Mindent a Szörnyen rémes vakációról
A Columbia Pictures bemutatja
HOTEL TRANSYLVANIA 3 – SZÖRNYEN RÉMES VAKÁCIÓ
(Hotel Transylvania 3: A Monster Vacation)
Rendezte: Genndy Tartakovsky
Producer: Michelle Murdocca
Írta: Genndy Tartakovsky és Michael McCullers
Eredeti hangok:
Drakula – Adam Sandler
Jonathan – Andy Samberg
Mavis – Selena Gomez
Frankenstein – Kevin James
Eunice – Fran Drescher
Wayne – Steve Buscemi
Wanda – Molly Shannon
Griffin – David Spade
Murray – Keegan-Michael Key
Van Helsing – Jim Gaffigan
Ericka – Kathryn Hahn
Dennis – Asher Blinkoff
Stan – Chris Parnell
a Kraken – Joe Jonas
Crystal – Chrissy Teigen
Vlad – Mel Brooks
Koproducer: Carey A. Smith
Zene: Mark Mothersbaugh
DJ zene: Tiësto
Vágó: Joyce Arrastia, ACE
Díszlettervező: Scott Wills
Vizuális effektek: Michael Ford
Művészeti vezető: Christian Schellewald
Karaktertervező: Craig Kellman
A Hotel Transylvania 3 – Szörnyen rémes vakációban kedvenc szörnycsaládunk vakációra indul egy luxus szörnyhajó fedélzetén, és Draki végre nem mások pihenéséről gondoskodik a hotelben: ő maga is szabadságra mehet. Draki és csapata ki akarja élvezni a hajó nyújtotta összes lehetőséget, egzotikus kirándulásoktól a szörnyröplabdáig és alig várják, hogy megfürdőzve a ragyogó Hold fényében egy kicsit felfrissüljön a bőrszínük. De az álomnyaralásból rémálom lesz, amikor Mavis rájön, hogy Draki belehabarodott a hajó rejtélyes kapitányába, Erickába.
Márpedig Ericka veszedelmes titkot őriz, ami elpusztíthatja az egész szörnyfajt.
A filmről
Genndy Tartakovsky, a Hotel Transylvania 3 – Szörnyen rémes vakáció társírója és rendezője számára nem volt egyszerű döntés, hogy visszatérjen-e a Hotel Transylvania figuráihoz: „Imádom a karaktereket, de úgy gondoltam, csak akkor érdemes harmadik filmben gondolkodnunk, ha olyan körülmények közé visszük őket, ahol még soha nem jártak, sem fizikailag, sem érzelmileg. Úgyhogy pontosan ezt tettük. Drakiék kiszabadulnak a hotelből és izgalmas, új helyekre jutnak el a hajóval, és közben Draki és Mavis kapcsolata is a feje tetejére áll. Ezúttal nem Draki az aggódó szülő, aki félti szerelmes lányát, hanem Mavis figyeli túlságosan aggodalmasan, hogy az apja teljesen bezsong. De lehet, hogy nem is esik túlzásba, és Draki tényleg veszélyben van?”
Tartakovsky azt is elmeséli, hogy az új filmet a saját élete valós eseményei ihlették. „A második film befejezése után rám fért a pihenés, és az anyósomék megleptek minket egy családi hajóúttal – meséli a rendező. – Mindenkinek azt kívánom, hogy olyan szeretetteljes kapcsolata legyen az anyósáékkal, mint amilyen nekem van, de azért egy tengerjáró hajón összezárva lenni egy teljes hétig… hát erről az élményről jutott eszembe, hogy mi lenne Drakiékkal egy hasonló szituációban?”
Michelle Murdocca producer, aki Tartakovsky alkotótársa volt mindhárom filmben, lelkesen fogadta az ötletet: „Ez volt a legjobb lehetőség, hogy kihozzuk őket a hotelből és a családi kalandokat új szintre emeljük.”
„A Hotel Transylvania-filmeket azért szeretik a családok, mert róluk szólnak – jelenti ki Tartakovsky. – Természetesen minden család más, de vannak közös dolgok. És ez teszi szerethetővé, élvezhetővé a filmeket a világ minden táján.”
