Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Miért fontosak a gonosz karakterek a szerepjátékokban?

„A gonosz elnyerte méltó büntetését…”, hangzik el sok mesében. De mégis miért van szükség gonosz szereplőkre? A mesék segítségével a gyermekek megismerkedhetnek az egyszerűbb emberi kapcsolatokkal, ezeket az ismereteket pedig a játék segítségével mélyíthetik el.

A szerepjátékok során a gyerkőcök a főhőssel együtt élik át az örömöt, kalandot, veszélyt, együtt harcolnak vele az igazságért és együtt örülnek vele az elnyert jutalomnak. Ennek a folyamatnak szerves része, hogy átélik a hőst ért veszteségeket is. Az ilyen típusú játék a szórakoztatáson kívül nevelő hatással is van a kicsikre, hiszen saját történeteik eljátszásával rögzülnek bennük az erkölcsi tanulságok. Ahogy a mesékben, a szerepjátékok esetében is a történet erkölcsi tanítását nem a büntetéstől való félelem adja, hanem a főhős vonzereje, akivel a gyerekek azonosultak a játék során.

Ahogy a történetekben is, a jó és a rossz minden mesében megjelenik valamilyen szereplő formájában. A különböző tulajdonságokkal ellátott meseszereplőkkel a gyermekek megérthetik, hogy a való életben az emberek is eltérőek és mindenkinek magának kell eldöntenie, hogy milyenné szeretne válni.

A jó és a gonosz karakterek éles elhatárolása által a gyerekek könnyebben választják ki a követendő, helyes példaképet. Éppen ezért a gonosz karaktereknek is fontos szerepük van a kicsik játékában: segítik a gyerekek értékrendjének kialakulását, megkönnyítik a különböző viselkedési formák megismerését és megértését. A mesék és filmek mellett a LEGO tematikus készletei a gyakorlatban is segítik a legkisebbeket: az egyes szettekben helyet kapó ikonikus gonoszok által a gyerekek saját fantáziájuk szerint alakíthatják a jó és a rossz harcát, és játék közben közvetett módon mélyíthetik el az erkölcsi tudásukat.

Lord Garmadon

A LEGO NINJAGO világában minden idők leggonoszabb hadura a rettegett Lord Garmadon. Nemcsak rémisztő külseje, de furcsa hóbortjai is méltóak rémtetteihez, például imádja a cápákat, amiket előszeretettel lő ki különféle fegyverekből. Szereti úgy érvényesíteni akaratát, hogy kirúgja a tábornokait egy tűzhányón keresztül. Legfőbb célja, hogy hatalmába kerítse NINJAGO City városát. Ehhez azonban fiának, Lloydnak és nindzsa barátainak is van egy-két szava. Hála nekik Garmadon eddig nem járt sikerrel.

Joker

LEGO Batman legnagyobb ellensége a vérbeli rosszfiú, Joker. Fő célja, hogy legyőzze Batmant és ő uralkodhasson Gotham City felett. Gonosztetteit előszeretettel öltözteti sajátos humorának megfelelő formába, hiszen lételeme a nevetés és a viccelődés. Nem titkolt célja, hogy végre Batman elismerje, hogy ő a legnagyobb ellenfele. Nagyratörő törekvései ellenére eddig mindig kudarcot vallott, köszönhetően Batmannek, és hű társának, Dick Graysonnak.

Jestro

Knighton királyságának gonosza a mindenre elszánt mókamester Jestro. Halbert király udvari bolondja volt, és az emberek minden nap nevettek rajta. Kivéve akkor, ha ő maga akart mókás lenni, mert akkor elhallgatott a közönség. Egyik nap Jestro megelégelte ezt és megragadta az alkalmat arra, hogy olyan nagyhatalmú legyen, hogy soha többé senki se merészeljen rajta nevetni. Szerencsére NEXO lovagjai készen állnak rá, hogy keresztülhúzzák gonosz terveit.

A gyerekek számára fontos, hogy megtanulják, a világ nem csak fekete és fehér, hiszen a jó és rossz örökös ellentéte hozza el az egyensúlyt. Szerencsére játékos formában sokkal könnyebb a tanulás, így bátorítsuk gyermekeinket, hogy kreatív módon, játszva ismerjék meg a világ működését. A szerepjátékoknak csak a képzelet szabhat határt!

A sajtóközlemény fotói az alábbi linken érhetők el: https://we.tl/ae7y8U9aqC