Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

METU társasjáték délután

helyszín: Kiscelli Múzeum

időpont: 2018. március 24-én 

szombaton, 15-től 20 óráig.

METU társasjáték délután a Kiscelli Múzeumban Te jössz?! című társasjátéktörténeti kiállításhoz kapcsolódó programsorozat részeként,

2018. március 24-én szombaton, 15-től 20 óráig.

Hogyan készül egy társasjáték?  (15 órától és 17 órától)
Kerekasztal-beszélgetés és vetített előadás a játéktervezésről az alkotókkal és tanáraikkal a Budapesti Metropolitan Egyetem Tervezőgrafika mesterszakán készült társasjátékokról.
(Részletes tematika és résztvevők a kép után.)

Játszóház a játékokkal (16 és 20 óra között folyamatosan)
Kipróbálhatod a legújabb társasokat, amelyek a METU-n készültek.

A METU-n belül a társasjátékok tervezése Brittnek Andrea tervezőgrafikus oktatónk vezetésével évről-évre izgalmas projekteket eredményez. Andrea így mesél a folyamatról:

„… Személyes észrevételem, hogy kétféle egyetemi hallgató létezik:
1.) aki utál veszíteni, utálja a társasjátékokat és még egyetlen szép megoldással sem találkozott életében,
2.) aki imádja a társasozást, gyakran játszik együtt a barátokkal és a családdal és az összes játékfajtát ismeri, legalább hírből.

A Budapesti Metropolitan Egyetem Tervezőgrafika MA szakán minden esetben döbbent csend követi a társasjáték-feladat kiadását; vagy rémült arcokat látok („ez borzasztóan nehéz, nekem nem fog menni”) vagy elégedett vigyort (AHA érzés, mámor és már rögtön jönnek az ötlethegyek). De a téma senkit sem hagy hidegen, hiszen kihívás minden szempontból, és ez is élteti az alkotót.

Mi NEM játéktervező stratégák vagyunk, hanem vizuális kommunikátorok, tervezőgrafikusok, alkalmazott művészek, illusztrátorok és tipográfusok, mégis gyakran sikerül a játék tematikáját is átalakítani, olykor élvezhetőbbé varázsolni. Hatalmas vállalás, hogy egy praktikus, kézben jól tartható, könnyen és élvezetesen összeállítható, formailag, anyaghasználatát tekintve környezettudatos, esztétikai oldalról pedig vonzó illusztrációkkal és tipográfiai megoldásokkal gazdagított produktum legyen a végeredmény.

Érzékenyek vagyunk, ezért csak óvatosan a kritikákkal, de persze minden véleményt, ötletet szívesen fogadunk, hiszen a játéktervezés egy olyan komplex, időigényes, összetett és alapos munkát igénylő feladat, melyet senki sem tud még a befejezettnek vélt fázisban sem elengedni, utána is vissza-visszatérünk hozzá, formáljuk, alakítjuk, csinosítjuk, amíg csak engedi …” 


Hogyan készül egy társasjáték? 
Kerekasztal-beszélgetés és vetített előadás 

A kerekasztal-beszélgetések tervezett témái:
– Tervezőgrafikai élet, feladatok a METU Vizuális Kommunikáció Intézetében
– Miért pont a társasjátékok?
– Témaválasztás – kötöttségek, elvárások és/vagy lehetőségek…
– A játék tartalmi felépítése, szerkezete – adaptációk és egyéni átiratok
– Honnan merítesz bátorságot és inspirációt?
– Nekem ez nem megy… – feladom vagy megküzdök vele?
– Minek kell a dobozban, csomagban lennie – számfejtés a tervezendő feladatokhoz
– Az első nehézségek, nem várt buktatók a vizuális koncepció és a játék tematikai felépítésének összehangolásakor
– Célcsoport meghatározása
– Forma, méret és anyagválasztás, hogy esztétikus, praktikus és kivitelezhető legyen – Makett 1-2-3…
– Stílusválasztás, egyéni művészi látásmód és a költői szabadság
– Illusztrációk, tipográfia és a domináns színvilág harmonikus együttese
– Próbajáték a barátokkal, családtagokkal, kritikusokkal
– Újratervezés…?!
– Ez így eladható?
– Már szeretjük a végeredményt… – utolsó simítások és a NAGY TESZT – szakma és közönség


A programban résztvevő tanárok és hallgatók munkáikkal:
Brittnek Andrea – Mesteroktató, Graphic Design BA és MA szakvezető
Július Gyula DLA – Főiskolai docens, intézetvezető
Maczó Péter DLA – Főiskolai tanár, Tervezőgrafika MA szakfelelős

Agg Virág: Gazdálkodj okosan!
Beck Andrea: Szigetvári várjátékok és MNG Memora és Melume
Sásdi Laura: MNG Betörő-Fejtörő
Takács Nóra: Memoryce jégvarázs
Tömösvári Anna: Typomino
Törökova Bianka: Perigo – Mentsd az irhád!

Beke Mátyás: A bajusz – memóriakártyák
Némedi-Varga Réka: Családi kör – Story Cube
Séllei Nóra Valéria: Családi kör – társasjáték
Szegedi Krisztina: A tölgyek alatt – mikado
Zsemberi-Szígyártó Miklós: A bajusz – Találd ki!