Mindenki pontosan tudja, hogy a családi nyaralások vegyes érzelmeket keltenek. Imádjuk a családunkat és együtt akarunk lenni… de ha gyerekek vagyunk, a szülők idegesítenek. Ha szülők vagyunk, úgy érezzük, hogy kéne egy külön nyaralás, ahol kipihenhetjük ennek a nyaralásnak a fáradalmait. És mára megtanultuk, hogy a szörnyek pont olyanok, mint mi. „Az a legviccesebb, hogy a szörnyek azokkal a hétköznapi problémákkal találják szembe magukat, amelyeket mindannyian jól ismerünk – mondja Michelle Murdocca. – De hozzá kell tennem, hogy például a mi családunknak még soha nem kellett megküzdenie egy olyan veszedelemmel, mint Ericka.”
Ericka ugyanis nem csupán a hajó gyönyörű, okos, kalandvágyó kapitánya, aki képes elrabolni Drakula szívét (ha a vámpíroknak egyáltalán van szívük), és aki örökre megváltoztatja a családi dinamikát. Van egy titka is, ami azzal fenyeget, hogy zátonyra futtatja az egész nyaralást – történetesen a legendás szörnyvadász, Abraham Van Helsing leszármazottja és az egész hajóút pusztán egy trükk, hogy lépre csalja Drakit és csapatát. Egy csapda. Egy csel.
„Ericka terve az, hogy amikor minden szörny a fedélzeten van, elpusztítja őket. Csakhogy túlságosan türelmetlen, azonnal ki akarja nyírni Drakit – magyarázza Tartakovsky. – De porszem kerül a gépezetbe, amikor Draki belezúg a kapitányba. Részéről ez szerelem első látásra. Felszáll a hajóra, meglátja Erickát és már el is veszett. Onnantól kezdve mindent elkövet, hogy meghódítsa a nőt, aki viszont folyamatosan megpróbálja megölni.”
„Az új helyszínnel teljesen új világ nyílik meg a karaktereknek – folytatja Tartakovsky. – Még több a vizuális humor, az első két filmnél is több poén van ebben a moziban. Ez nem csupán egy hajóút, hanem egy hatalmas kaland. Új és izgalmas helyekre jutnak el, például Atlantisz elveszett városába. Ugyanakkor valós veszély is leselkedik rájuk Ericka személyében, és idővel a szörnyek is elkezdenek gyanakodni, hogy a kapitány talán nyílegyenesen csapdába irányítja őket.”
A vizuális humort akár Tartakovsky védjegyének is tekinthetjük, hiszen már az első két filmet is ez jellemezte. Amíg a legtöbb számítógépes grafikával készülő animációs filmben a karaktereket igyekeznek bábként kezelni, az alapmodelltől nem nagyon eltérni, addig Tartakovsky arra buzdítja az animátorait, hogy kezeljék szabadon a figurákat, vigyék el a szélsőségek irányába a mozgásokat, arckifejezéseket, legyenek látványosabbak a változások, mert meggyőződése szerint ettől még viccesebb, még szórakoztatóbb lehet a film. A figurák szabadabban, rugalmasabban alakíthatók, az érzelmeknek sokkal szélesebb skáláján lehet játszani velük. Bizonyos pillanatokban kimondottan rajzfilmesek lehetnek, máskor pedig nagyon is emberiek.
„A Hotel Transylvania-filmek lehetőséget adnak az animátoroknak, hogy átmenetileg beköltözzenek Genndy fejébe – mondja nevetve Murdocca. – A számítógépek gyakran nem úgy látják a dolgokat, ahogy Genndy már megálmodta a képzeletében, de azt hiszem, az animátoraink imádják azt a kihívást, hogy bele kell nyúlniuk a komputer generálta mozgásokba és meg kell törniük a mintát, hogy a még nagyobb érzelmek és a még nagyobb nevetések elérése érdekében még izgalmasabb mozgásokat és arckifejezéseket találjanak. Olyanokat, amiket csak az emberi képzelőerővel lehet létrehozni, géppel nem.”
