Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mit hoz 2022 a vállalkozások számára?

Cégépítés COVID idején

Az ünnepek közeledtével az üzleti életben is megkezdődik az évértékelés, illetve a 2022-re kitűzött célok megfogalmazása és a stratégiai tervezés. A hullámzó válsághelyzet és a folytonos bizonytalanság miatt még a legnagyobb piaci szereplők is félve tekintenek a jövőbe, miközben a kis- és középvállalkozások számára gyakran valóban a lét a tét. Költségoptimalizálás, digitális fejlesztések, stabil beszállítói- és ügyfélkör kialakítása – csak néhány feladat, amit most fontosabb megugrani, mint valaha. Melyek lesznek 2022 legégetőbb kihívásai a KKV-k számára és milyen megoldások segíthetnek sikerrel megbirkózni a nehézségekkel? A Brillit.com online üzleti platform szakértői elmondják, mit érdemes átgondolni az évvégi számvetés során.

Az Európai Unió piacához hasonlóan hazánkban is a kis- és középvállalkozások adják a cégállomány mintegy 99 százalékát, egyben a bruttó össztermék több mint felét termelik meg és a munkavállalók a 70 százalékát foglalkoztatják. Ebből adódóan kifejezettem rossz hír, hogy a koronavírus-válság nem csillapodó hullámai éppen ezt a szegmenst érintették leginkább, főként a vendéglátás, a rekreációs szolgáltatások, a nem élelmiszeripari kereskedelmi tevékenységek, valamint a könnyűipar és az építőipar területén – csak októberben 4300 cég kényszertörlési eljárása indult el hazánkban. A változó és bizonytalan piaci körülmények közép- és hosszútávon is velünk maradnak, a kisebb anyagi- és humanerőforrásokkal, korlátozott mozgástérrel rendelkező KKV-k ellenállóképességét pedig sokkal nagyobb próbatétel elé állítja a válság, mint a stabil hátterű nagyvállalatokét.

Eltűnő beszállítók, digitalizációs kihívások

Még a multicégek azon gondolkoznak, hogy milyen applikációkkal vagy biztonsági rendszerekkel szereljék fel a vállalatot, vagy éppen milyen felületekre csoportosítsák át az értékesítései büdzsé nagyobb részét a negyedik járványhullám idejére, a KKV-szektor sokkal prózaibb problémákkal szembesül a talponmaradásért folytatott mindennapos küzdelemben. 2022-ben is kulcsfontosságú lesz az piaci környezet hirtelen változásaival szembeni rugalmasság és alkalmazkodókészség, ebben pedig központi szerep jut az üzletfolytonosság biztosításának és a digitális transzformáció felpörgetésének. Előbbinél a beszállítói és a logisztikai ellátólánc fenntartása lehet a legégetőbb feladat, a bizonytalan üzleti helyzetben ugyanis egyre nehezebb stabil, időre teljesítő és jó minőséget nyújtó szolgáltatót találni, ha pedig kiesik egy láncszem a gépezetből, és nem jut el az ügyfélhez az áru, máris kézzelfogható a veszteség.

Habár a KKV-k körében is egyre népszerűbb hangoztatni a digitalizáció fontosságát, mégis óvatosan vágnak bele, mivel plusz erőforrásokat, nem kevés időt és anyagi ráfordítást igényel az információs technológiák bevezetése a szervezet működésébe. A koronavírus-járvány azonban minden eddiginél világosabbá tette, hogy éppen ez lehet a siker és a túlélés záloga a jövőben. „Miközben korábban a kisvállalkozásokban a személyi számítógépek és a vírusírtó számított a technológia csúcsának, ma már lehet látni, hogy egy digitális dokumentumkezelő rendszer, az ügyfél- és partnerkapcsolatok ápolásában közreműködő chatfelület és összességében a rutinszerű folyamatok automatizálása gyakorlatilag forradalmasítani tudja a vállalkozás mindennapi működését, egyben egy másik lényeges kihívásra, a költségoptimalizálásra is választ adhat. A Brillit.com felületén például egy kattintással több árajánlatot is kérhetnek a cégek a potenciális partnerektől, gyorsan és átláthatóan kezelhetik a teljes adminisztratív folyamatot” – mondta Bracsok Norbert, a Brillit.com szakértője.

Cégépítés COVID idején: a kicsiknek különösen nehéz

A 2022-ben ben is velünk maradó talán legnagyobb kihívást ugyanakkor az üzletszerzés, az ügyfél- és partnerkapcsolatok építése jelentheti majd az egyéni vállalkozók és a KKV-k számára. A kisebb cégek stabilitásának és növekedésének egyik záloga a kiállításokon, bemutatókon, kamarai rendezvényeken való részvétel, a koronavírus-járvány megjelenése óta azonban a személyes networking lehetőségéről szinte teljesen lemondhattak. A jövőben még nagyobb hangsúly hárul a profi online jelenlétre és arra, hogy az együttműködések szinte teljes folyamatát – az ajánlattételtől a szerződéskötésen át a teljesítésig – a digitális térben is magabiztosan járhassák be az üzleti partnerek. Végül, de nem utolsó sorban, a saját és csapatunk mentális egészségével, a motiváció fenntartásával is érdemes foglalkozni: friss iparági felmérések szerint ugyanis 10-ből 6 kisvállalkozó szenved a folyamatos nyomástól és stressztől, ez pedig előbb-utóbb az üzleti kilátásokban is megmutatkozhat.

Tapasztalataink szerint az induló vállalkozásoknál rengeteg nehézség adódik a kezdeti időszakban: végeláthatatlan adminisztráció, jogi és pénzügyi kérdések, online láthatóság, az üzletmenet, a logisztika biztosítása – gyakran mindezt egyedül, 0/24-ben kell teljesítenie az embernek. A járványhelyzet szinte minden területen akadályozza a sikerhez vezető feladatok végrehajtását, és nagyon úgy tűnik, hogy a piaci környezetet átszövő bizonytalanság 2022-ben is velünk marad. Habár a Brillit.com elsősorban üzleti kapcsolatépítő platformként definiálja magát, folyamatosan keressük a felhasználóink visszajelzéseit, hogy újabb és újabb funkciókkal segíthessük őket nem csak a partnerszerzésben és kommunikációban, de az adminisztrációs és marketing tevékenységek terén is, ezzel pedig levehessünk egy kis terhet a vállukról” – teszi hozzá Bracsok Norbert.