Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mindig van alább! E-sport fogadással bővítette kínálatát a Szerencsejáték Zrt.

    E-sport fogadással bővítette sportfogadási kínálatát a Szerencsejáték Zrt.: Czepek Gábor vezérigazgató szerint az augusztus 11-én próbaüzemmel a Tippmix földi és a TippmixPro online fogadási rendszerében elindult új játéktípus villámrajtot vett.

    A nemzeti lottótársaság első embere a keddi sajtótájékoztatón elmondta, hogy a koronavírus-járvány okozta bevételkiesést észlelve akciótervet dolgoztak ki, amelynek egyik elemeként a fejlesztésekre koncentráltak és előrehozták az e-sport fogadás hazai bevezetését.
    Czepek Gábor hozzátette: az eddigi tapasztalatok alapján az e-sport fogadásban heti 400 millió forintos árbevételt realizáltak, így hosszabb távon az online szektorban a harmadik, míg a földi szektorban a hatodik legnépszerűbb sportág lehet.  
    „Eredetileg úgy számoltunk, hogy két-két és fél év alatt térülhet meg ez a beruházás, de most úgy tűnik, hogy akár egy év alatt is elérhetünk oda” – fogalmazott a vezérigazgató.
    Horváth Zoltán, a Szerencsejáték Zrt. sportfogadási vezetője kiemelte, hogy az e-sport alatt a versenyszerű videojátékozást kell érteni, amely mára olyan komoly méreteket öltött, hogy sztárjai, profi csapatai vannak, mégpedig euróban és dollárban is több milliós fizetésekkel.
    „Az e-sport fogadás elindulása mérföldkövet jelent, mert ettől a sportfogadások is erősödni fognak, amelyek jelenleg a cégünk árbevételének 47 százalékát teszik ki” – jelentette ki Horváth Zoltán, aki kiemelte, hogy összesen 14 játékkal indultak el, ezek közül 11 hagyományos e-sport játék 81 piaccal, míg a szimulátor típusú bajnokságok esetében három sportág számos piaccal vált fogadhatóvá.
    „Nemcsak az online, hanem a tippmixeseknek a földi fogadási rendszerben is lehetővé tesszük, hogy ugyanolyan feltételekkel fogadhassanak az e-sport eseményekre” – fűzte hozzá, majd azzal folytatta, hogy a legnépszerűbb nemzetközi játéktípusok is elérhetőek a nemzeti lottótársaság kínálatában. Példaként a többjátékosos online csatateres játékok közül a League of Legendset (LOL) és a Dota 2-t, a belső nézetű lövöldözős játékokból a Counter Strike:Global Offensive-et (CS:GO) és a Rainbow Six Sikege-t, a valós idejű stratégiai játékokból pedig a Startcraft 2-t említette. Mint elhangzott, bevezették az e-sport kártyajátékok közül a Hearthstone-t, a szimulátor típusú e-sportok közül pedig a FIFA20-at, az NBA2K-t és az NHL2K-t is. Az e-sport mérkőzések döntő többségéhez live stream is biztosított a TippmixPro oldalán.
    A sportfogadási vezető beszélt arról is, hogy odafigyelnek a biztonságos játékszervezésre, ezért gondosan választják ki a fogadható eseményeket, egy nemzetközi monitoring rendszert, valamint mesterséges intelligenciát is használnak arra, hogy kiszűrjék a fogadási csalásokat, ugyanakkor a kiskorúak védelmét is szem előtt tartják.
    Molnár Gabó, a világranglistán már a Top 10-be is bejutott profi FIFA-játékos e-sportoló is részt vett a sajtóeseménye, aki elárulta, hogy Magyarországon jelenleg körülbelül tíz főállású e-sportoló van, Közép-Európában pedig Lengyelországban jár legelőrébb a sportág, ott már minisztériumi szinten kezelik. A játék hasznaként az angol nyelvtudás javítását, a gyors döntéshozatalt, valamint a reflexek fejlesztését, és a csapatmunkát említette.
    „A fiataloknak meg kell találniuk a megfelelő arányt a tanulás, az aktív sportolás és e-sport között, nagy felelőssége van a szülőknek, hogy ne alakuljon ki náluk játékfüggőség” – tanácsolta Molnár Gabó.