Nézzünk szembe a tényekkel: a szörnyek sok szempontból hasonlítanak ránk, de a nyaralásuk nagyon más… a légitársaságuknál olyan kis szörnyecskék vannak szolgálatban, akik inkább megnehezítik az utat… a Bermuda Háromszög, ami tényleg létezik és tényleg egy háromszög, felzabálja az arra tévedő repülőket és hajókat… napfürdő helyett holdfürdőt vesznek…
És akkor még nem is beszéltünk a szörnyek nyaralási álomdesztinációjáról: Atlantisz elveszett városáról. „Ez olyan a szörnyeknek, mint nekünk Las Vegas – fejtegeti Murdocca. – Az óceán mélyéről felszínre tör egy hatalmas kraken, és amikor azt hinnénk, hogy itt a csúf vég, akkor rázendít egy akár Sinatrához is illő, swing dalra.” A dalt eredetiben Joe Jonas énekli, a magyar változat előadója pedig Gájer Bálint.
A hajóskapitány Ericka mellett a dédapja, Abraham Van Helsing is csatlakozik a már jól ismert szereplőkhöz. „Véleményem szerint mindkét Van Helsing szívből hisz a szörnyvadászatban – mondja Murdocca. – Ericka úgy gondolja, most beteljesítheti a küldetését. De az a vicces, hogy nem tudhatjuk, a sors valójában milyen küldetést szán nekünk és a végzet mi mindent tartogat számunkra.”
Karakterleírások
DRAKI
Draki élete tökéletesnek tűnik. Szerető családja körében él, a hotel pedig jobban megy, mint valaha. Csak egy valami hiányzik neki, de az nagyon: egy kiadós nyaralás! Alig várja, hogy Mavis, Dennis és a többi családtagja körében felejthetetlen élményeket szerezzen a világ első, szörnyeknek indított hajóútján. Csakhogy Draki nem tudja, hogy az egész hajóút egy jól megtervezett csapda, hogy eltöröljék a Föld színéről a szörnyfajt! Vajon képes lesz rá Draki, hogy időben kiszagolja a trükköt? Vagy a frissen fellángolt szerelme elvakítja?
„Draki nehezen mozdul ki a komfortzónájából – meséli Murdocca. – Nagyon elfoglalt a hotel vezetésével, ami elképesztően sikeres, az egész családja ott dolgozik. Mégis hiányzik valami az életéből. A hotel vendégei általában párban érkeznek, és ő elkezdi magát magányosnak érezni.”
Ezért amikor Mavis meglepi egy családi utazással, nem fogadja lelkesen az ötletet. „Egyáltalán ne számít rá, hogy valaki elrabolja a szívét – mondja Tartakovsky. – És ahogy mindannyiunkat, úgy őt is elvakítja a szerelem. Egyszerűen nem látja, hogy Ericka mindannyiukat elpusztíthatja.”
MAVIS
A mindig laza és optimista Mavis bármire képes. Minden feladatának maximálisan eleget tesz, a Hotel Transylvania helyettes vezetője, feleség, anya, gyerek… mindent könnyedén teljesít. És mi az az egy dolog, amire mindeközben vágyik? Még több együtt töltött idő a családjával. És erre tökéletes a közös hajóút! Alig várja, hogy kihajózzon Johnnyval, Dennisszel és persze az apukájával, Drakival.
„Imádom megnevettetni az embereket, ez a legjobb érzés a világon – mondja Mavis eredeti hangja, Selena Gomez. – A Hotel Transylvania-filmek nekünk is hatalmas kalandot jelentenek, hiszen soha nem tudjuk, mire számítsunk, és a stáb mindig meg tud minket lepni.”
JOHNNY
Johnny ember a szörnyek között, mindig meg tudja őrizni a jó kedélyét, bár a hajóút egész éjjel tartó szörny zenei fesztiváljára nincs teljesen felkészülve. És azt sem tudja, hogy az összes szörny sorsa az ő ’90-es évek közepi DJ képességein múlik.
„Johnny talán még nem nőtt fel egészen – vallja be Tartakovsky. – De mély érzésű srác, jó a humora és a többieket mindig az élet optimista, pozitív oldalán tudja tartani.”
