusztusban mindenki a megérdemelt pihenést helyezi előtérbe, a marketingről egy pillanatra sem szabad elvonnunk a figyelmünket. Magdó Emil kommunikációs stratéga arról beszélt, hogy a nyár és a szokások megváltozása csupán annyit jelent, hogy újra kell gondolniuk a cégeknek a terméküket. A szakember azt javasolja: a járvány elmúlásával ismét érdemes visszatérni a humorosabb, játékosabb reklámokhoz.

Ahogy tavaly, úgy idén nyáron is mindenki pihenésre vágyik a bezártság után, a cégek pedig ilyenkor hajlamosak félvállról venni a marketinget. A leggyakrabban ezt azzal indokolják, hogy nehéz bármilyen kommunikációs ügyletet véghezvinni, hiszen a partnerrel, a felettessel, a tanácsadóval ilyenkor sokkal nehezebb és időigényesebb jóváhagyatni bármit a szabadságolások miatt.

Magdó Emil, a Grafcom Media Kft. ügyvezetője arról beszélt: tipikus hiba, hogy nyáron elvonjuk a figyelmünket a marketingről, pedig azzal igenis foglalkozni kell ezekben a hónapokban is.

„Van számtalan olyan technika, amit az előkészületi szakaszban meg lehet tenni. Felül kell vizsgálnunk, hogy milyen a termékünk, mit adunk el valójában, és mi az a sikeres módszertan, amivel eddig hatékonyan sikerült értékesíteni. Nyáron változik a piac, át is kell rá hangolódni, a vásárlói szokások megváltozásával pedig a termékünket újra kell gondolnunk. Erre jön rá idén, hogy az online kereskedelem megváltoztatta az eszközbeszerzést és a szükségletek kielégítését, tehát máshogy vásárolnak az emberek, mint korábban” – magyarázta.

A kommunikációs szakember felhívta rá a figyelmet, hogy mivel az emberek többségét már beoltották, találkozhatnak egymással, mehetnek rendezvényekre, így az offline marketing is újra előtérbe kerül. Erre érdemes felkészülni, a szórólapozással, az újsághirdetéssel ismételten érdemes számolni.

Időzített, humoros posztok

Magdó Emil azt javasolja, hogy nézzük meg a konkurencia kommunikációját, végezzünk kutatást arról, hogyan változtak az elvárások az adott területen.

„Még ha szabadságra is megyünk, előkészülhetünk néhány blogbejegyzéssel, cikkel, Facebook- vagy TikTok-poszttal, amit időzíthetünk a nyaralásunk időtartamára. Látjuk előre, hogy meddig tartózkodunk távol, de ez idő alatt automatikusan generálhatunk forgalmat a közösségi oldalakon vagy a honlapunkon anélkül, hogy a pihenés idején foglalkoznunk kellene vele” – fogalmazott.

Ezzel kapcsolatban azt is elmondta: nagyon fontos megtalálni, hogy mi az a folyamat, ami még működik nélkülünk, és mi az, amihez mindenképpen kellünk.

„A bátrabbak bevállalhatnak egy-egy humorosabb, játékosabb reklámot július-augusztusban. Az utóbbi bő egy évben rengeteg lelki kár érte az embereket, óvatosan kommunikált mindenki, de a mostani felfutó időszakban pozitív üzenetekkel felvidíthatjuk a vásárlóinkat, mosolyt csalhatunk az arcunkra” – zárta szavait Magdó Emil, aki kiemelte, hogy nyáron a megváltozott fogyasztási szokások miatt könnyebb magasabb áron értékesíteni még a legkisebb értékű termékeket is, ezért sem érdemes szabadságra küldeni a marketinget.