Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Minden ötödik hazai cég tervezi a mesterséges intelligencia használatát

     A cégek 15 százaléka már használ mesterséges intelligenciára épülő megoldásokat, és minden ötödik tervezi ilyen szoftver bevezetését a hatékonyság növelése érdekében – derül ki a profession.hu kedden nyilvánosságra hozott felméréséből, melyben 197 vállalatot kérdeztek meg.

    A válaszadók 62 százaléka nyilatkozott úgy, hogy még sosem használt, míg negyedük nem tudja, hogy használt-e már MI alapú megoldást.


    A tapasztalattal rendelkezők a ChatGPT-t említették spontán módon. A támogatott kérdésfeltevéskor azonban jóval többen jelezték, hogy használtak már beszéd- és arcfelismerő rendszert, drónt, virtuális asszisztenst, robotot, képelemző szoftvert vagy önvezető autót. Mindössze 3 százalék volt azok aránya, akik nem alkalmaztak még semmilyen MI alapú megoldást.


    A felmérésből kiderül: a megkérdezettek 4 százaléka alkalmazott már a munkaerő toborzásnál mesterséges intelligenciát, és erről kedvező tapasztalatokat szereztek: lerövidíti a toborzásra szánt időt, segíti az objektív döntéshozatalt. A válaszadók az MI nyújtotta lehetőségeket elsősorban a toborzási kampányok tervezésében (72 százalék) és kiértékelésében (85 százalék) tudják elképzelni. A megfelelő jelöltek megtalálásához 77 százalék használná, míg az álláshirdetés megírásához 64 százalék, a minőségi jelöltek kiválasztásában pedig 53 százalék – ismertette a profession.hu a kutatás eredményét.


    A Profession.hu Magyarország leglátogatottabb tematikus állásportálja, 2022 negyedik negyedévéig több mint 1,2 millió munkakereső regisztrált az oldalon.