FRANK
Draki legjobb barátja, Frank nem veszti el a fejét – legalábbis az esetek többségében. Mert néha azért előfordul. Azt kívánja, bárcsak jobb randizási tanácsokat tudna adni Drakinak, de hát úgy nehéz, hogy még egyen sem volt. Őt és a feleségét, Eunice-t egymásnak teremtették – szó szerint.
„Frank a család szeretetteljes nagybácsija – mondja Tartakovsky. – Mindig örömmel segít. Racionálisan tud érvelni, és Draki tudja, hogy bármekkora bajba keveredik, rá biztosan számíthat.”
GRIFFIN
Griffin, a láthatatlan ember magabiztosan látja el Drakit randizási tanácsokkal – az már csak egy egészen aprócska részletkérdés, hogy a tanácsai katasztrofálisak. Teljes rejtély, hogyan tudott szert tenni a barátnőjére, aki igaz, hogy szintén láthatatlan, de nagyon is valódi!
„Griffinnek hatalmas a szövege – mondja Tartakovsky. – És behozhatatlan előnyben van a többi szörnyhöz képest, amikor inkognitóban kell utazniuk.”
WAYNE
Wayne, a vérfarkas és a felesége, Wanda megint egy alomnyi kölyökkel gazdagította a szörnyvilágot. Konkrétan a fejük búbjáig ellepik őket a kis szőrmókok. Amikor a házaspár rájön, hogy a hajón van gyerekmegőrző, elsírják magukat örömükben és úgy döntenek, hogy egyetlen éjszaka alatt fognak bepótolni egy évtizednyi én-időt.
„Wayne-nek és Wandának még a szokásosnál is több kölyke született, bármilyen nehéz is elhinni, hogy ez egyáltalán lehetséges – meséli Murdocca. – Állandóan a kölykökkel teli babahordozó súlya alatt görnyed, retteg attól, hogy milyen lesz egy hajón összezárva lenni a kis örökmozgókkal. De mielőtt végképp nekikeseredne, Wayne megismerkedik a világ legszebben csengő szavával: gyerekmegőrző. Ettől megváltozik a világképük.”
MURRAY
Murray, a múmia alig várja, hogy kitekerjék, aztán egész napra tengeri hínáros pakolásba tekerjék. De a lefoglalt spa időpontját el kell halasztania, amikor rájön, hogy a barátaira komoly veszély leselkedik.
WANDA
Ha van valaki, aki Wayne-nél, a vérfarkasnál is kimerültebb, akkor az Wanda, a felesége. A 70-szeres anyuka kedves, féltő és gyengéd, de – legyünk őszinték – igazán ráférne egy kis pihenés.
EUNICE
Frank imádott felesége, Eunice kritikus, szókimondó és szemtelen, de valójában imádja az urát, Franket. „Imádom a csajt – mondja a szerep eredeti hangját adó Fran Drescher. – Vicces olyasvalakit játszani, aki egészen pontosan a tudomásodra hozza, hogy mit is gondol. Tetszik, hogy erős, energetikus és fütyül a tekintélyre. És mindig olyan csinos és összeszedett – ezzel igazán tudok azonosulni.”
ERICKA
A szörnyhajó kapitánya egy ember, Ericka, aki okos, kalandra kész és mélyen őriz egy titkot, amely zátonyra futtathatja az egész utazást: a teljes neve Ericka Van Helsing. Annak a családnak a tagja, amely nemzedékek óta vadászik Drakulára, de eddig képtelenek voltak megölni. Ericka nagyon ambiciózus és azt tervezi, hogy ő lesz az a Van Helsing, akinek sikerül, amibe az összes többi belebukott.
„Ericka igazán összetett karakter: ő a főgonosz, aki életveszélyes a kedvenc szörnycsaládunkra nézve, ugyanakkor ő Draki szerelme, és szeretnénk, ha Draki végre rátalálna a boldogságra” – fejtegeti Murdocca.
