Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Mikor éri meg az online marketing?

Egyre komolyabb fejfájást okoz a kis- és középvállalkozások számára az online marketing hatékonyságának növelése. Nagyon sokan áldozatul esnek tapasztalattal nem rendelkező, de álmodozó szabadúszóknak, vagy olyan csapatoknak, akik számára nem ismertek a megfelelő folyamatok. Tóth Patrik online marketing szakértő szerint ráadásul sokan szembesülnek idővel azzal, hogy hiába növelik a költségvetést, önmagában ettől nem válnak eredményesebbé. Tapasztalata szerint a sikeres és teljes körű online marketing titka abban rejlik, hogy a reál és humán képességek együttesen megmutatkoznak. Így lehet kreatív, az embert megérintő üzeneteket létrehozni, és a technikai feladatokat precízen végrehajtani valamint az adatokat összefüggéseiben elemezni.



Ha a világot megvizsgáljuk, minden drágul, miközben a vásárlóerő nem növekszik ugyanolyan ütemben. A vállalkozásoknak éppen ezért a kiadási oldalt is optimalizálni kell. Ennek legjelentősebb része a rezsi szokott lenni, de általában a marketing is ott szerepel a cégek öt legnagyobb kiadásában.

Tóth Patrik online marketing szakértő szerint a marketingköltségek megtépázása visszásan is elsülhet, egy megfelelő stratégiát kidolgozva ugyanis elő sem állhatna olyan helyzet, hogy egy vállalkozás ne tudná megőrizni a versenyképességét a nehéz időkben is.

Ha egymást másolják, eltűnik az egyediség

„A zűrzavar korát éljük az online marketingben. A cégek látszólagos kényelemből, vagy költségcsökkentés címszó alatt sokszor az ügyvezető, vagy egy asszisztens foglalkozik vele, és azt tapasztalják, hogy hiába növelik a marketing kiadást, attól nem feltétlenül lesz jobb az eredmény. Ha nincs egy olyan rendszerük, ami skálázható lenne, az gátat szab a kampányok sikerességének” – mutatott rá a Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa.

Ha egy vállalkozó azt tapasztalja – folytatta – hogy vannak elégedett ügyfelei, de bőven van még kapacitásuk, akkor kommunikációs és rendszer szinten kell fejlődnie a vállalkozásnak, hogy újabb és újabb minőségi megkeresések, illetve visszatérő vásárlóréteg alakuljon ki.Hosszútávon zsákutca az a megközelítés, hogy más hasonló vállalkozást kezdek másolni. Kényelmesebbnek és gyorsabbnak tűnhet, de egyértelműen az egyediségé a jövő.

A megfelelő tervezés már önmagában versenyelőny lehet. Egy házat sem úgy építenek – jobb esetben – hogy a kőművesek céltalanul bolyonganak a telken, hanem a generálkivitelező egy tervrajzot követ – amihez költségvetést is rendelnek.

„Kifejlesztettünk egy olyan virtuális környezetet, ahol szimulálni tudjuk egy-egy vállalkozás marketing tevékenységét – így a költségvetés felhasználása előtt látjuk, mi várható egy-egy hirdetési kampánytól. Ezt imádják a tudatos vállalkozók, mert nem a pénzükön “próbálkozunk”, hanem döntési helyzetbe kerülnek, melyik lehetőség a legkecsegtetőbb számukra – ráadásul az üzleti kockázatok jelentős mérséklésével.”

Tóth Patrik arról is beszélt, humán és reál beállítottságú szakemberekre egyaránt szükség van a marketingnél, hiszen míg egyikük a szövegezéshez ért jobban, a másik technikailag tudja jól beállítani az adott hirdetést, illetve a számok embereként kényelmesen átlát olyan összefüggéseket, amelyet egy inkább kreatív ember szívesen átad másnak.

Ne üljünk fordítva a lovon!

A Golden Brothers digitális marketing ügynökség tulajdonosa elmondta, a kétségbeesés miatt sokan esnek áldozatául, hogy a tenni akarás miatt meggondolatlanul, vagy a sietség okán az eszközöket tekintik célnak. “Jó példa erre, hogy nemrégiben megkeresett egy cég és csak azt akarták, hogy a Facebookon történjen valami, de nem azért, mert ott valami konkrét tervük lett volna, csak hallották, hogy sokan használják a felületet. Ez az általánosító megközelítés nem szokott beválni, ezért azt javasoltam nekik, hogy ne az legyen a cél, hogy jelen legyünk valahol, hanem vizsgáljuk meg, hol keresik az emberek a problémáikra a megoldást, amire nekünk van egy termékünk, szolgáltatásunk.” – tette hozzá.

Tóth Patrik a teljes körű online marketing híve, a családi vállalkozásuk példáján keresztül tanulta meg, hogy egy összehangolt, területenkénti specialistákból álló csapatban kell dolgozni annak érdekében, hogy a gazdasági célokat elérjük.

„Lehet, hogy a kezdők, vagy egyes szabadúszók olcsóbb ajánlatot adnak, de hosszú távon ennek óriási a kockázata. Egy ügynökség a komplex látásmódjának köszönhetően jóval költséghatékonyabban hoz hosszútávon érdeklődőket. Az átgondolt és tudatosan tervezett, sokrétű marketingfolyamat nyereségesebb, még ha maga a megbízási díj esetenként magasabbnak tűnhet. Az összképet kell látni.” mondta magabiztosan.