VAN HELSING
Abraham Van Helsing egy személyben professzor, feltaláló és szörnyvadász – valamint Draki önjelölt ősellensége. Draki réges rég megalázta, Van Helsing pedig megesküdött, hogy bosszút áll, még ha száz év is kell hozzá. Szerencsére felfedezte a halhatatlanság titkát, ami nem más, mint… a leveles kel!
„Látjuk fiatalon, virulva, amikor még ifjú szörnyvadász – mondja Tartakovsky. – Aztán látjuk később, amikor… már nem annyira fiatal. Megöregedett, de a haragja egy fikarcnyit sem csitult.”
VLAD
A legrégebbi régimódi vámpír a barlangját és köpenyét fürdőnadrágra és fényvédőre cseréli. Lehet, hogy Draki papája már öreg, de akkor is méltósággal tudja viselni a fürdőgatyát!
DENNIS
Mavis és Johnny 5 éves kisfia, Dennis imádja legújabb kiskutyáját, az elefánt méretű Csurit. Dennisnek nincs szíve otthon hagyni a szertelen kölyköt, ezért titokban a fedélzetre csempészi Csurit. De vajon meddig tudja rejtegetni a kis kedvencét?
PUFI
A pufók szörny mindig kapható egy kis mókára! Ugyanakkor ő a mozgó talált tárgyak osztálya is: néha meglepő dolgokat lehet felfedezni a zselés testében.
WINNIE
Ő Wayne és Wanda számtalan kölykének egyike. Vadóc, izgága és csintalan. Ráadásul odavan Dennisért.
CRYSTAL
Crystalt, a láthatatlan nőt a sors is Griffinnek teremtette. És ha Griffin azt mondja, hogy nem a külsejéért szereti Crystalt, akkor hihetünk neki.
KRAKEN
Kraken emberfeletti méretű fenevad, aki elvezeti Drakit és barátait Atlantisz elveszett városába, ami Las Vegas szörny változata. Bár vérfagyasztóan néz ki, valójában elbűvölő személyiség és fantasztikus énekes, aki alig várja, hogy kiereszthesse a hangját.
Az eddigi legnagyobb kaland
A Hotel Transylvania 3 – Szörnyen rémes vakáció hatalmas előrelépés, az eddigi legnagyobb kaland a szörnyeknek, és velük együtt az animátoroknak is. “Ez a film sokkal nagyobb léptékű, mint az előző kettő – jelenti ki Tartakovsky. – Rengeteg új helyszínünk van, láthatjuk a Bermuda Háromszöget, Atlantisz elveszett városát, egy víz alatti vulkánt. Ezek azok a helyek, ahol a szörnyek lazítani tudnak, kiszakadni egy kicsit a mindennapok taposómalmából. És ezen kívül rengeteg poén forrásai.”
Persze vannak dolgok, amelyek nem változtak. „Izgalmas volt, hogy a főhőseinkkel együtt kiszabadulhatunk végre a hotelből – nevet Tartakovsky. – De egy tengerjáró hajón vagyunk, ami gyakorlatilag egy úszó hotel, ezért aztán így is el tudtunk sütni egy csomó szállodás viccet.”
Szintén változatlan maradt a Tartakovsky védjegyének számító animációs stílus. „Genndy stílusa egyáltalán nincs tekintettel a fizika törvényeire – meséli a vizuális effektek felelőse, Michael Ford. – Számunkra tehát az a kérdés, hogy tudjuk azokat a mozgásokat működővé tenni, amelyek az általunk ismert fizikai törvények alapján nem jöhetnének létre?”
A munka a storyboardok megalkotásával kezdődik. Amíg más filmek külön storyboard rajzolót vesznek fel a vázlatok elkészítésére, addig Tartakovsky maga rajzolja meg az egész filmhez a nyers terveket, majd egy grafikus kidolgozza a rendező vázlatait. „Nagyon sok rendezővel dolgoztam már és azt kell mondanom, hogy Genndy kiemelkedik közülük – jelenti ki Scott Wills díszlettervező. – Látja a lelki szemei előtt az filmet és részletekben menően tudja, hogy mit akar. Ez szerintem azért van, mert Genndy korábban tévében dolgozott, ahol a storyboardokat külföldre küldik, hogy ott készítsék el belőlük az animációt. Ezért mindent pontosan meg kell tervezni. És pontosan ezt teszi az egész estét animációs filmeknél is. Minden elképzelése letisztult, és nem csak tudja, hogy mit akar, de azt pontosan meg is tudja fogalmazni.”
Tartakovsky most először ebben a franchise-ban íróként is részt vett a munkában, Michael McCullersszel osztozva az írói feladatokon. „Az előző két filmben külön oda kellett figyelnünk arra, hogy a Genndy által megálmodott varázslatos világot összeolvasszuk a forgatókönyvek rengeteg párbeszédével – fejtegeti Alan Hawkins vezető animátor. – Ebben a filmben viszont sokkal kevesebb a dialógus, és sokkal nagyobb szerepet kapnak a vizuális megoldások. Rengeteg őrült, új helyszínünk van, imádtunk a látványvilágon dolgozni. Azt akartuk, hogy minden valóságosnak hasson. Persze nem fotórealisztikusan valóságosnak, hanem amolyan rajzfilmesen valóságosnak. Ez a saját magunk teremtette valóság, a Hotel Transylvania valósága.”
Az animátorok számára a víz alatti vulkán izgalmas kihívást jelentett. Először egy kicsit meg is rettentek a feladattól. „Amikor Genndy először beszélt róla, még a légy zümmögését is lehetett hallani a szobában – nevet Ford. – Megfagyott a levegő.”
Ez a helyszín azért is jelentett kihívást, mert be kellett olvadnia a Hotel Transylvania világába. „A film színes és vidám, ezért a vulkán sem lehet sötét és ijesztő. Ám ha megnézzük, hogyan is néznek ki a víz alatti vulkánok, akkor bizony azt látjuk, hogy sötétek és ijesztők – mondja Wills. – Ezért úgy kezdtem festegetni, hogy még fogalmam sem volt, hogy mi lesz belőle. Aztán lassan kezdett megszületni a kép a fejemben, hogy vörös háttérvilágítást kap és nagyon dekoratív és ragyogó színű lesz.” Ford és a csapata ezután már ki tudta egészíteni a helyszínt korallokkal és azokkal a részletekkel, amelyektől egy helyszín valódinak tűnik.
A Bermuda Háromszög is kihívást jelentett az alkotóknak. Bár csak rövid ideig szerepel a vásznon, sok szempontnak kellett megfelelnie. A jelenetben hatalmas vízesések szerepelnek és egy nevetségesen magas torony a hajókból, amelyeket itt ért utol a végzetük.
„A Bermuda Háromszög nálunk szó szerint egy háromszög az óceán közepén, a mélybe hulló 300 méteres vízesésekkel – meséli Ford. – Hogy alkossunk meg egy 300 méter mély vízesést, amely az óceán közepén egy nagy lyukba zubog? Hogy néz ki egy ilyen? Nincs valós kép, amiből ki tudnánk indulni.”
Aztán ott voltak a hajók. „Meg kellett rajzolnunk az összes hajót, amit aztán el akartunk pusztítani – folytatja Ford. – Tökéletes struktúrákra volt szükségünk, amelyeket minden irányból fel tudtunk venni. És persze azt is érzékeltetnünk kellett, hogy ezek már nagyon régóta ott vannak. Ez sok feladatot adott a modellezőinknek, a textúrákért felelős csapatnak, a látványfejlesztőknek és a világosítóknak is. Végül összehangolt munkával sikerült elérnünk, hogy ez a rakásnyi hajó hatalmasnak és egyedülállónak látszik, ugyanakkor vicces is.”
A film csúcspontja már Atlantisz elveszett városában játszódik, egy tengerből kiemelkedő hatalmas monoliton, amelyet egy daloló kraken őriz.
Az animátorok ebben az esetben is arra törekedtek, hogy a helyszín minden részlete hiteles legyen. „A tengerből emelkedik ki, ezért a kaszinó témája is a tenger lett – mondja Ford. – A kaszinó padlója tulajdonképpen egy akvárium. Tiszta üveg, úszkáló halakkal, bálnákkal. A plafon, a falak, a padló, minden csupa üveg, és persze megtalálható benne minden, ami a valamirevaló kaszinókban: játékasztalok, félkarú rablók. Minden egyes félkarú rablónak külön animációt készítettünk. Aztán amikor már kész volt a helyszín, már csak be kellett népesíteni szörnyekkel.”
Külön nehezítő körülmény volt, hogy minden helyszín, a tengerjáró hajó, a vulkán, Atlantisz, körül víz volt. „Genndy rajzfilmes stílusába nehezen illeszthetők be a víz fizikai tulajdonságai – mondja Ford. – Ráadásul nem elégedtünk meg az óceán vizével, még a tengerjáró hajó fedélzetére is terveztünk egy medencét, amelyben röplabdáznak.”
Amikor a helyszínek már készen álltak, Hawkins és a csapata életre kelthették a figurákat is. A Hotel Transylvania 3 – Szörnyen rémes vakációban két új főszereplő van: a hajó kapitánya, Ericka, és az ő dédapja, a legendás szörnyvadász Abraham Van Helsing.
„Genndynek kezdettől fogva határozott elképzelése volt Erickáról – mondja Hawkins. – Amikor rejtőzködő módban van, vagyis még ne tudjuk róla, hogy gonosz, akkor még nagyon édes, és minden egyes mondata nagyon kedves, ezért olyan bájosra és szívet melengető kisugárzásúra terveztük, amennyire csak lehetséges volt. A mozgása is nyugodt, lassú, puha, vagyis olyan, ahogy egyébként nem nagyon mozognak a karakterek a Hotel Transylvania-filmekben. Amikor először megismerjük a hajóra lépve, láthatjuk, hogy a mozgása más, mint a többi szereplőé, egy kicsit kilóg a sorból. De aztán amikor feltárul a gonosz énje, elkezd sokkal élesebben és gyorsabban mozogni, a vonalai kevésbé puhák és ívesek, sokkal több egyenes vonal jellemzi. Fontos volt Genndy számára, hogy Drakulával egyenrangú karakter szülessen.”
„Van Helsing karakterét Craig Kellman tervezte – mondja Wills. – Ő az egyik legjobb a szakmában.”
„Van Helsing teste egy gép, ezért mindene merev – veszi át a szót Hawkins. – Ezzel rengeteg időt nyertünk, így az arcára és a kezére tudtunk koncentrálni. Még mindig veszélyes figura, de azért nevetni is lehet rajta.”
A már jól ismert karakterek is változtak, hiszen az új környezethez új ruhatár passzol. „A jelmezek változásai néha megkönnyítették, máskor megnehezítették az animátorok dolgát – meséli Hawkins. – Például Drakula sortba és Hawaii ingbe bújik, így vele könnyebb volt dolgozni. Eddig ugyanis a legnagyobb kihívás vele kapcsolatban a palástja mozgatása volt. A palástján gyakorlatilag annyit dolgoztunk, mintha egy önálló szereplő lenne. Mavisszel viszont már nehezebb dolgunk volt, mert az ő kis nyaralós rucija sokkal kevésbé követi az alakját, mint a szokásos viselete, ezért azt külön kellett mozgatni, miközben oda kellett figyelnünk, hogy a lenge anyag alatt a test vázának pontosak legyenek a mozdulatai.”
Exkluzív információk
Genndy Tartakovsky rendező kölcsönzi a hangját az eredeti szinkronban Pufinak és Pufi babának.
Michelle Murdocca producer is hallható az eredeti hangok között, ő Draki telefonos asszisztense.
A szörny légitársaság minden szörnyecskéjének ugyanaz a színész, Aaron LaPlante kölcsönözte a hangját az eredeti nyelven.
A tengerjáró hajó gyerekmegőrzőjének szülinapi buliján a vendégek listáján a stábtagok nevei szerepelnek.
43 országból származó művészek dolgoztak a filmen.
A Hotel Transylvania 2 – Ahol még mindig szörnyen jó befejezése után Genndy Tartakovsky rendező anyósa és apósa meghívta az egész családot egy tengerjáró hajóra nyaralni. A rendező figyelte a vakációzó családokat és úgy érezte, hogy egy úszó szállodában van. Az itt szerzett élményei ihlették a harmadik film forgatókönyvét.
Ha jól figyelünk a Bermuda Háromszög jelenetben, számos valódi, híres hajó nevét fedezhetjük fel, amelyek valóban ezen a titokzatos helyen tűntek el.
Több mint 5.700 hajóablakot rajzoltak a tengerjáróra.
A filmhez 15 hónapon keresztül rajzolták a storyboardot, a művészek 90.000 táblát készítettek, amelyek közül mindössze 10.000 került be végül a filmbe.
Dennis gigantikus kutyájával, Csurival először a „Puppy!” című rövidfilmben találkozhattunk, amelyet 2017 júliusában mutattak be. Az eredeti tervek szerint csak egy rövid cameója lett volna a Hotel Transylvania 3 – Szörnyen rémes vakációban, de a közönség annyira megkedvelte, hogy végül sokkal fontosabb szerepet kapott.
A „Puppy!” című rövidfilmben, amelyet egy évvel a Hotel Transylvania 3 – Szörnyen rémes vakáció előtt mutattak be, Mavis a hajós utazás reklámfüzetét lapozgatja.
Abraham Van Helsing a forgatókönyv egy korai verziójában még csak egy szellem volt.
A Bermuda Háromszög egyik hajóját a rendező, Genndy Tartakovsky feleségéről, Dawnról nevezték el.
Érdemes a repülőn a szörnyecskék által kiosztott rágcsálnivalókat figyelni, több poént is csempésztek a csomagolásukra.
Az alkotókróll
A díjnyertes animációs alkotó, Genndy Tartakovsky (rendező / társíró) legutóbb a „Puppy!” című rövidfilmet rendezte, előtte pedig a hatalmas sikerű Hotel Transylvania 2 – Ahol még mindig szörnyen jót (Hotel Transylvania 2) mutatta be.
Első egész estét rendezése 2012-ben a Hotel Transylvania – Ahol a szörnyek lazulnak (Hotel Transylvania) volt, amelyet Golden Globe-ra is jelöltek.
A 20 éve az animációs szakmában dolgozó Tartakovskyt 15-ször jelölték Primetime Emmy-díjra és 3-szor díjazták Emmyvel az olyan animációs sorozatokban végzett munkáját, mint a Csillagok háborúja: Klónok háborúja (Star Wars: Clone Wars) és a Szamuráj Jack (Samurai Jack). Mindkét sorozatot a Cartoon Network mutatta be. További munkái: Dexter laboratóriuma (Dexter’s Laboratory), Szimbionikus Titán (Sym-Biotic Titan).
Sikeres televíziós produkciói mellett 2005-ben létrehozta az Orphanage Animation Studiost, ahol számtalan reklámszpotot készített, valamint dolgozott a 2010 nyarán bemutatott Vasember 2 (Iron Man 2) végső akciójelenetének koncepcióján és storyboardján.
Tartakovsky Moszkvában született és nevelkedett. Még mindig folyékonyan beszél oroszul, bár saját bevallása szerint tudása évről évre kopik. A család először Olaszországba költözött, majd onnan az Egyesült Államokba. Ekkor Genndy 7 éves volt. A középiskola után először a chicagói Columbia College-ben tanult, majd a California Institute of the Arts animáció szakára járt.
Michelle Murdocca (producer) legutóbb a nagy sikerű vígjáték, a Hotel Transylvania 2 – Ahol még mindig szörnyen jó producere volt, valamint az ő nevéhez fűződik a Hotel Transylvania – Ahol a szörnyek lazulnak (Hotel Transylvania) is. A Sony Pictures Animationnél dolgozik a 2002-es alapítás óta.
A Columbia Pictures bemutatja ”Hotel Transylvania 3: A Monster Vacation” Rendezte: Genndy Tartakovsky. Producer: Michelle Murdocca. Írta: Genndy Tartakovsky, Michael McCullers. Koproducer: Carey A. Smith. Zene: Mark Mothersbaugh. DJ zene: Tiësto. Vágó: Joyce Arrastia, ACE. Díszlet: Scott Wills. Vizuális effektek: Michael Ford